POZnań

Miasto know-how liderem!

POZNAŃ - miasto know how logo  Foto: Poznań

Miasto Poznań już po raz drugi zostało liderem promocji. W raporcie „TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013” przygotowanym przez Fundację Best Place. Kolejne miejsca w rankingu zajęły m.in. Wrocław i Kraków.POZNAŃ - miasto know how logo Foto: Poznań

Cieszę się, że Miasto Poznań ponownie zajęło w rankingu pierwsze miejsce, bo to oznacza, że podejmowane przez nas działania są skuteczne. Od lat efektywnie współpracujemy z największymi firmami w mieście i okolicy, wychodzimy naprzeciw potrzebom przedsiębiorców i staramy się stwarzać doskonałe warunki do inwestowania. W ten sposób konsekwentnie budujemy biznesową wizytówkę miasta.” powiedział prezydent Poznania Ryszard Grobelny.

W tegorocznym raporcie wśród działań jakie w ramach promocji podjęło miasto Poznań zauważono m.in. kolejną edycję konkursu „Poznań przyciąga najlepszych, który promuje akademicki potencjał Poznania. Wysoką pozycję w rankingu dały także działania związane z promocją akcji „Poznań za pół ceny” oraz kampanie promocyjne Allerogal i Szczęśliwe Marki pod szczęśliwą gwiazdką. Na pewno nie można zapomnieć o tym jak nasze miasto zyskało na widocznośći na arenie międzynarodowej w kontekście UEFA EURO 2012™, przez kampanie promocyjne „Come and Enjoy UEFA EURO 2012 in Poznan” oraz „Come and Join UEFA EURO 2012 in Poznan”. Dodatkowo wpływ na wysoką ocenę zapewne miała realizowana w ostatnich miesiącach, kampania promocyjna „Poznań daję pracę”, która z jednej strony ma ułatwić przedsiębiorcom rekrutację profesjonalnej kadry, a także pomóc osobom poszukującym zatrudnienia. Pozycję lidera Poznań utrzymał też dzięki unikatowemu w skali kraju projektowi Konsorcjum Marki Poznań, które zrzesza najsilniejsze marki funkcjonujące na terenie Metropolii Poznań i stanowi platformę trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem a partnerami komercyjnymi.

“To dla nas ogromne wyróżnienie, że Poznań ponownie znalazł się na pozycji lidera. Utrzymanie się w czołówce, w dobie zwiększonej aktywności innych miast, wymaga bowiem już nie tylko pomysłowości, ale przede wszystkim solidnej i systematycznej pracy zespołu ludzi. W Poznaniu wiemy, że budowanie marki miasta i jej promocja to proces długofalowy, dlatego nasze cele realizujemy konsekwentnie. I to przynosi wymierne efekty” mówił dyrektor Biura Promocji Miasta Łukasz Goździor.

Dla ciekawskich wspomnieć należy o tym jak powstał wspomniany raport. Celem Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc było ustalenie opinii na temat tego, które miasta, województwa i powiaty najlepiej wykonują swoje zadania promocyjne. Druga edycja badania rozszerzona została zatem o powiaty oraz miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 8.10-31.10.2012 przy pomocy ankiety internetowej, którą skierowano do szefów biur promocji urzędów marszałkowskich, miast i gmin oraz urzędów powiatowych.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz