Firma

Poczta Polska na czerwono ale nie w Poznaniu

Skrzynka pocztowa  Foto: TD

2013-01-23-2961 Foto: TDZe skrzynek pocztowych zniknęło znane wszystkim logo, to pierwszy element zmian, jakie wdraża Poczta Polska. Firma zmienia także wygląd swoich placówek. Zmiany mają dotyczyć nie tylko aranżacji i funkcjonalności, ale przede wszystkim jakości obsługi. Pierwszy modelowy urząd pocztowy otwarto w Warszawie. Jak nas poinformował rzecznik prasowy Poczty – w najbliższym czasie nie są planowane zmiany w wyglądzie urzędów w Poznaniu i Wielkopolsce.

Nowa placówka ma wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Taki podział rozszerza i poprawia funkcjonalność dla klientów. Dzięki temu, placówka staje się czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci będą mogli tu także otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

– Zmiany to wynik konsekwentnej realizacji strategii Spółki, której jednym z priorytetowych zadań jest poprawa jakości obsługi klientów – podkreśla Mariusz Zarzycki, wiceprezes Poczty Polskiej. – Do tej pory Poczta Polska w sposób istotny poprawiła już terminowość doręczeń i bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Uprościła ofertą i wdrożyła szereg produktów m.in. na rynku paczkowym (przesyłka biznesowa i gabarytowa, nowoczesne usługi kurierskie). Już dziś klienci mogą korzystać z pierwszych e-usług czyli poczty hybrydowej, łączącej e-mail z tradycyjnym listem np. dzięki neokartce, którą można wysłać z internetu a Poczta doręcza ją fizycznie do adresata – dodaje Mariusz Zarzycki.

Nowe placówki będą tworzone według standardu obejmującego jednolitą kolorystykę, aranżację, wykończenie i funkcjonalność. Poczta Polska w najbliższym czasie uruchomi pilotażowo jeszcze dwie podobne placówki. Do końca roku ma ich powstać około 50. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym  (640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego).

– Chcemy aby Poczta kojarzyła się przede wszystkim z miejscem profesjonalnej obsługi klientów. To zmiana nie tylko pod względem jakości ale także funkcjonalności. Nowe placówki mają w przyjazny dla klientów sposób oferować im całą paletę produktów Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej – mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

nowa-placowka-poczty-polskiej

Nowe identyfikacja wizualna: tradycja i nowoczesność

W otwartej właśnie placówce pojawia się także nowe logo Poczty Polskiej. Nowa identyfikacja wizualna, poprzez biało – czerwono – żółtą kolorystykę to połączenie wyraźnej zmiany i kilkusetletniej tradycji. Czerwony kolor oraz złota lub żółta trąbka towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia. Nowa kolorystyka ma również dziś podkreślać narodowy charakter operatora. Sam znak graficzny to nowoczesna i rozwojowa adaptacja pocztowej trąbki. Wybór nowej wizualizacji poprzedzony był licznymi badaniami marketingowymi.

nowe stare logo_poczty_polskiej Foto: http://ja.rafi.pl–  Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zmian zachodzących na Poczcie. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego modelu oraz najbardziej reprezentacyjnych placówkach z obecnej sieci – podkreśla Janusz Wojtas.

Wprowadzanie nowego logo w placówkach będzie odbywało się stopniowo. Ze względu na skalę działalności Poczty Polskiej, która ma największą sieć placówek w kraju, nowa wizualizacja będzie wdrażana kilka lat.

Roczne wydatki na ten cel wyniosą ok 2 – 6 mln zł. Dla porównania Poczta Polska roku każdego na remonty placówek wydaje ok. 50 mln złotych.  Zmiana ma przyczynić się do zwiększenia zysków ze sprzedaży wszystkich usług oferowanych przez Pocztę Polską.

1 komentarz

kliknij by dodać komentarz