BizNews

Solarisy kursują po niemieckich miastach

Tramino w Brunszwiku  Foto: braunschweiger_verkehrs-gmbh

Dwa pierwsze tramwaje marki Solaris rozpoczęły w Brunszwiku regularne kursy pasażerskie. Niemiecki miejski przewoźnik zamówił u producenta z Bolechowa łącznie 18 pojazdów tego typu.

Wyjazd na linię dwóch z 18 zamówionych szynowych Solarisów stanowi kamień milowy w procesie finalizacji jednej z największych inwestycji brunszwickiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego.

Podczas uroczystości przekazania Solarisów punktem centralnym uroczystości był moment, w którym motorniczowie wraz z pasażerami linii M3 i M5 przesiedli się z tramwajów wyprodukowanych w roku 1977 do całkowicie niskopodłogowych Tramino, otwierając tym samym nowy rozdział w historii brunszwickiego transportu publicznego.

Tramino w Brunszwiku Foto: braunschweiger_verkehrs-gmbh

Tramino dla Brunszwiku to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm..

Szynowy Solaris wyposażony jest również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Brunszwickie Tramino posiada również superkondensatory, w których składowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji, następnie wykorzystywana do rozpędzania tramwaju.

Brunszwik jest drugim niemieckim miastem, w którym kursują tramwaje Solarisa. W 2013 roku producent dostarczył 5 pojazdów szynowych także do Jeny. Tramino obecne są również w Polsce – 45 sztuk kursuje po ulicach Poznania. Niebawem zawitają one również do Olsztyna, Solaris jest bowiem w trakcie realizacji zamówienia na budowę 15 tramwajów dla stolicy Warmii i Mazur. Co więcej, w ostatnim czasie Solaris podpisał również umowę ramową obejmującą dostawę 41 nowoczesnych niskopodłogowych pojazdów do Lipska.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz