Aglomeracja BizNews

Niemcy zamawiają trolejbusy Solarisa na baterie

Solaris Tollino Metrostyle  Foto: solaris

Kontrakt na dostawę czterech innowacyjnych trolejbusów Trollino 18,75 MetroStyle został podpisany przez Solarisa z miejskim przewoźnikiem z Esslingen. Dostawa dwóch pierwszych egzemplarzy zaplanowana jest na koniec 2015 roku. Kolejne trafią do klienta w roku 2016.

Solaris Tollino Metrostyle Foto: solarisPonadstandardowe wyposażenie trolejbusów Trollino MetroStyle pozwoli im kontynuować kurs niezależnie od sieci trakcyjnej. Będzie to możliwe dzięki zamontowanym w pojeździe bateriom litowo-tytanowym o dużej pojemności, ładowanym podczas jazdy za pośrednictwem trakcji.

Dodatkowo pojazdy będą mogły odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostaną z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych. Warto zauważyć, że dostarczane 18,75-metrowe Trollino będą najdłuższymi trolejbusami dotychczas wyprodukowanymi przez Solarisa i jednocześnie najdłuższymi pojazdami polskiego producenta zbudowanymi w designie MetroStyle.

Esslingen jest jednym z trzech miast w Niemczech posiadających sieć trolejbusową. Zakup nowoczesnych Trollino z bateriami trakcyjnymi pozwoli spółce SVE Esslingen na wytyczenie nowych linii niezależnych od trakcji. Dzięki temu rozwiązaniu miasto może zaoferować bezemisyjną komunikację publiczną również na obszarach położonych poza zasięgiem sieci trolejbusowej.

Trolejbusy marki Solaris są obecne na niemieckim rynku od 2010 roku. W Eberswalde jeździ już 12 przegubowych Trollino 18. Esslingen będzie drugim niemieckim miastem, które ma w swojej flocie trolejbusy polskiego producenta.

Urbino_18_metrostyle Foto: Solaris

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz