BizNews

Większy terminal kolejowy na Franowie już gotowy

Większy terminal kolejowy na Franowie już gotowy  Foto: PKP CARGO

Drugi plac manewrowo-składowy i lepszy dojazd zyskał terminal intermodalny PKP Cargo na Franowie. Prace przy jego modernizacji trwały 5 miesięcy i kosztowały 6.700.000,00 złotych. Połowa tych bejmów pochodzi z Unii Europejskiej.

Powierzchnia nowego placu przekracza teraz 8.000 m², a zdolności magazynowe poznańskiego terminala urosły z niecałych 1.300 TEU (kontenerów 20-stopowych) do prawie 1.800 TEU. Łatwiej też do niego dojechać samochodem ciężarowym. Terminal jest gotowy do obsługi dodatkowych kontenerów transportowanych między Bałtykiem i Adriatykiem.

Rozbudowa Franowa to nasza flagowa inwestycja infrastrukturalna, przewozy intermodalne wyróżniają się na tle pozostałych grup przewozowych dynamicznym wzrostem, a wraz z upływem czasu będzie ich coraz więcej – mówi Jacek Neska, Członek Zarządu PKP Cargo – w trzecim kwartale tego roku znów rosły one dwucyfrowo i ten trend będzie się utrzymywać, na czym wyraźnie skorzystamy.

Większy terminal kolejowy na Franowie już gotowy

Zakończona własnie rozbudowa była drugim etapem realizowanego projektu. Łączna wartość tej inwestycji to około 30.000.000,00 złotych. Decyzję o powiększeniu terminala podjęto zaledwie po roku od oddania go do użytku, a prace rozpoczęły się w lipcu.

Obecnie terminal na Franowie obsługuje pięć razy w tygodniu stałe połączenia kontenerowe z portami Trójmiasta, uruchamiane według sztywnego rozkładu jazdy. PKP Cargo sprawdza również opłacalność uruchomienia pociągów operatorskich z Franowa do terminala w czeskim Paskowie pod Ostrawą.

Wykonawcą robót budowlanych na Franowie była firma Skanska.

Większy terminal kolejowy na Franowie już gotowy

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz