Polski Teatr Tańca

Adres: Kozia 4
Poznań

Polski Teatr Tańca - zapowiedzi wydarzeń

Map data © OpenStreetMap
Data wydarzenia: 26.06.2010 - start godzina 18:00

Malta Festival – Polski Teatr Tańca



Noc i dzień z Polskim Teatrem Tańca (część druga)
Data: 2010-06-26
Godzina: 18:00
Cena normalna: 20 PLN (za spektakl)
Cena ulgowa: 15 PLN (za spektakl)
Kup bilet
Czas trwania: 5h 50
Miejsce: Dziedziniec Studio Polskiego Teatru Tańca

Opis

18.00 – „secondhand” (25 min) choreografia: Paweł Malicki P R E M I E R A

19.00 – „Szczepan” (25 min) choreografia: Anna Marek P R E M I E R A

20.00 – „The OUTLINE” (25 min) choreografia: Karolina Wyrwał P R E M I E R A

21.00 – przerwa

22.00 – Chopin-Fresh Fruits” (40 min) choreografia: Andrzej Adamczak

23.00 – „Not so” (50 min) choreografia: Maciej Kuźmiński (gość PTT) P R E M I E R A (Sala nr 5 – projekcja filmów)

“Secondhand”

Trzy prawa sformułowane przez Francisa Galtona – angielskiego antropologa i prekursora badań nad ludzką inteligencją – głoszą, że linie papilarne człowieka są niepowtarzalne, niezmienne i nieusuwalne (zasada 3N). Osobowość jest jak odcisk linii papilarnych. Indywidualna u każdego człowieka. Przywłaszczona lub narzucona – jest już uprzednio używana, należy do kogoś innego. Jest „z drugiej ręki”. Jest secondhand.

Choreografia: Paweł Malicki
Wykonanie: Paweł Malicki, Mikołaj Dolata
Muzyka (realizacja i wykonanie na żywo): Jakub Królikowski
Kostiumy: Paweł Malicki

Paweł Malicki
W latach 2004–2006 był tancerzem kaliskiego Teatru Tańca Alter. W 2006 roku otrzymał indywidualną nagrodę na Międzynarodowych Prezentacjach Tańca Współczesnego w Kaliszu. W 2007 roku zwyciężył w polskiej edycji konkursu Solo-Duo Dance Festival, co zakwalifikowało go do edycji międzynarodowej w Budapeszcie, gdzie w styczniu 2008 roku za własną choreografię pt. 46 otrzymał główną nagrodę – The Best Performance.
Od trzech lat jest związany z Polskim Teatrem Tańca, tańczy prawie w całym repertuarze, podejmuje też aktywność choreograficzną w ramach Atelier.

“Szczepan”

„Oto Ja posyłam was jak owce między wilki, bądźcie tedy roztropni jak
węże i niewinni jak gołębice. I strzeżcie się ludzi, albowiem będą was
wydawać sądom i biczować w swoich synagogach. I z mego powodu zawiodą
was przed namiestników i królów, abyście złożyli świadectwo przed nimi i
poganami. A gdy was wydadzą, nie troszczcie się, jak i co macie mówić;
albowiem będzie wam dane w tej godzinie, co macie mówić. Bo nie wy
jesteście tymi, którzy mówią, lecz Duch Ojca waszego, który mówi w was.
A wyda na śmierć brat brata i ojciec syna i powstaną dzieci przeciwko
rodzicom i przyprawią ich o śmierć. I będziecie w nienawiści u
wszystkich dla imienia mego, ale kto wytrwa do końca, ten będzie
zbawiony. A gdy was prześladować będą w jednym mieście, uciekajcie do
drugiego; zaprawdę powiadam wam: Zanim zdążycie obejść miasta Izraela,
Syn Człowieczy przyjdzie. Nie jest uczeń nad mistrza ani sługa nad swego
pana; wystarczy uczniowi, aby był jak jego mistrz, a sługa jak jego pan;
jeśli gospodarza Belzebubem nazwali, tym bardziej jego domowników!”
Ewangelia wg św. Mateusza 10:16–25

Choreografia, koncepcja, kostiumy: Anna Marek
Tańczą: Andrzej Adamczak, Bartłomiej Raźnikiewicz
Muzyka: Bolo Pietraszkiewicz
Wideo: Daniel Stryjecki

Anna Marek
Od ukończenia Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu w 2003 roku jest związana z Polskim Teatrem Tańca. Tańczy w całym repertuarze i prowadzi kursy w ramach Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego. Studiuje w Akademii Ekonomicznej. W roku 2008 debiutowała jako choreograf spektaklem Dziesiąta wieczór, zrealizowanym wspólnie z Piotrem Chudzickim w ramach Atelier Polskiego Teatru Tańca.

“The outline”

Samotność na wyciągnięcie ręki czy duchota podwójnego oddechu pod jednym, szczelnie przylegającym do nieistniejącego kloszem? Kogo zaprosisz do środka koła? Komu dasz się zatrzasnąć i gdzie schowano klucze?

Choreografia: Karolina Wyrwał
Muzyka (kompozycja i realizacja elektroniczna): Paul Tinsley (Wielka Brytania)
Scenografia i kostiumy: Zofia Jakubiec
Asystenci choreografa: Urszula Bernat i Zofia Jakubiec
Obsada: Urszula Bernat, Zofia Jakubiec, Katarzyna Kulmińska, Szymon Halik, Jacek Niepsujewicz

Karolina Wyrwał
Ukończyła Northern School of Contemporary Dance ze specjalizacją Movement Studies. Uczestniczyła w programie Dancer Developement w Laban Centre w Londynie oraz Hofesh Shechter Company Residency w Leeds. Współpracowała z berlińskimi Theater Thikwa i Tanztheater Global. Od 2008 roku jest tancerką Polskiego Teatru Tańca, prowadzi warsztaty oparte na technice Cunninghama w ramach Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego. Zajmuje się też fotografią i filmowaniem.

“Chopin – Fresh Friuts”

Inspiracją dla choreografa był album Shoichi Aoki, japońskiego fotografa specjalizującego się w dokumentowaniu mody ulicznej wielu metropolii świata. Fresh Fruits jest albumem o młodzieży tokijskiej w dzielnicy Harajuku.

Choreografia: Andrzej Adamczak
Obsada: Karina Adamczak-Kasprzak, Adriana Cygankiewicz, Mikołaj Dolata, Katarzyna Kowalska, Katarzyna Kulmińska, Paweł Malicki, Anna Marek, Bartłomiej Raźnikiewicz, Karolina Wyrwał
Muzyka: Fryderyk Chopin (Życzenie op. 74 nr 1; Walc Des-dur op. 64 nr 4; Preludium d-moll op. 28 nr 24; Preludium As-dur op. 28 nr 17; Etiuda c-moll op. 10 nr 12 „Rewolucyjna”; Etiuda As-dur op. 25 nr 1; Ballada g-moll op. 23; Polonez As-dur op. 53
Premiera: 17 maja 2009

Andrzej Adamczak
Ukończył Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu i pedagogikę baletu na Wydziale Edukacji Artystycznej Akademii Muzycznej w Warszawie. Był solistą baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz Teatru DNA przy Operze Szczecińskiej. W roku 2001 związał się z Polskim Teatrem Tańca, gdzie obecnie jest pierwszym solistą.
Zrealizował kilka pozycji choreograficznych w Atelier Polskiego Teatru Tańca, m.in. …szparagijem, ja-jo, Wchodzę, Scan, Trzy siostry-Wyobrażenie. Współpracuje jako pedagog i choreograf z Ogólnokształcącą Szkołą Baletową w Poznaniu. Otrzymał dwukrotnie (2003 i 2005) główną nagrodę za najlepszą choreografię współczesną na Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. W. Wiesiołłowskiego w Gdańsku oraz nagrodę za najciekawszą choreografię na II Ogólnopolskim Konkursie Baletu Najmłodszych Tancerzy (2006). Jest laureatem Nagrody dla Młodych Twórców Miasta Poznania (2004) i Medalu Młodej Sztuki (2009).

“Not so”

„Great expectations, please leave them in the hall.
There’s nothing to it, it all has been done.
It’s light like life, situations ‘n all, so
switch off your mobiles, sit back and enjoy”.

Choreografia, reżyseria i pomysł: Maciej Kuźmiński
Kierownictwo muzyczne: Ricardo Gosalbo
Asystent choreografa: Anna Asplind
Taniec i kreacja: Vasso Lykoura, Inés López, Ina Dokmo, Jasmine Ellis, Roselle Gillam
Muzyka: Ricardo Gosalbo (bandoneon, keyboard), Julius Theo Helm (gitara klasyczna, perkusja), Tomasz Gniatkowski (fagot, akordeon, głos)
Produkcja: Ricardo Gosalbo i Mumuki Company
Premiera: 2010

Maciej Kuźmiński
Tancerz, absolwent kierunku taniec współczesny w Laban Centre for Movement & Dance w Londynie (2007). Zadebiutował u wybitnego austriackiego choreografa Liza Kinga w adaptacji Romea i Julii. Współpracował z wieloma niezależnymi artystami i zespołami w Polsce i Europie, m.in. z Witoldem Jurewiczem (Teatr Tańca ALTER), Joanną Leśnierowską (Towarzystwo Gimnastyczne), Niglem Charnockiem, Rose Breuss oraz Polskim Teatrem Tańca. Jest autorem choreografii do kilkunastu projektów.