Kostrzyn

Tu na razie jest klepisko, ale będzie tunel

Koncepcja tunelu kolejowego w Kostrzynie  Foto: UMiG Kostrzyn

O budowie tunelu kolejowego w Kostrzynie mówiono od bardzo dawna. Jego projekt zaczyna właśnie nabierać realnych kształtów. Jest już wyznaczona jego lokalizacja, choć do rozpoczęcia budowy jeszcze daleka droga.

Przez ostatnie 25 lat w naszej gminie mówiono o konieczności budowy tunelu kolejowego jednak na rozmowach się kończyło – powiedział Burmistrz Kostrzyna – dotrzymując słowa, że przestajemy mówić, a zaczynamy działać i brać sprawy w swoje ręce w połowie ubiegłego roku zwróciliśmy się do Radnych o podjecie uchwały zabezpieczającej środki w budżecie gminy na opracowanie koncepcji budowy tunelu kolejowego.

Powstały dzięki temu opracowania dla różnych proponowanych lokalizacji. Analizując te propozycje brano pod uwagę między innymi powstanie tunelu pod dzisiejszym przejazdem w ul. Grunwaldzkiej. To rozwiązanie nie jest jednak możliwe, ponieważ ściany oporowe tunelu spowodowałyby zamknięcie ulic Warszawskiej i Średzkiej.

Ostatecznie wybrano projekt budowy tunelu o wysokości 3,5 metra. Będą w nim dwa pasy ruchu dla samochodów, a także ścieżka rowerowa i chodnik. Przy wyjeździe z tunelu na ul. Średzką zainstalowana zostanie prawdopodobnie sygnalizacja świetlna.

Planujemy aby układ drogowy prowadzący do tunelu kierował ruch nie tylko z Osiedla Grunwaldzkiego i Kórnickiego, ale również z osiedla Strumiany Południe – dodają przedstawiciele Urzędu Miasta i Gminy Kostrzyn – to bardzo istotny argument w rozmowach, które prowadzimy z PKP, bo zakłada docelowo likwidację dwóch przejazdów kolejowych.

Trwają również rozmowy ze Starostwem Powiatowym w Poznaniu i PKP o konkretnych projektach. Do rozpoczęcia budowy tunelu jednak daleka droga. Gotowy projekt całej inwestycji ma być gotowy najpóźniej na przełomie 2016 i 2017 roku.

Koncepcja tunelu kolejowego w Kostrzynie

1 komentarz

kliknij by dodać komentarz

  • Super. Podoba mi się, jednak z małą uwagą – aczkolwiek nie do końca wiem kto odczyta ten komentarz. Mianowicie, ruch pojazdów jest w tym miejscu wysoki i nie zapowiada się aby w przyszłości malał – w związku z tym, aby uniknąc lub może bardziej odciążyc powstawanie “wąskiego gardła”, proponuję aby zamiast sygnalizacji świetlnej władze poważnie zastanowiły się nad koncpcją ronda – poprawi to przepustowośc w ruchu pojazdów. Poszedł bym dalej i zaproponował dwa ronda. mianowicie jedno przy wyjeździe z tunelu przy ul. Średzkiej oraz drugie przy zbiegu ulic: Grunwaldzka/Miłosza/Kopernika

    Pozdrawiam i do dzieła!!!