Sport

Stadion miejski zmienia nazwę

Lech Poznań - FC Shakhtyor Soligorsk (stadion miejski)  Foto: lepszyPOZNAN.pl/Piotr Rychter

Enea została sponsorem tytularnym stadionu miejskiego w Poznaniu. Enea Stadion jest jedną z największych i najważniejszych aren sportowych w Polsce.

Enea, koncern energetyczny z siedzibą w Poznaniu, została sponsorem tytularnym poznańskiego stadionu miejskiego, który przez najbliższe cztery lata będzie nosić nazwę Enea Stadion.

Enea Stadion to duma Poznania, obok Katedry na Ostrowie Tumskim czy poznańskiego Ratusza wraz z koziołkami to jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów w mieście. Firma konsekwentnie buduje rozpoznawalność swojej marki jako sponsora aktywnie i odpowiedzialnie angażującego się w rozwój sportu amatorskiego i zawodowego. Naturalnym stało się więc dla nas wsparcie obiektu sportowego tak bardzo ważnego dla Poznania i Wielkopolski, powszechnie znanego w całym kraju. Sponsoring tytularny stadionu jest ukoronowaniem naszego zaangażowania we wsparcie sportu i licznych działań społecznie odpowiedzialnych, z których korzystają również mieszkańcy Poznania – mówi Dariusz Szymczak, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.

Przez kolejne cztery lata, do 2027 roku, Enea stała się współgospodarzem stadionu wraz z jego operatorem, czyli spółką Stadion Poznań oraz KKS Lech Poznań.

To ważny dzień dla Stadionu Miejskiego w Poznaniu, który od dzisiaj nosi dumną nazwę Enea Stadion. Liczę, iż zawarta umowa jest początkiem owocnej, wieloletniej współpracy największego przedsiębiorstwa Wielkopolski oraz spółki Stadion Poznań, operatora obiektu sportowego, będącego domem Lecha Poznań oraz miejscem spotkań i integracji wielu pokoleń Wielkopolan – mówi Rafał Wrzeszcz, prezes zarządu Stadion Poznań sp. z o.o.

Enea Stadion to dom i baza treningowa ośmiokrotnego mistrza Polski – Lecha Poznań. Stadion tylko w pierwszej połowie tego roku odwiedziło już prawie 300 tysięcy kibiców, z imponującą średnią blisko 25 tysięcy osób na mecz. Kolejorz reprezentował Poznań, Wielkopolskę i cały kraj w europejskich pucharach, w których osiągnął w minionym sezon historyczny wynik, bo dotarł do ćwierćfinału Ligi Konferencji Europy.

Stadion przy Bułgarskiej to nasz dom. To miejsce znane każdemu poznaniakowi i Wielkopolaninowi. Dlatego niezwykle cieszymy się, że sponsorem tytularnym zostaje tak uznana firma, tak mocno związana z naszym miastem i regionem, której wielu pracowników jest kibicami Lecha i pojawia się regularnie na naszych meczach. Jesteśmy przekonani, że na Enea Stadion przeżyjemy wspólnie wiele kolejnych wspaniałych i emocjonujących chwil. Związanych oczywiście z występami Lecha, ale też przy okazji innych wydarzeń. Warto podkreślić, że nasze dwie silne, poznańskie marki już współpracowały ze sobą wcześniej. Enea była obecna w Kolejorzu przy bardzo ważnym dla nas projekcie, czyli szkoleniu młodzieży w naszej Akademii jako sponsor tytularny Lech Cup. Cieszymy się na tą współpracę i mamy nadzieję, że będzie ona trwała przez długie lata – mówi Karol Klimczak, prezes zarządu KKS Lech Poznań.

Pierwszą imprezą masową na poznańskim stadionie z okazji jego otwarcia po przebudowie w 2010 roku był koncert gwiazdy światowego formatu – Stinga. Pierwszym meczem natomiast był mecz Ligi Europy, w którym Lech Poznań pokonał austriacki Red Bull Salzburg. W 2012 roku stadion w Poznaniu był areną piłkarskich mistrzostw Europy.

Użyte w artykule zdjęcia: lepszyPOZNAN.pl/Piotr Rychter

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz