K U L T U R A

Krakowska „enka” po raz ostatni na poznańskich torach

Ostatni dzień Lata na Madalinie  Foto: lepszyPOZNAN.pl / Piotr Rychter

W niedzielę na trasę linii turystycznej nr 0 po raz ostatni wyjedzie krakowski N. Połączony zostanie z odbudowanym wagonem doczepnym Carl Weyer z 1905 r. Warto więc sobie zaplanować weekendową przejażdżkę wyjątkową bimbą z Galicji.

W najbliższą niedzielę po raz ostatni na poznańskie torowiska tramwajowe wyjedzie wypożyczony z MPK Kraków dwukierunkowy wagon generacji N o numerze taborowym 26.

Niebieski wagon z 1954 roku, został sprowadzony do Poznania z okazji obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej. Tramwaj ten posiada oryginalne wnętrze, kabiny motorniczego na dwóch końcach wagonu, duże przesuwane drzwi po obu stronach. Na szczególną uwagę zasługuje przenośne stanowisko konduktora. Podobne siedziska dla obsługi pociągu stosowano również w poznańskich bimbach.

W ostatnią niedzielę wakacji, krakowski N, ponownie połączony zostanie z odbudowanym wagonem doczepnym Carl Weyer z 1905r., by po raz ostatni wyruszyć w kursy linii turystycznej nr 0. Następnie, na początku września powróci do Krakowa, by tam świętować obchody 140-lecia krakowskiej komunikacji.

Wrześniowe kursy linii turystycznej będą już obsługiwane dobrze znanym poznańskim składem wagonów N+ND.

Przypominamy, że zabytkowe autobusy i tramwaje wyruszają na trasy co weekend (do końca września). Kursy rozpoczynają z pl. Wielkopolskiego: tramwaje – co 60 minut w godz. od 13.00 do 16.00, autobusy – co 30 minut, w godzinach od 10.00 do 17.00. Bilety dostępne są u konduktora.

Bilety jednodniowe (obowiązujące zarówno w linii nr 0, jak i 100) kosztują: 8 zł (normalny), 6 zł (ulgowy), 24 zł (rodzinny – dla maksymalnie 5 osób, w tym 2 dorosłych). Natomiast koszt biletów jednoprzejazdowych to odpowiednio: 4, 3 i 12 zł.

Zabytkowe tramwaje na linii turystycznej

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz