Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformował o pozwoleniu na budowę kładki Berdychowskiej. Przeprawa połączy Stare Miasto z Maltą za 3 lata. Pieszo – rowerowe przeprawy przez Wartę stawiać będzie także deweloper, który planuje osiedle mieszkaniowe na Ostrowie Tumskim.
Projekt budowlany kładki dla pieszych i rowerzystów, która połączy Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo jest już gotowy. Inwestycja, dzięki której w mieście powstanie kolejna przeprawa przez Wartę i Cybinę, uzyskała również pozwolenie na budowę.

Dokumentację projektową kładki, ułatwiającej komunikację rejonu kampusu Politechniki Poznańskiej z południową częścią Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta w rejonie Chwaliszewa, przygotowało konsorcjum w składzie: ARPA Architektoniczna Pracownia Jerzego Gurawskiego, Błażej Szurkowski, Maciej Sokolnicki oraz Adam Turczyn. Koncepcja architektoniczna tego zespołu zwyciężyła w zorganizowanym przez Miasto konkursie. Jury doceniło szczególną atrakcyjność, oryginalność formy oraz funkcjonalność kładki z uwzględnieniem jej połączenia z otoczeniem.
Kładka Berdychowska będzie łącznikiem pomiędzy dwiema ikonami Poznania: Starym Rynkiem i Maltą. Pozwoli, zarówno mieszkańcom jak i turystom, na szybkie i wygodne przemieszczanie się oraz korzystanie z walorów obu miejsc – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Jednak jak komentuje staromiejski radny Tomasz Dworek, po zachodniej stronie Warty kładka zakończy się na murze gazowni, na wysokości dzisiejszego KontenrArt-u, choć rzeczywiście projektant przewidział tu przejście w stronę Grobli. Obawiam się, że nie było tu żadnych konstruktywnych rozmów pomiędzy rządową spółką a władzami miasta – dodaje.
Kosztorys, który został sporządzony na podstawie projektu budowlanego, przekracza kwotę, jaką Miasto zabezpieczyło na realizację tej inwestycji. Dlatego zostanie on zoptymalizowany w dokumentacji wykonawczej, która powstanie w 2021 roku, a większość wydatków na budowę kładki zaplanowano w projekcie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2022-23.
Chcemy, by zmiany w projekcie nie miały wpływu na obniżenie jakości i użyteczności przyszłego obiektu. Wykonawcę tej inwestycji zamierzamy wyłonić w postępowaniu przetargowym na przełomie 2021 i 2022 roku. Planujemy, że roboty budowlane ruszą w 2022 roku i zakończą się – zgodnie z harmonogramem – w roku 2023 – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Kładki nad Wartą chce także budować deweloper, który kupił od miasta działki na Ostrowie Tumskim. Jedna z nich połączy okolice ulicy Św. Wincentego (na Ostrowie Tumskim) z ulicą Szelągowską w sąsiedztwie Cytadeli. Wybudowane mają też zostać dwa nowe mosty: nad Cybiną oraz nad Kanałem Ulgi. Dodatkowo inwestor chce kompleksowo przebudować ulicę Świętego Wincentego. Wszystkie prace mają kosztować ponad 20 milionów złotych.

![Klempicz Stop demonstracja Polwiejska 18.03.1989 [Krzysztof Lesiewicz] (10) Foto: Klempicz Stop demonstracja Polwiejska 18.03.1989 [Krzysztof Lesiewicz] (10) Foto:](https://www.lepszypoznan.pl/wp-content/uploads/2022/03/5HvAY0-313x168.jpg)




![Socjalizm [Maciej Małecki] Foto: Maciej Małecki Socjalizm [Maciej Małecki] Foto: Maciej Małecki](https://www.lepszypoznan.pl/wp-content/uploads/2021/11/5mha8o-313x168.jpg)












![Klempicz Stop demonstracja Polwiejska 18.03.1989 [Krzysztof Lesiewicz] (10) Foto: Klempicz Stop demonstracja Polwiejska 18.03.1989 [Krzysztof Lesiewicz] (10) Foto:](https://www.lepszypoznan.pl/wp-content/uploads/2022/03/5HvAY0-300x200.jpg)
Dodaj komentarz