POZnań

Dryndziarze polują na kierowców Ubera

Dryndziarze polują na kierowców Ubera  Foto: fb / Stowarzyszenie Zawodowe Poznańskich Taksówkarzy

Poznańscy taksówkarze niedawno protestowali w centrum miasta przeciwko kierowcom Ubera. Teraz na nich polują zamawiając kursy, a po ich zakończeniu wzywają szkiełów.

Dryndziarze ze Stowarzyszenia Zawodowego Poznańskich Taksówkarzy zamówili dwa samochody Uber we wtorkowy wieczór. Po dojechaniu na miejsce zażądali paragonu. Tego jednak nie mogli otrzymać, ponieważ za przejazdy z wykorzystaniem aplikacji Uber płatność odbywa się on-line i wystawiane są faktury, które są wysyłane na maila pasażera. Taksówkarze wezwali na miejsce poznańską drogówkę.

Pierwszy z kontrolowanych kierowców grzecznie poddał się czynnością sprawdzającym  – relacjonują taksówkarze – drugi natomiast był z lekka zaskoczony zaistniałą sytuacją i stwierdził, że najlepszą obroną jest atak, więc bujaneczki nie było końca (pisownia oryginalna).

Kierowca korzystający z aplikacji Uber kierujący oplem astra, jak informują taksówkarze, stracił po kontroli dowód rejestracyjny, Powodem była pęknięta przednia szyba.

Na miejscu pojawił się również patrol poznańskiego Inspektoratu Transportu Drogowego. Ponieważ samochody nie były “technicznie przystosowane do zarobkowego przewozu osób” inspektorzy będą prawdopodobnie wnioskować o ukaranie obu kierowców mandatami na 10.000,00 złotych.

A na marginesie, to gdzie ta czystość, bo na samych felgach, to nie jest jednodniowy brud? – dopytują członkowie ze Stowarzyszenia Zawodowego Poznańskich Taksówkarzy prezentując zdjęcia kół jednego z samochodów Ubera.

Taksówkarze od dłuższego czasu walczą z kierowcami korzystającymi z aplikacji Uber domagając się działań Rządu, które miałyby zlikwidować ich największą konkurencję. W ubiegłym roku wsparcie taksówkarzom przez wprowadzenie wielu ułatwień w mieście, ale także zapowiedź walki z Uberem, zapowiedział Jacek Jaśkowiak, Prezydent Poznania. Dryndziarze zapowiadali po ostatnim proteście, gdy zablokowali fragment Alei Niepodległości, że w przypadku braku reakcji Rządu, kolejne akcje będą bardziej dotkliwe.

Tymczasem kierowcy korzystający z aplikacji Uber z Poznania prowadzą od jakiegoś czasu akcję #popieramyUbera. Proponują w niej zrównanie w prawie taksometrów i kas fiskalnych z aplikacjami i płatnościami on-line, a także zastąpienie dotychczasowych licencji taksówkarskich zezwoleniami. Ich zdaniem pozwoli to na znaczne obniżenie kosztów prowadzenia działalności i skorzystają na tym pasażerowie, ale również taksówkarze.

Obecne prawo jest przestarzałe, a rozwiązania w nim zawarte nie gwarantują bezpieczeństwa pasażerom, więc powinno się zmienić uwzględniając oczekiwania rynku oraz nowoczesne technologie – przekonują poznańscy kierowcy prowadzący akcję #popieramyUbera komentując akcję taksówkarzy – nabijanie się z brudnych felg jest śmieszne, bo taksówkarze nie rozumieją, że gdy się nie stoi pół dnia na postoju tylko jeździ, to samochód się brudzi.

Pod petycją kierowców Ubera od końca kwietnia podpisało się do tej pory niemal 1.800 osób, ale podpisy są cały czas zbierane petycjeonline.com/popieramy_ubera.

Swoją petycję ma także Poznańskie Stowarzyszenie Zawodowe Taksówkarzy. Postulaty zawierające się w jej tytule Mówimy NIE Uberowi od listopada 2015 do teraz poparło nieco ponad 500 osób.

Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje zmiany w prawie, które mają uwzględniać także kierowców korzystających z aplikacji (nie tylko Ubera). Z zapowiedzi Jerzego Szmita, wiceministra infrastruktury wynika, że kierowcy ci musieliby instalować w samochodach taksometry. Są to jednak na razie jedynie propozycje. W prace nad rozwiązaniami rynku przewozu osób włączył się również Mateusz Morawiecki, Wicepremier i Minister Rozwoju i Finansów.

Użyte w artykule zdjęcia: fb / Stowarzyszenie Zawodowe Poznańskich Taksówkarzy

16 komentarzy

kliknij by dodać komentarz

  • Panie redaktorze cały czas piszecie nie prawdę.Kto tu na kogo poluje ? Rzeczywiście taksówkarze dokonują przejazdów .Ale kontrolują inspektorzy z WITD. My taksówkarze jesteśmy wiecznie kontrolowani. Prawo jest jedno i obowiązuje wszystkich.
    Gdyby kierowcy Ubera stosowali się do tego pod czym sami się podpisują. Nic bysmy nie mieli do powiedzenia.
    Dlatego za nim coś napiszcie prosimy spytać inspektorów z WITD dlaczego robią kontrolę

  • “obecne prawo jest przestarzałe” ? to nie znaczy, że można go nie przestrzegać. Czy jeśli pójdę i Panu Redaktorowi dam w nos, to mogę później powiedzieć, że moim zdaniem Kodeks Karny jest przestarzały ? nie. To samo dotyczy kierowców Ubera.

  • Strasznie tendencyjny tekst. Jeśli ktoś łamie prawo, to ponosi tego konsekwencje i nic nie zmieni takie stronnicze podejście autora.

  • Zawsze prędzej wsiądę do taksówki , kierowca ma licencję wiem z kim jadę.

  • No i bardzo dobrze bo jak rozpoznać kogoś kto świadczy usługi i nie dotyczą go żadne przepisy takie jak taxi. Gdyby byli oznakowani ITD i Policja mogła by sama kontrolować bo wiedziała,że zatrzymuje właśnie kierowcę korzystającego z aplikacji uber.A tak to kogo tylko widzą do kontroli ? Taxi,ponieważ są oznakowane. Ą jak do tej pory naruszają przepisy ustawy i są anonimowi. Dlatego popieram działania zmierzające by ukrucić ten proceder. Dlaczego tak bardzo nie są brani w obronę hakerzy komputerowi lub włamywacze czy kierowcy popełniający przestępstwa drogowe ?.

  • @Marek – szanowny Panie – tak, prawo jest przestarzałe i właśnie dlatego trwają prace nad jego zmianą. Jako grupa #popieramyUbera proponujemy rozwiązania korzystne również dla taksówkarzy, kierowców korzystających z innych aplikacji, ale przede wszystkim pasażerów. To połączenie tego, co wymagane jest już w tej chwili od taksówkarzy i kierowców Ubera. Dzięki zrównaniu taksometrów/kas fiskalnych i aplikacji/płatności online zmniejszą się koszty prowadzenia działalności przez taksówkarzy. Nie chcą panowie takich zmian?

  • @pasażer – wsiadając do samochodu Uber również wiesz kim jest kierowca, wiesz jak oceniali go inni pasażerowie, wiesz że jest niekarany i nie ma na swoim koncie poważnych wykroczeń drogowych, bo musi to udowodnić dostarczając odpowiednie dokumenty. Licencja taksówkarska nie jest naszym zdaniem gwarantem bezpiecznej podróży. Ponieważ jest decyzja Rządu o potrzebie zmiany prawa – wypracujmy takie zmiany, by były korzystne dla WSZYSTKICH uczestników na rynku 🙂

  • Ja nie rozumiem, jak można wykonywać jakąkolwiek działalność gospodarczą i przy okazji z pełną premedytacją łamać prawo ! Kto dopuścił do tego procederu ? Dlaczego od jednych się wymaga przestrzegania prawa a inni mają to gdzieś ? Opowiadał mi kiedyś taksówkarz, że został skontrolowany przez ITD podczas pierwszego dnia pracy na nowym aucie. Miał wszystkie papiery, lecz licencję nieprzepisaną na nowe auto. I co ? Dostał 3.000 zł. kary. Nie dziwię się wkurzeniu taryfiarzy. Na ich miejscu też bym protestował i walczył z nieuczciwą konkurencją.

  • Debile i nic więcej. I to w typowym polaczkowym wydaniu. Zamiast domagać się takich samych ułatwień jak UBER to żądają takich samych utrudnień jak mają oni. Nie jeżdżę taksówką od czasu wprowadzenia UBERa. Mam przynajmniej świadomość kto mnie wiezie, jaką trasą i ile zapłacę. A nie że 500m droga ze szpitala na dworzec kosztuje 30zł pa pan sobie objazdem pojechał!

  • Taksówkarze, idzcie jeździć na ubera i już przestancie … ujebalo sie oszukiwanie to teraz sie wkurzaja i podpieraja sie niby dobrem kraju,ze podatkow nie placa..smieszne

  • żałosne ruchy taxi. Osiągną tylko tyle, że ludzie ich do reszty znienawidzą. Ale mi ich nie szkoda. Każde zatrzymywanie się w miejscu niedozwolonym przez taksiarza – zrób fotkę i wyślij na Policję. Dostaną tak z 50 mandatów i inaczej będą śpiewać. Nie jesteście pojazdami uprzywilejowanymi choć w większości przypadków wariaty macie włączone 🙂 Nie korzystam z Ubera ale też z taxi nie zamierzam! Dla mnie jesteście zawalidrogami, którzy zapominają o kierunkowskazach, kulturze i BRD! Amen!

  • Nie bronię jakiejkolwiek strony, ale nie rozumiem tej wojny taxi konta uber. Każdy z Was może dobrowolnie wybrać dla kogo chce jeździć. Zamiast wspólnie pracować nad poprawą warunków i prawa to robicie bez sensowną walkę. Mój przyjaciel jest zrzeszony w pewnym radio taxi i sam mnie opowiadał jakie gadżety mają zainstalowane Panowie z radio taxi 🙂 nie pamiętacie już o ukrytych przyciskach które powodują szybszy przeskok jednostki taxi względem czasu ??? 🙂 ……… Tak jak pisałem wszyscy mają coś za uszami bo i niektórzy kierowcy uber-a również nie powinni jeździć a zwłaszcza pewnymi autami bo jest wiele do życzenia……Podejżewam, że wiekszość kierowców ubera wybrałoby taxi ale sprawą zaporową jest ten chory egzamin na licencję. W dobie dzisiejszej elektroniki i informatyki taki egzamin oderwany jest od rzeczywistości. Reasumując…dogadajcie się…podajcie ręce i działajcie razem bo znacznie więcej zyskacie.