K U L T U R A

5x mobilne kino pod chmurką

Kino pod chmurką  Foto: mat. Skoda

Filmowe pokazy pod chmurką cieszą się wielką popularnością poznaniaków. To także szansa na uchwycenie atmosfery Transatlantyku – największej filmowego festiwalu w naszym mieście.

Kino pod chmurką Foto: mat. SkodaPodczas ubiegłorocznej edycji festiwalu  Mobilne Kino  wyświetlało filmy w pięciu dzielnicach Poznania, gromadząc ponad 3 tysiące widzów. Plenerowe pokazy były niezwykłe także z innego względu. To właśnie podczas seansów poczucie wspólnoty przeżywania filmowych emocji, nieodłączne każdemu festiwalowi filmowemu, było czuć najmocniej.

W rym roku, w ramach seansów Mobilnego Kina Škody w Poznaniu będziemy mogli obejrzeć pięć interesujących filmów w wybranych przez widzów lokalizacjach. Projekcie rozpoczynają się zawsze o 21:30.

Niedziela, 10 sierpnia – Cytadela (polana przy rzeźbach Magdaleny Abakanowicz) –„Spadkobiercy”
Poniedziałek, 11 sierpnia – Skwer I. Bobowskiej na Ogrodach – „Billy Elliot”
Wtorek, 12 sierpnia – Plaża Miejska – „Wieczni chłopcy”
Środa, 13 sierpnia – Most Jordana – „500 dni miłości”
Czwartek sierpnia – CK Zamek (Dziedziniec Różany) – „Nikita”

Kino mobilne Skody Foto: materiały prasowe

„Spadkobiercy” – Najnowszy film Alexandra Payne’a, trzykrotnie nominowanego do Oscara twórcy “Bezdroży” i “Schmidta”, ekranizacja bestsellerowej powieści Kaui Hart Hemmings. Gdy jego żona trafia do szpitala po wypadku, wpływowy biznesmen z Hawajów musi zaopiekować się dwiema kilkunastoletnimi córkami, z którymi wcześniej niewiele go łączyło.

„Billy Elliot” – Billy Elliot to 11-latek wychowywany w górniczej rodzinie, gdzie prym wiodą surowy ojciec i brat. By wykrzesać w dorastającym chłopcu wzorzec męskości, ojciec zaprowadza go na trening boksu. Jednak Billy nie pała pasją do tego sportu. Przez przypadek trafia na lekcję tańca klasycznego, gdzie okazuje się, że ma wielki talent. Zaczyna naukę baletu pod czujnym okiem niespełnionej primadonny, pani Wilkinson, która marzy, by Billy został tancerzem Królewskiej Akademii Tańca. Czy mu się to uda i jak zareaguje ojciec, gdy dowie się, że jego syn zamienił rękawice bokserską na atłasowe baletki?

„Wieczni chłopcy”– Thomas (grany przez Maxa Boublila, współautora scenariusza) marzy o komponowaniu piosenek. Plany poślubienia Loli, a tym samym konieczność zarobienia na ślub, dom, przyszłą rodzinę, powodują, że z obiecującego muzyka staje się szarym wyrobnikiem na urzędniczym etacie. Gdy z przyszłą żoną odwiedza jej rodziców: cynicznego Gilberta (wspaniały Alain Chabat) i jego żonę Suzanne jego świat zostaje wywrócony do góry nogami. Gilbert wyniszczony przez monotonię trzydziestoletniego małżeństwa postanawia uratować Thomasa od popełnienia życiowego błędu – poślubienia młodszej kopii swojej żony. Chce pokazać chłopakowi, że szczęście tkwi jak najdalej od stabilnego, rodzinnego życia a marzenia to sprawa, o którą koniecznie trzeba walczyć. Kryzys wieku średniego u Gilberta i frustracja o dwadzieścia lat młodszego Thomasa połączone razem zrywają wszelkie tamy poprawności, stosowności i mieszczańskiego obycia. Mężczyźni rzucają się w wir szalonych imprez, nocnego życia, koncertów kończących się nad ranem… albo w Maroku.

„500 dni miłości”- “To zwykła opowieść o chłopaku i dziewczynie” – tymi słowami narrator rozpoczyna “500 dni miłości”. A jednak film jest czymś więcej – to zabawna, a jednocześnie prawdziwa historia ponad półtorarocznego związku. Tom jest niepoprawnym romantykiem. Wierzy, że nawet w obecnych cynicznych czasach prawdziwa miłość zdarza się tylko raz. Niestety Summer nie podziela jego zdania. To nie przeszkadza Tomowi walczyć o uczucia dziewczyny. Jest jak współczesny Don Kichot – marzyciel próbujący osiągnąć nierealne cele. Po jakimś czasie nie jest zakochany w Summer, tylko w idealizowanym obrazie dziewczyny, który sam stworzył.

„Nikita”– Skazana na dożywocie za zabicie policjanta młoda złodziejka i narkomanka Nikita (Anne Parillaud) otrzymuje propozycję nie do odrzucenia: może spędzić życie w więzieniu albo zostać zawodowym zabójcą, pracującym na zlecenie tajnej agencji rządowej. Dziewczyna przechodzi szkolenie pod okiem sadystycznego opiekuna i rozpoczyna nowe życie. Jako Josephine staje się uwodzicielską i wyrafinowaną maszyną do zabijania, która brutalnie rozprawia się z przeciwnikami. Jest perfekcyjna, najlepsza w swoim fachu. Czy jednak cena za wolność nie okaże się zbyt wysoka?

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz