Kino MUZA

Adres: Św. Marcin 30
Poznań

Kino Muza działa od 1908 roku – zostało otwarte pod nazwą”Theater Apollo”. W 1910 roku przybrało nazwę “Colosseum”, w 1934 “Europa”, 1935 “Świt”, w 1940 “Zentral Lichtspiele”, w 1945 “Wolność” i od lat 50-tych “Muza”. Motto kina brzmi: WIEMY, CO GRAMY.

Map data © OpenStreetMap

TERRA INCOGNITA IN MUNDO - SLAJDY PODRÓŻNICZE

bilety 10 zł

czwartek 27 lutego, godz. 19.00: PATAGONIA - DROGA NA POŁUDNIE  (Małgorzata i Marcin Złomscy)

Przez olbrzymie, niezamieszkałe obszary, przez wypalony słońcem step, wśród hulającego niemiłosiernie wiatru wiedzie słynna droga nr 40. Nawierzchnia w większości jest kamienista, zakurzona i pełna kolein. Za oknami samochodu bezkresna przestrzeń, ale gdy tylko skręcamy na zachód wyrastają przed nami ośnieżone szczyty Andów. Wyruszamy na najsłynniejsze trekkingi świata – pod potężnym Fitz Roy’em i monumentalnymi wieżami Paine.

Dalej na Południu jest już tylko osnuta legendami Ziemia Ognista. Aby do niej dotrzeć przeprawiamy się przez zdradliwe wody Cieśniny Magellana. Dzikie góry, lwy morskie i kormorany zamieszkujące bezludne wysepki kanału Beagle świadczą o tym, że dotarliśmy na prawdziwy koniec świata.

Jednak Patagonia to nie tylko surowe, bezludne równiny i szalejące wichry. To kraina bogata w połyskujące słońcem turkusowe jeziora, gęste lasy, rwące rzeki i rozległe lodowce. Jako pierwsi dotarli tu imigranci z Europy i na przekór żywiołom zakładali estancje (olbrzymie majątki ziemskie). Do dzisiaj hodują wielkie stada bydła, urządzają tradycyjne rodea i kultywują pamięć o pierwszych osadnikach. Przemierzając setki kilometrów patagońskich bezdroży nie raz przebiegnie nam przez drogę guanako lub przepędzane przezgauchos (pasterzy) stado owiec.

czwartek 6 marca: godz. 19.00 WENEZUELA O SMAKU MANGO (Katarzyna i Andrzej Mazurkiewiczowie)

Podróż do Wenezueli była dla nas przede wszystkim odkrywaniem fascynującej przyrody i zjawiskowych krajobrazów. Podziwialiśmy wyłaniające się z sawanny i lasów tropikalnych malownicze góry stołowe tepuis. Weszliśmy na jedną z nich: tajemniczą spowitą mgłą Roraimę, na której znajduje się wiele endemicznych roślin. Kąpaliśmy się pod wodospadami Gran Sabany a największe wrażenie zrobił na nas najwyższy wodospad świata Santo Angel spływający z góry stołowej Auyan Tepuy. Obserwowaliśmy kapibary, anakondy, kajmany i niezliczone ilości ptaków na pasterskich mokradłach Los Llanos. Płynęliśmy łodzią przez dżunglę po Rio Caura odwiedzając wioski indiańskie, kapiąc się na piaszczystych plażach i docierając do wspaniałego wodospadu Paro. Uczestniczyliśmy w święcie Bożego Ciała w San Francisco de Yare obserwując procesję tańczących diabłów – Los Diablos Danzantes. Smak aromatycznego mango towarzyszył nam podczas całej wenezuelskiej wędrówki, którą zakończyliśmy na rajskich plażach Karaibów.

czwartek 10 kwietnia: godz. 19.00NA ANDYJSKICH ŚCIEŻKACH - BOLIWIA, PERU, CHILE (Anna i Marcin Szymczakowi

Dwumiesięczna podróż przez trzy kraje Ameryki Południowej obfitowała w wiele przygód, spotkań z Indianami oraz w podziwianie nieskażonej ludzką ręką przyrody. Powędrujemy przez kolonialne miasta Boliwii – La Paz, Sucre i Potosi, aby dotrzeć na największe solnisko na świecie Salar de Uyuni. Będziemy podziwiać bezkres pustyni Atacama, gorące źródła, gejzery i wulkany – jeden z aktywniejszych sejsmicznie rejonów świata, aby dotrzeć nad urwiste brzegi Pacyfiku już w Chile. W Peru odkryjemy prastare miasta Inków, spotkamy rodowitych mieszkańców Andów, podziwiając ich festiwale i barwną kulturę. Pod koniec naszej podróży znów wrócimy do Boliwii, aby wędrować po andyjskich ścieżkach Cordiliera Apolobamba, odbyć rejs po jeziorze Titicaca, by dotrzeć do nieprzebytych i obfitujących w dziką florę i faunę lasów amazońskich.