Kino MUZA

Kino MUZA

Adres: Św. Marcin 30
Poznań

Kino Muza działa od 1908 roku – zostało otwarte pod nazwą”Theater Apollo”. W 1910 roku przybrało nazwę “Colosseum”, w 1934 “Europa”, 1935 “Świt”, w 1940 “Zentral Lichtspiele”, w 1945 “Wolność” i od lat 50-tych “Muza”. Motto kina brzmi: WIEMY, CO GRAMY.

Map data © OpenStreetMap




ANIMUZA - MUZYKA WIZUALNA - przegląd filmów z Iota Center

Muzyka Wizualna - przegląd filmów z Iota Center / USA

Video wprowadzenie do seansu: Paul Shepherd

5 lutego 2015 godz.19.00bilety 8 zł | nie przyjmujemy rezerwacji | KUP BILET

Muzyka Wizualna zakłada prezentację struktur muzycznych za pomocą ruchomych obrazów. Iota Center, założona w 1994 roku w Los Angeles, jest pierwszą organizacją non-profit na świecie skupioną wokół muzyki wizualnej.  Centrum dysponuje rozległym zbiorem klasycznych filmów i zrzesza społeczność artystów reprezentujących różne środowiska oraz style. Celem organizacji jest zarówno archiwizowanie, jak i promocja i rozwój kompozycji z dziedziny muzyki wizualnej. Iota Center wspiera i inspiruje twórczość początkujących jak i już doświadczonych artystów, faworyzując niedostatecznie prezentowane, eksperymentalne dzieła wizualne. Pokaz filmów stanowi przekrojową prezentację prac z dziedziny muzyki wizualnej, zrealizowanych przez różnych artystów w latach 1960 – 2014.

All of a sudden it hit me---if there was such a thing as composing music, there could be such a thing as composing motion. After all, there are melodic figures, why can't there be figures of motion?
Len Lye

Nagle uderzyło mnie --- jeśli istnieje coś takiego jak komponowanie muzyki, czy nie może istnieć coś takiego jak komponowanie ruchu. W końcu, skoro istnieją melodyczne figury, dlaczego nie mogą istnieć figury ruchu? 
Len Lye

Son of Puddle Jumper, Chris Casady, 2009, 1’30” 
Joshua His Tree, Michael Robinson, 2006, 5’38”
Calculated Movements, Larry Cuba, 1985, 6’30” 
Furies, Sara Petty, 1977, 3’
Heavy Light, Adam K. Beckett, 1973, 7’
The Deep Dark, Laura Heit, 2011, 7’06”
Ocean, Stephanie Maxwell, 2014, 11’30”
Feng Huang, Robert Darroll, 1988, 10’30”
Apres Le Feu, Jacques Perconte, 2010, 7’08”
Scratch Pad, Hy Hirsh, 1960, 7’30”
Bloomy Girls, Takagi Masakatsu, 2005, 5’20”