POZnań

Wzmocnienie linii autobusowych

Autobus, linia 174  Foto: lepszyPOZNAN.PL/Piotr Rychter

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, od poniedziałku, na linii numer 190 kursowały wyłącznie autobusy przegubowe. W efekcie poprawiono sytuację na newralgicznej linii, łączącej północ Poznania bezpośrednio z centrum. Planowane są kolejne usprawnienia, ich wprowadzenie jest uzależnione od dostępności kierowców.

Po rozpoczęciu remontu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, łącząca Piątkowo i Winogrady z centrum linia autobusowa numer 190 stała się jedną z najbardziej popularnych w mieście.

Już w sierpniu notowaliśmy na niej największy wzrost pasażerów – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Jednak pomimo wzrostu liczby pasażerów korzystających z linii 190 aż do czwartku, 1 września, nie odnotowano przepełnień. Te pojawiły się dopiero w piątek, 2 września rano. W związku z tym, w celu poprawy warunków komunikacyjnych na trasie z Wilczaka do centrum, podjęto decyzję, żeby już w poniedziałek od pierwszych kursów obsługa tej linii odbywała się wyłącznie autobusami przegubowymi. Autobusy o długości 12 m, które standardowo obsługiwały tę linię, zostały skierowane gdzie indziej.

Dziś sytuacja była zdecydowanie lepsza niż w piątek, niemniej oczywiście wciąż będziemy wnikliwie monitorować funkcjonowanie tej oraz innych linii łączących północ Poznania z centrum – wskazuje J. Gosiewski. – Zależy nam, żeby komunikacja była jak najbardziej dogodna dla pasażerów, jednak należy pamiętać, że operatorzy komunikacji miejskiej mają olbrzymi problem z dostępnością kierowców co znacznie ogranicza możliwość kierowania na linie dodatkowych autobusów.

W celu zwiększenia liczby połączeń autobusowych na ulicach Szelągowskiej i Garbary rozważana jest czasowa zmiana trasy linii nr 183.  Autobus z pętli Rondo Śródka pojedzie ulicami Wyszyńskiego i Estkowskiego, następnie przez Garbary i Szelągowską do ulicy Serbskiej i dalej stałą trasą w kierunku Szarych Szeregów. Czynione są także starania, żeby wraz z rozpoczęciem roku akademickiego zwiększyć częstotliwość kursowania autobusu zastępczego za PST, tj. linii nr T12, do 3 minut w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach szczytu komunikacyjnego.

Z obserwacji Zarządu Transportu Miejskiego po sierpniowym zamknięciu PST wynika, że wśród 4 linii tramwajowych, których zadaniem było przejęcie części pasażerów z PST najwięcej korzystało z linii nr 10 i 15. Wśród linii autobusowych, które były zalecane jako alternatywa dla PST, najwięcej pasażerów przesiadło się na linie numer: 190 oraz 168, 174, 191 i 193.  Mniejszym powodzeniem cieszą się obecnie linie nr 182 i 185, co można tłumaczyć tym, że część pasażerów dojeżdżała tymi liniami do trasy PST, a teraz korzystają z innych linii.

MPK Poznań przez cały czas aktywnie poszukuje do pracy wyszkolonych kierowców z prawem jazdy kategorii D i świadectwem kwalifikacji. Spółka  organizuje również kursy dla tych osób, które chciałyby pracować na stanowisku kierowcy autobusu, ale wymaganych uprawnień nie mają – najbliższy taki kurs rozpocznie się w drugiej połowie września (jest darmowy dla osób, które 3 lata przepracują w firmie).  

Poza chęcią podjęcia pracy w spółce po ukończeniu kursu, wymagane jest posiadanie wykształcenia min. zawodowego, prawa jazdy kat. B, ukończone 21 lat, niekaralność, odporność na stres, dyspozycyjność, umiejętność komunikowania się, sumienność oraz wysoka kultura osobista.

Ogłoszenia o możliwości podjęcia pracy publikowane są w Internecie, także w mediach społecznościowych oraz na ekranach LCD w pojazdach; na bieżąco prowadzona jest współpraca z urzędem pracy, agencjami pracy, szkołami itd.

Użyte w artykule zdjęcia: lepszyPOZNAN.PL/Piotr Rychter

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz