BizNews

Pierwszy poznański gotówkomat

Bankomaty w galerii  Foto: Arkadiusz Obszynski

Jest samoobsługowy, wyglądem przypomina bankomat, ale z tego automatu można wziąć pożyczkę. Pierwszy w Poznaniu gotówkomat zainstalowano w Centrum Handlowym M1.

GotówkomatTo nowy kanał dystrybucji usług finansowych, nie wymaga posiadania konta w banku. Jak zapewnia przedstawiciel operatora systemu – rozwiązanie zapewnia wysokie bezpieczeństwo transakcji dzięki podwójnej weryfikacji klienta – przez maszynę oraz na bieżąco przez pracownika firmy, z której oferty korzystamy.

Mimo coraz szerszego korzystania przez Polaków z nowoczesnych technologii i serwisów bankowych, nadal jesteśmy krajem, w którym mocno stoi gotówka.

Według Sylwii Witoszyńskiej z firmy oferującej rozwiązanie oferta ma spore szanse, aby na stałe zagościć na polskim rynku. „Kończymy okres pilotażowy, w którym zainstalowaliśmy 20 urządzeń w centrach handlowych na terenie całej Polski. Zainteresowanie klientów jest duże, nawet bez wsparcia marketingowego. „Już wkrótce zaoferujemy klientom opłacanie rachunków czy zakup ubezpieczeń komunikacyjnych i turystycznych. Dojdą też kolejne firmy pożyczkowe” – dodaje.

Do wzięcia pożyczki czy zakupu ubezpieczenia wystarczy dowód osobisty. Jednak to nie oznacza, że automat robi jego skan i wypłaca nam pieniądze automatycznie. Weryfikacja klienta jest taka sama jak np. w banku, tyle że dokonują jej samodzielnie pracownicy firmy pożyczkowej czy ubezpieczeniowej. Najpierw klient identyfikowany jest po numerze PESEL, później jego dane sprawdzane są w Biurze Informacji Kredytowej, bazach dłużników: ERIF, KRD i BIG oraz w wewnętrznych zbiorach Związku Banków Polskich.

Najpierw maszyna sprawdza autentyczność i stan dokumentu, następnie wkracza konsultant, który porównuje fotografię z dowodu z naszym zdjęciem zrobionym na żywo. W razie jakichkolwiek wątpliwości transakcja zostanie zablokowana.

Dwukrotnie podczas transakcji użytkownik otrzymuje wydruk z potwierdzeniem warunków i całkowitego kosztu usługi. Pierwszy raz po złożeniu wniosku, drugi po zakończeniu całego procesu. Co więcej, klient otrzyma mailem lub pocztą umowę zawartą z firmą pożyczkową czy ubezpieczeniową, ze wszystkimi wymaganymi danymi i podpisami. W razie wątpliwości od umowy można odstapić w ciągu 14 dni.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz