K U L T U R A

Najlepsze kampanie reklamowe z Poznania

Przeprowadzka Bilblioteki Raczyńskich - Poznań 29.06.2013 r.  Foto: LepszyPOZNAN.pl / Paweł Rychter

Aż cztery kampanie społeczne i promocyjne stworzone w Poznaniu zostały nominowane do nagrody Złote Spinacze 2013, najbardziej prestiżowego konkursu public relations w Polsce. Akcje Miasta Poznań „Przeprowadź bibliotekę” i przewodnik po mieście stworzony przez blogerów – „Poznańska turystyka 2.0” oraz realizacje poznańskich agencji – dobocom PR „Las. Przystanek od codzienności” dla Lasów Państwowych i VMR/Profile Poznań „Policzmy się” dla Fundacji Ludzie dla Ludzi uznano za jedne z najciekawszych w tym roku.

Przeprowadzka Bilblioteki Raczyńskich - Poznań 29.06.2013 r. Foto: LepszyPOZNAN.pl / Paweł Rychter

Złote Spinacze to Oscary branży public relations przyznawane najlepszym projektom od 11 lat. Jury składające się z 51 ekspertów branży kreatywnej doceniło poznańskie pomysły, nieszablonową realizację i efekty medialne akcji.
Akcja przeprowadzenia Biblioteki Raczyńskich do nowego budynku jest nominowana do nagrody w kategorii „Najlepszy event społeczny”, kampania z trawiastymi przystankami tramwajowymi zapraszającymi do wypoczynku w lesie oraz akcja angażująca blogerów do stworzenia przewodnika po naszym mieście rywalizują ze sobą w kategorii „PR miasta, miejsca lub regionu”. Z kolei kampania akcja pokazująca, że każdy z nas może symbolicznie „policzyć się z rakiem” zdobyła nominację w kategorii „Kampania społeczna”.

Cieszy nas to, że w tym roku kapituła doceniła działania lokalne oraz że poznańskie inicjatywy, szczególnie te promujące nasze miasto i region oraz nakłaniające do zaangażowania społecznego, zostają uznane za najciekawsze projekty public relations – mówi Ewa Dobosiewicz, właścicielka agencji doborom PR.

– Kampania „Policzmy się” była organizowana po raz czwarty przez poznańską Fundację Ludzie dla Ludzi. Celem akcji jest budowanie społeczności, która wspiera chorych w ich walce z chorobą – mówi Maciej Rzeźnik z VMR New Media Agency. Tegoroczne hasło kampanii „Wygrałeś? Walczysz? Wspierasz?” pokazywało, że każdy z nas może okazać swoją solidarność z chorymi. W dniach 9-16 maja 2013 roku wystarczyło odwiedzić stronę www. W tych dniach z rakiem policzyło się ponad 176 tysięcy osób – dodaje Maciej Rzeźnik.

To kolejny rok, w którym jury konkursu Złote Spinacze nagradza poznańskie inicjatywy. W ubiegłym nagrodę otrzymały bowiem kampanie: „Przyjaciele Stadionu Miejskiego” – spółki EURO Poznań 2012, Poznań Traffic Race – autorem której była dobocom PR oraz „Kręć kilometry – zaparkuj klimatycznie” zorganizowana przez VMR dla Allegro All for Planet.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz