Lifestyle

Renault ma nowy model – będzie hitem sprzedaży?

renault arkana r.s. line  Foto: Renault

Nowy model, który ma wjechać także na poznańskie drogi w przyszłym roku, ma spore szanse na powtórzenie sukcesu z rynków, gdzie jest już teraz oferowany. Do wyboru będziemy mieli wersję hybrydową i benzynową. Nie wiadomo jeszcze ile będzie kosztować renault arkana.

Samochód prezentuje się naprawdę dobrze. Podobne sylwetki oferowały do tej pory tylko marki kojarzone z segmentem premium. Na zdjęciach widzimy wersję R. S. line, która dostępna będzie wraz z innymi od chwili debiutu modelu na rynku europejskim.

SUV-y cieszą się coraz większą popularnością w Europie, zatem nic dziwnego, że niemal wszyscy producenci starają się wykroić coś z tego tortu. Renault ma już w swojej ofercie kadjara, captura i najdroższego koleosa. Teraz do tej rodziny dołączy arkana.

Renault zaoferuje w tych samochodach napędy hybrydowe E-TECH Hybrid 140 KM i TCe 160 z układem mild-hybrid 12V. Technologia E-TECH Hybrid, montowana już w modelach clio, captur i megane, to rozwiązanie chronione ponad 150 patentami. Przy jego opracowaniu wykorzystano bogate doświadczenie grupy w zakresie samochodów elektrycznych i Formuły 1.

Arkana jest wyposażone w cyfrowy, kolorowy wyświetlacz na desce rozdzielczej o przekątnej 4,2 lub 10,2”, w zależności od wersji. Umieszczony obok środkowy ekran o przekątnej 7 lub 9,3” sprawia, że nowy model znajduje się w czołówce pod względem powierzchni wyświetlaczy w tej klasie.

Już w podstawowej wersji wyposażenia zobaczymy chromowane klamki drzwi i nawiewy oraz pokrytą skórą gałkę dźwigni zmiany biegów. W drugim poziomie wyposażenia skóra pojawia się również na kierownicy, a chromowane obramowania wokół uchwytów na kubki i na desce rozdzielczej. Górna część paneli drzwiowych jest wykończona miękkim obiciem.

Oprócz indukcyjnej ładowarki w konsoli do dyspozycji będziemy mieli także 4 gniazda USB (po dwa z przodu i z tyłu), które umożliwiają podłączenie przenośnych urządzeń. W kieszeni w tylnych drzwiach zmieści się butelka o pojemności 1,5 l.

Podstawowa wersja będzie dostępna z tapicerką tkaninową, a w wyższych poziomach wyposażenia pojawia się tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną, a tapicerka skórzana dostępna jest w opcji. Wersja R.S. line jest natomiast wyposażona w tapicerkę ze skóry łączonej z Alcantarą.

Multimedialna platforma Renault EASY LINK jest dostępna w trzech wersjach, z których każda jest kompatybilna z Android Auto i Apple CarPlay: w wersji z ekranem 7”, wersji z ekranem 7” i wbudowaną nawigacją, a także wersji z ekranem 9,3” i wbudowaną nawigacją.

renault arkana Foto: renault

Nowe renault arkana dysponuje bagażnikiem o pojemności 513 litrów i 438 litrów w wersji E-TECH Hybrid. Podłogę bagażnika można w zależności od potrzeb umieścić w dolnym położeniu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika lub w górnym, żeby było łatwiej załadować ciężkie bagaże. W tej konfiguracji możemy po złożeniu tylnej kanapy (składanej w układzie 1/3-2/3) uzyskać całkowicie płaską podłogę.

Samochód wyposażono w systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które zwiększają poziom bezpieczeństwa i komfortu psychicznego, takie jak EASY PILOT – Asystent jazdy w korku i na autostradzie.  Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) dzielą się na trzy grupy – systemy wspomagające prowadzenie, parkowanie i bezpieczeństwo. Wszystkie wchodzą w skład Renault EASY DRIVE.

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go może być, zależnie od wersji, montowany w standardzie lub w opcji jako regulator aktywny. System działa w zakresie od 0 do 170 km/h i umożliwia automatyczne utrzymywanie minimalnej bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu. W razie konieczności całkowitego zatrzymania samochodu podczas jazdy w korkach system może bezpiecznie zatrzymać samochód i ponownie go uruchomić w ciągu 3 sekund, gdy inne samochody ruszą z miejsca. Po przekroczeniu powyższych 3 sekund postoju system wymaga interwencji ze strony kierowcy (naciśnięcie przycisku na kierownicy lub wciśnięcie pedału przyspieszenia).

Nowy model został wyposażony w szereg systemów, które mają wspomagać bezpieczną jazdę. Są to na przykład czujniki najnowszej generacji, które wykrywają z dużą precyzją i niezależnie od warunków pogodowych każdy pojazd poruszający się z boku lub z tyłu, a także znajdujący się poza polem widzenia kierowcy. Przy zmianie pasa ruchu ostrzega kierowcę o możliwym ryzyku kolizji. Może również ostrzegać kierowcę w sytuacjach próby wyprzedzania przez inny pojazd zbliżający się z dużą prędkością.

Jest również system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR). Wykorzystuje on czołową kamerę do automatycznego ostrzegania o ograniczeniach prędkości i sugeruje kierowcy, aby odpowiednio zwolnił.

System kontroli pasa ruchu i system utrzymywania samochodu na pasie  ruchu natomiast działa przy prędkościach powyżej 70 km/h i ma zastosowanie na trasach pozamiejskich. Ostrzega kierowcę i koryguje tor jazdy, jeśli samochód zacznie zjeżdżać z pasa ruchu bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu.

Kamera cofania może być uzupełniona o system czterech oddzielnych kamer, który zapewnia panoramiczny widok znad samochodu ukazujący na jednym obrazie wszystkie przeszkody znajdujące się wokół pojazdu. Kamera 360° jest bardzo prosta w użytkowaniu: włącza się automatycznie z chwilą wrzucenia wstecznego biegu. System wyświetla dwa obrazy: widok do przodu lub do tyłu, zależnie od aktualnie włączonego biegu, oraz, dodatkowo, zapewnia możliwość wyboru między widokiem
360° lub zbliżeniem z kamery po stronie pasażera.

Samochód jest wręcz naszpikowany elektroniką i nie sposób wymienić wszystkich zastosowanych tutaj rozwiązań.

Renault arkana ma się pojawić w sprzedaży w pierwszym półroczu 2021. Cena? Bardzo możliwe, że będzie porównywalna do tej, jaką musimy wydać za renault kadjara. Ta zaczyna się od niemal 90.000 złotych.

renault arkana Foto: Renault
VERSION RS LINE
Użyte w artykule zdjęcia: Renault,

2 komentarzy

kliknij by dodać komentarz