POZnań

POZnań przed Wrocławiem

POZNAŃ - miasto know how logo  Foto: Poznań

POZNAŃ - miasto know how logo Foto: Poznań

Poznań jest najlepiej promującym się miastem w Polsce – orzekli specjaliści podczas badania prowadzonego przez Fundację Best Place -Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Nasze miasto wyraźnie zdystansowało Wrocław, który znalazł się na drugim miejscu rankingu.

Poznań otrzymał 44% głosów szefów promocji, a Wrocław 11%. Kolejne miejsce zajął Gdańsk. Poznań osiągnął sukces tym większy, że miasto dość późno dołączyło do grona samorządów, które w pełni świadomie i profesjonalnie się promują. Jako jedno z nielicznych dużych miast w Polsce, Poznań przez długi czas nie dysponował strategią marketingową promocji marki i prowadził dość niespójne działania promocyjne –  oceniają organizatorzy rankingu.

Zaczyna zatem przynosić efekty konsekwentnie realizowana, a przygotowana w 2008 roku Strategia Promocji Marki Poznań. W rankingu doceniono między innymi działania z zakresu komunikacji marki Poznań w kampanii wizerunkowej miasta w mediach zagranicznych, gdzie emitowany był spot promocyjny nakręcony przez Xawerego Żuławskiego. Celem kampanii jest zaistnienie Poznania w świadomości Europejczyków, szczególnie w związku z organizacją EURO 2012. Poznań znalazł się także na czele rankingu na najbardziej widoczne działania promocyjne.

Oto polskojęzyczna, minuta wersja spotu Xawerego Żuławskiego.

Poznań zwyciężył również w kategorii miast prowadzących najlepszą promocję biznesową i inwestycyjną. Zdobył aż 38% głosów, ponownie wyprzedzając Wrocław (23%).

Zdaniem specjalistów tworzących ranking powinniśmy poprawić promocję skierowaną do mieszkańców. W tej kategorii najwyżej został oceniony Wrocław (20%). Poznań musiał się zadowolić drugim miejscem (10%).

Być może warto przy okazji kolejnego badania prowadzonego przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc “podsunąć” specjalistom od promocji również takie materiały promocyjne:

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz