POZnań

Na początku września bimby wrócą na Górczyn

Przystanek, tramwaj, bimba  Foto: lepszyPOZNAN.pl / Piotr Rychter

W poniedziałek, 4 września tramwaje wrócą na pętlę Górczyn. W pierwszy weekend września zakończy się bowiem przebudowa torowiska na ulicy Głogowskiej. Przeprowadzono kompleksowy remont torów na ponad 1,5-kilometrowym odcinku między ulicami Hetmańską a Ściegiennego.

Od prawie dziesięciu lat konsekwentnie inwestujemy w poprawę jakości infrastruktury tramwajowej, zarówno torowisk jak i trakcji. Przez ten czas nakłady na te prace wzrosły prawie dziesięciokrotnie. Jeszcze w 2014 roku były to niecałe 3 miliony złotych, a w ostatnich zbliżyliśmy się do 30 milionów rocznie – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Torowisko na ul. Głogowskiej eksploatowane było przez ponad 20 lat. W tym czasie przeprowadzano tam wyłącznie bieżące prace utrzymaniowe, które pozwalały na zachowanie płynności ruchu tramwajowego bez znaczącej poprawy jego jakości. Modernizacja przyniesie korzyści na wiele lat, zwiększając komfort i bezpieczeństwo pasażerów korzystających z tej trasy.

W ramach prac remontowych wymieniono szyny oraz wykonano nową zabudowę torowiska. Roboty były prowadzone na istniejącej płycie podtorowej, z wykorzystaniem już istniejących mocowań punktowych. Dodatkowo podczas prac modernizacyjnych wymieniono również krawędzie peronowe na przystankach Sielska (w kierunku Mostu Dworcowego) oraz Krauthofera (w obu kierunkach).

Remont torowiska na ul. Głogowskiej był jednym z zaplanowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego na okres letni, kiedy to w związku z wakacjami natężenie ruchu w mieście jest dużo mniejsze. Dodatkowe działania zostały podjęte przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu. Wymieniono m.in. rozjazd wjazdowy na Zajezdnię Głogowską (od strony pętli Górczyn) oraz zwrotnice – wraz z napędami i systemem ogrzewania – na węźle Głogowska/Hetmańska (od strony Górczyna).

Ruch tramwajów do pętli Górczyn zostanie przywrócony 4 września. Po otwarciu tego odcinka będą trwać jeszcze prace wykończeniowe (zalewki, szlifowanie). Nie będą one jednak miały wpływu na funkcjonowanie komunikacji.

Użyte w artykule zdjęcia: lepszyPOZNAN.pl / Piotr Rychter

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz