Map data © OpenStreetMap
Repertuar kina Bułgarska 19
11:10 – FILONEK BEZOGONEK – Kino dzieci
reż. Christian Ryltenius, prod. Szwecja, 2020 r., czas projekcji: 67 min.
Życie bez ogonka pełne jest wyzwań. Zwłaszcza w zupełnie obcym miejscu! Czy zagubiony Filonek odnajdzie się wśród obcych w wielkim mieście? Bycie innym to na szczęście nie tylko trudności! Kiedy w domu Birgitty pojawia się kotek – Filonek, dziewczynka nie posiada się z radości. Jednak Filonek, jak każdy kot, chodzi własnymi ścieżkami i pewnego dnia gubi się w lesie. Niebezpieczna wędrówka prowadzi go do wielkiego miasta, gdzie poznaje całą zgraję kolorowych postaci. Może znajdzie się ktoś, kto wskaże mu drogę do domu? Jednak zanim to nastąpi Filonek stanie się gwiazdą estrady, pomoże kociakom w tarapatach, zaprzyjaźni się z pewną siebie Mają i stanie oko w oko z gangiem psów…
Życie bez ogonka pełne jest wyzwań. Zwłaszcza w zupełnie obcym miejscu! Czy zagubiony Filonek odnajdzie się wśród obcych w wielkim mieście? Bycie innym to na szczęście nie tylko trudności! Kiedy w domu Birgitty pojawia się kotek – Filonek, dziewczynka nie posiada się z radości. Jednak Filonek, jak każdy kot, chodzi własnymi ścieżkami i pewnego dnia gubi się w lesie. Niebezpieczna wędrówka prowadzi go do wielkiego miasta, gdzie poznaje całą zgraję kolorowych postaci. Może znajdzie się ktoś, kto wskaże mu drogę do domu? Jednak zanim to nastąpi Filonek stanie się gwiazdą estrady, pomoże kociakom w tarapatach, zaprzyjaźni się z pewną siebie Mają i stanie oko w oko z gangiem psów…
12:00 – BIURO DETEKTYWISTYCZNE LASSEGO I MAI. PIERWSZA TAJEMNICA – Kino dzieci
reż. Josephine Bornebusch, prod. Szwecja, 2018 r., czas projekcji: 95 min.
Lasse i Maja jeszcze się nie znają, a Biuro Detektywistyczne nawet nie marzy się nieśmiałemu samotnikowi i zbuntowanej dziewczynce. On jest wzorowym uczniem, a ona nową uczennicą w szkole w Valleby. W poprzednich seriach młodzi widzowie śledzili detektywistyczne przygody pary przyjaciół. Teraz dowiemy się, jak to się zaczęło. Szkoła w Valleby ogłasza konkurs wiedzy, a nagrodą jest starożytna księga Hammarabi, w której spisano złote zasady rozwiązywania sporów. Tuż przed rozpoczęciem zmagań starodruk znika. Lasse i Maja są świadkami tej sytuacji, ale nie potrafią zidentyfikować złodzieja. Pracownicy szkoły oskarżają Maję. Żeby udowodnić jej niewinność para młodych detektywów rozpoczyna poszukiwanie prawdziwego sprawcy. Nagle wszyscy stają się podejrzani: dozorca, nauczyciel wf-u, ekscentryczna bibliotekarka, a nawet dyrektorka szkoły. Odkrywanie pierwszej tajemnicy nie tylko daje początek pięknej przyjaźni, ale konfrontuje bohaterów z nowymi wyzwaniami: strachem przed odrzuceniem, kłamstwem, do którego trudno się przyznać i tym jak ważne jest zaufanie i wzajemne zrozumienie…
Lasse i Maja jeszcze się nie znają, a Biuro Detektywistyczne nawet nie marzy się nieśmiałemu samotnikowi i zbuntowanej dziewczynce. On jest wzorowym uczniem, a ona nową uczennicą w szkole w Valleby. W poprzednich seriach młodzi widzowie śledzili detektywistyczne przygody pary przyjaciół. Teraz dowiemy się, jak to się zaczęło. Szkoła w Valleby ogłasza konkurs wiedzy, a nagrodą jest starożytna księga Hammarabi, w której spisano złote zasady rozwiązywania sporów. Tuż przed rozpoczęciem zmagań starodruk znika. Lasse i Maja są świadkami tej sytuacji, ale nie potrafią zidentyfikować złodzieja. Pracownicy szkoły oskarżają Maję. Żeby udowodnić jej niewinność para młodych detektywów rozpoczyna poszukiwanie prawdziwego sprawcy. Nagle wszyscy stają się podejrzani: dozorca, nauczyciel wf-u, ekscentryczna bibliotekarka, a nawet dyrektorka szkoły. Odkrywanie pierwszej tajemnicy nie tylko daje początek pięknej przyjaźni, ale konfrontuje bohaterów z nowymi wyzwaniami: strachem przed odrzuceniem, kłamstwem, do którego trudno się przyznać i tym jak ważne jest zaufanie i wzajemne zrozumienie…
12:30 – SZYBCY I ŚNIEŻNI – Kino dzieci
reż. Benoit Godbout, prod. Kanada, 2018 r., czas projekcji: 89 min.
Trwają przygotowania do corocznego wyścigu saneczkowego. Frankie, nieco szalony naukowiec, obmyśla koncepcję pojazdu, który ma zapewnić zwycięstwo jego drużynie. Kiedy maszyna niespodziewanie rozpada się tuż przed linią mety, nikt nie może uwierzyć, że stały za tym błędy w konstrukcji. Wynalazca wspólnie z kolegami odkrywa, że to sprawka Zaca – zarozumiałego i nieco tajemniczego zawodnika, który w międzyczasie dołączył do stawki wyścigu. Frankie pragnie rewanżu i ponownego, tym razem uczciwego rajdu. Wraz z drużyną wiernych przyjaciół zrobią wszystko, by skonstruować jeszcze szybszy pojazd i wygrać rywalizację z oszustem! Błyskotliwa animacja udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych dla grupy pogodnych i zdeterminowanych, choć nie zawsze zgodnych przyjaciół…
Trwają przygotowania do corocznego wyścigu saneczkowego. Frankie, nieco szalony naukowiec, obmyśla koncepcję pojazdu, który ma zapewnić zwycięstwo jego drużynie. Kiedy maszyna niespodziewanie rozpada się tuż przed linią mety, nikt nie może uwierzyć, że stały za tym błędy w konstrukcji. Wynalazca wspólnie z kolegami odkrywa, że to sprawka Zaca – zarozumiałego i nieco tajemniczego zawodnika, który w międzyczasie dołączył do stawki wyścigu. Frankie pragnie rewanżu i ponownego, tym razem uczciwego rajdu. Wraz z drużyną wiernych przyjaciół zrobią wszystko, by skonstruować jeszcze szybszy pojazd i wygrać rywalizację z oszustem! Błyskotliwa animacja udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych dla grupy pogodnych i zdeterminowanych, choć nie zawsze zgodnych przyjaciół…
13:40 – ZABIJ TO I WYJEDŹ Z TEGO MIASTA – Pokaz przedpremierowy
reż. Mariusz Wilczyński, prod. Polska, 2019 r., czas projekcji: 88 min.
Uciekając przed rozpaczą po utracie bliskich, bohater ukrywa się w bezpiecznej krainie wspomnień, gdzie czas stoi w miejscu, a wszyscy jego bliscy żyją. Z biegiem lat miasto rozwija się w jego wyobraźni. Pewnego dnia bohaterowie i idole z dzieciństwa znani z literatury i kreskówek, którzy w świadomości kolejnych pokoleń są wiecznie młodzi, przybywają nieproszeni. Kiedy nasz bohater odkrywa, że wszyscy się zestarzeli, a wieczna młodość nie istnieje, postanawia wrócić do prawdziwego życia. Film jest autobiograficzną impresją, reminiscencją obrazów z dzieciństwa, w której odżywa wspomnienie nieżyjących rodziców i rodzinnego miasta Łodzi…
Uciekając przed rozpaczą po utracie bliskich, bohater ukrywa się w bezpiecznej krainie wspomnień, gdzie czas stoi w miejscu, a wszyscy jego bliscy żyją. Z biegiem lat miasto rozwija się w jego wyobraźni. Pewnego dnia bohaterowie i idole z dzieciństwa znani z literatury i kreskówek, którzy w świadomości kolejnych pokoleń są wiecznie młodzi, przybywają nieproszeni. Kiedy nasz bohater odkrywa, że wszyscy się zestarzeli, a wieczna młodość nie istnieje, postanawia wrócić do prawdziwego życia. Film jest autobiograficzną impresją, reminiscencją obrazów z dzieciństwa, w której odżywa wspomnienie nieżyjących rodziców i rodzinnego miasta Łodzi…
14:10 – MAGICZNE MUZEUM – Kino dzieci
reż. Martin Kotík, prod. Czechy, 2017 r., czas projekcji: 85 min.
Harvie jest inteligentnym chłopcem, którego rozsadza energia. Ma teraz jeden cel — chce ukończyć ostatni poziom gry komputerowej. Kiedy znalazłby się w Galerii Sławnych Graczy, jego ojciec wreszcie byłby z niego dumny. Skończenie gry staje się początkiem prawdziwej przygody, która zabierze chłopca, jego psa i przyjaciółkę Monikę do zapomnianego muzeum starych lalek. Gdy chłopiec przypadkiem uaktywni legendarny magiczny dysk, wszystkie lalki ożyją. A wraz z nimi straszny Władca Marionetek. Kiedy Harvie zda sobie sprawę z tego, jakie złe moce uwolnił, będzie musiał użyć wszystkich swoich umiejętności, by ocalić nie tylko siebie i przyjaciół, ale całe miasto…
Harvie jest inteligentnym chłopcem, którego rozsadza energia. Ma teraz jeden cel — chce ukończyć ostatni poziom gry komputerowej. Kiedy znalazłby się w Galerii Sławnych Graczy, jego ojciec wreszcie byłby z niego dumny. Skończenie gry staje się początkiem prawdziwej przygody, która zabierze chłopca, jego psa i przyjaciółkę Monikę do zapomnianego muzeum starych lalek. Gdy chłopiec przypadkiem uaktywni legendarny magiczny dysk, wszystkie lalki ożyją. A wraz z nimi straszny Władca Marionetek. Kiedy Harvie zda sobie sprawę z tego, jakie złe moce uwolnił, będzie musiał użyć wszystkich swoich umiejętności, by ocalić nie tylko siebie i przyjaciół, ale całe miasto…
15:20 – KOMEDIANCI DEBIUTANCI – Pokaz przedpremierowy
reż. Emmanuel Courcol, prod. , 2020 r., czas projekcji: 105 min.
Zagraliby w stand-upie lub komedii. Etienne, aktor prowadzący warsztat teatralny w więzieniu, proponuję wystawić słynną sztukę Samuela Becketta ”Czekając na Godota”. Początkowo niechętna grupa kilku skazanych, z czasem angażuje się w próby poważnego przedsięwzięcia. Jest jednocześnie głowo, wesoło i filozoficznie. Wspólne wycieczki poza areszt zbliżają mężczyzn. Między reżyserem i aktorami rodzi się specyficzna więź. Jej zwieńczenie nastąpi podczas premiery w Paryżu…
Zagraliby w stand-upie lub komedii. Etienne, aktor prowadzący warsztat teatralny w więzieniu, proponuję wystawić słynną sztukę Samuela Becketta ”Czekając na Godota”. Początkowo niechętna grupa kilku skazanych, z czasem angażuje się w próby poważnego przedsięwzięcia. Jest jednocześnie głowo, wesoło i filozoficznie. Wspólne wycieczki poza areszt zbliżają mężczyzn. Między reżyserem i aktorami rodzi się specyficzna więź. Jej zwieńczenie nastąpi podczas premiery w Paryżu…
15:40 – KOBIETA – Pokaz przedpremierowy
reż. Yann Arthus-Bertrand, prod. Francja, 2019 r., czas projekcji: 105 min.
Co to znaczy być kobietą? 2000 kobiet z 50 różnych krajów świata dzieli się przed kamerą swoimi historiami i opowiada o własnych doświadczeniach: od tych najbardziej intymnych aż po kulturowe. Dotykają przy tym szerokiej gamy problemów: seksualności, małżeństwa, macierzyństwa, przemocy domowej, gwałtu, wolności, zniewolenia, niezależności finansowej, wizerunku ciała, starości, miłości, złości i mądrości. Pomimo przeciwności losu, a czasami tragedii, jakie przeszły, wszystkie wyglądają promiennie, ponieważ w końcu mają szansę wyrazić siebie. Niezależnie od tego skąd pochodzą i ile mają lat, ich doświadczenia rezonują ze sobą, nabierając uniwersalnego znaczenia. W ten sposób powstaje intymny i emocjonalny portret kobiet, które stanowią połowę ludzkości na Ziemi, a mimo to nadal poddawane są przemocy i niesprawiedliwości. To również pean na rzecz ich wewnętrznej siły, odporności, zdolności do przeciwstawiania się przeciwnościom losu i pozytywnej zmiany świata pomimo trudności, jakie napotykają. W erze po #meetoo to również interesujące spojrzenie na rolę i znaczenie kobiet oraz ich postrzeganie świata…
Co to znaczy być kobietą? 2000 kobiet z 50 różnych krajów świata dzieli się przed kamerą swoimi historiami i opowiada o własnych doświadczeniach: od tych najbardziej intymnych aż po kulturowe. Dotykają przy tym szerokiej gamy problemów: seksualności, małżeństwa, macierzyństwa, przemocy domowej, gwałtu, wolności, zniewolenia, niezależności finansowej, wizerunku ciała, starości, miłości, złości i mądrości. Pomimo przeciwności losu, a czasami tragedii, jakie przeszły, wszystkie wyglądają promiennie, ponieważ w końcu mają szansę wyrazić siebie. Niezależnie od tego skąd pochodzą i ile mają lat, ich doświadczenia rezonują ze sobą, nabierając uniwersalnego znaczenia. W ten sposób powstaje intymny i emocjonalny portret kobiet, które stanowią połowę ludzkości na Ziemi, a mimo to nadal poddawane są przemocy i niesprawiedliwości. To również pean na rzecz ich wewnętrznej siły, odporności, zdolności do przeciwstawiania się przeciwnościom losu i pozytywnej zmiany świata pomimo trudności, jakie napotykają. W erze po #meetoo to również interesujące spojrzenie na rolę i znaczenie kobiet oraz ich postrzeganie świata…
17:00 – SZARLATAN – Oscary 2021
reż. Agnieszka Holland, prod. Czechy, Irlandia, Polska, Słowacja, 2020 r., czas projekcji: 100 min.
Przywołując legendarną postać czeskiego zielarza, reżyserka wydobywa na światło dzienne jego tajemnice, emocje i pragnienia, na które jedynym lekarstwem jest fanatyczne oddanie pracy. „Szarlatan” pokazuje, że talent bywa przekleństwem, a władza zawsze łączy się z pychą. Tworząc fascynującą, pełną sprzeczności postać uzdrowiciela, Agnieszka Holland ucieka od odpowiedzi na pytanie, czy był ludowym lekarzem czy zwykłym oszustem. Prawda, która ją interesuje, dotyczy naszej wiary w cuda, tęsknoty za autorytetem, pragnienia, by żyć w zgodzie z naturą – także naszą własną.
Przywołując legendarną postać czeskiego zielarza, reżyserka wydobywa na światło dzienne jego tajemnice, emocje i pragnienia, na które jedynym lekarstwem jest fanatyczne oddanie pracy. „Szarlatan” pokazuje, że talent bywa przekleństwem, a władza zawsze łączy się z pychą. Tworząc fascynującą, pełną sprzeczności postać uzdrowiciela, Agnieszka Holland ucieka od odpowiedzi na pytanie, czy był ludowym lekarzem czy zwykłym oszustem. Prawda, która ją interesuje, dotyczy naszej wiary w cuda, tęsknoty za autorytetem, pragnienia, by żyć w zgodzie z naturą – także naszą własną.
17:30 – ŚCIANA CIENI – Poznańska premiera
reż. Eliza Kubarska, prod. Niemcy, Polska, Szwajcaria, 2020 r., czas projekcji: 94 min.
To uniwersalna opowieść o zderzeniu dwóch kultur. Historia dzieje się u podnóża himalajskiej góry, sięgającej niemal 8000m Kumbhakarny, zwanej też Jannu. Dla zachodnich alpinistów to jedna z najtrudniejszych gór świata i wymarzony cel do „zdobycia”. Dla nepalskich Szerpów Kumbhakarna to jedna z ostatnich świętych gór. Według miejscowych wierzeń, jej szczyt zamieszkany jest przez bogów i ludzie nie mają prawa wkraczać na ich teren. Jednak niepiśmienny Nada decyduje się na udział w wyprawie. Od 20 lat ryzykuje życie jako tragarz wysokościowy, zawieszając liny na ośmiotysięcznkach. Teraz chce zarobić na szkołę dla swojego najmłodszego syna – kilkunastoletniego Dawy – i w ten sposób uchronić go przed niebezpieczną pracą himalajskiego tragarza. Jednak udział w wyprawie na świętą górę oznacza złamanie tabu… Alpiniści, którzy zamierzają zdobyć dziewiczą wschodnią ścianę Kumbhakarny to wybitny polski wspinacz Marcin Tomaszewski oraz dwukrotni zdobywcy alpinistycznego Oskara (Złoty Czekan) – Dmitri Gołowczenko i Siergiej Nilow z Rosji. Załamanie pogody i zagrażające wspinaczom lawiny to tylko początek narastających trudności. Czy warto ryzykować dalej? Czy bogowie z Kumbhakarny wybaczą ludziom ich zuchwałość?
To uniwersalna opowieść o zderzeniu dwóch kultur. Historia dzieje się u podnóża himalajskiej góry, sięgającej niemal 8000m Kumbhakarny, zwanej też Jannu. Dla zachodnich alpinistów to jedna z najtrudniejszych gór świata i wymarzony cel do „zdobycia”. Dla nepalskich Szerpów Kumbhakarna to jedna z ostatnich świętych gór. Według miejscowych wierzeń, jej szczyt zamieszkany jest przez bogów i ludzie nie mają prawa wkraczać na ich teren. Jednak niepiśmienny Nada decyduje się na udział w wyprawie. Od 20 lat ryzykuje życie jako tragarz wysokościowy, zawieszając liny na ośmiotysięcznkach. Teraz chce zarobić na szkołę dla swojego najmłodszego syna – kilkunastoletniego Dawy – i w ten sposób uchronić go przed niebezpieczną pracą himalajskiego tragarza. Jednak udział w wyprawie na świętą górę oznacza złamanie tabu… Alpiniści, którzy zamierzają zdobyć dziewiczą wschodnią ścianę Kumbhakarny to wybitny polski wspinacz Marcin Tomaszewski oraz dwukrotni zdobywcy alpinistycznego Oskara (Złoty Czekan) – Dmitri Gołowczenko i Siergiej Nilow z Rosji. Załamanie pogody i zagrażające wspinaczom lawiny to tylko początek narastających trudności. Czy warto ryzykować dalej? Czy bogowie z Kumbhakarny wybaczą ludziom ich zuchwałość?
19:00 – PALM SPRINGS – Poznańska premiera
reż. Max Barbakow, prod. USA, 2020 r., czas projekcji: 90 min.
„Palm Springs” to inteligentna i przezabawna komedia, która stała się rewelacją festiwalu Sundance. Film zebrał entuzjastyczne recenzje i ocenę bliską 100% na Rotten Tomatoes. To jeden z tych filmów, który chce się oglądać i oglądać – w kinie, z przyjaciółmi lub z ukochaną osobą!
„Palm Springs” to inteligentna i przezabawna komedia, która stała się rewelacją festiwalu Sundance. Film zebrał entuzjastyczne recenzje i ocenę bliską 100% na Rotten Tomatoes. To jeden z tych filmów, który chce się oglądać i oglądać – w kinie, z przyjaciółmi lub z ukochaną osobą!
19:20 – LEKCJA MIŁOŚCI – Pokaz przedpremierowy
reż. Małgorzata Goliszewska, Katarzyna Mateja , prod. Polska, 2019 r., czas projekcji: 73 min.
Film produkcji HBO Europe
Film produkcji HBO Europe
20:40 – SOUND OF METAL – Pokaz przedpremierowy
reż. Darius Marder, prod. USA, 2019 r., czas projekcji: 120 min.
Mają tylko siebie i muzykę. Ruben jest pełnym pasji perkusistą, a Lu przebojową wokalistką. Gdy ruszają w trasę koncertową, a marzenie o wydaniu debiutanckiej płyty jest na wyciągnięcie ręki, Ruben z dnia na dzień zaczyna tracić słuch. W jednej chwili życie, które dotąd znał i kochał, lega w gruzach, a przyszłość staje się wielką niewiadomą. Jego dziewczyna Lu nie daje jednak za wygraną i postanawia zrobić wszystko, by uratować Rubena i to, co ich dotąd łączyło…
Mają tylko siebie i muzykę. Ruben jest pełnym pasji perkusistą, a Lu przebojową wokalistką. Gdy ruszają w trasę koncertową, a marzenie o wydaniu debiutanckiej płyty jest na wyciągnięcie ręki, Ruben z dnia na dzień zaczyna tracić słuch. W jednej chwili życie, które dotąd znał i kochał, lega w gruzach, a przyszłość staje się wielką niewiadomą. Jego dziewczyna Lu nie daje jednak za wygraną i postanawia zrobić wszystko, by uratować Rubena i to, co ich dotąd łączyło…
20:50 – NIEPAMIĘĆ – Pokaz przedpremierowy
reż. Christos Nikou, prod. Grecja, Polska, Słowenia, 2020 r., czas projekcji: 90 min.
Współczesna i jednocześnie umieszczona poza czasem opowieść, która przenosi nas do Aten, gdzie panuje epidemia amnezji. Główny bohater, Aris, ma numer 14842 w szpitalnym oddziale dla osób z zaburzeniami pamięci. Pewnego dnia wyszedł z domu, wsiadł do autobusu i na pętli nie wiedział już, kim jest, gdzie mieszka, co przeżył. Takim jak on daje się szansę – mogą stworzyć sobie nową tożsamość i nowe wspomnienia. Pokazywana na festiwalu w Wenecji Niepamięć łączy w sobie absurdalny humor rodem z filmów Yorgosa Lanthimosa (Zabicie świętego jelenia, Faworyta) i melancholię znaną z dzieł Charliego Kaufmana (Być jak John Malkovich, Anomalisa), a gdzieś w tle pobrzmiewa głos z orwellowskiego Wielkiego Brata…
Współczesna i jednocześnie umieszczona poza czasem opowieść, która przenosi nas do Aten, gdzie panuje epidemia amnezji. Główny bohater, Aris, ma numer 14842 w szpitalnym oddziale dla osób z zaburzeniami pamięci. Pewnego dnia wyszedł z domu, wsiadł do autobusu i na pętli nie wiedział już, kim jest, gdzie mieszka, co przeżył. Takim jak on daje się szansę – mogą stworzyć sobie nową tożsamość i nowe wspomnienia. Pokazywana na festiwalu w Wenecji Niepamięć łączy w sobie absurdalny humor rodem z filmów Yorgosa Lanthimosa (Zabicie świętego jelenia, Faworyta) i melancholię znaną z dzieł Charliego Kaufmana (Być jak John Malkovich, Anomalisa), a gdzieś w tle pobrzmiewa głos z orwellowskiego Wielkiego Brata…