Map data © OpenStreetMap
Repertuar kina Bułgarska 19
16:00 – BIURO DETEKTYWISTYCZNE LASSEGO I MAI. PIERWSZA TAJEMNICA – Kino dzieci
reż. Josephine Bornebusch, prod. Szwecja, 2018 r., czas projekcji: 95 min.
Lasse i Maja jeszcze się nie znają, a Biuro Detektywistyczne nawet nie marzy się nieśmiałemu samotnikowi i zbuntowanej dziewczynce. On jest wzorowym uczniem, a ona nową uczennicą w szkole w Valleby. W poprzednich seriach młodzi widzowie śledzili detektywistyczne przygody pary przyjaciół. Teraz dowiemy się, jak to się zaczęło. Szkoła w Valleby ogłasza konkurs wiedzy, a nagrodą jest starożytna księga Hammarabi, w której spisano złote zasady rozwiązywania sporów. Tuż przed rozpoczęciem zmagań starodruk znika. Lasse i Maja są świadkami tej sytuacji, ale nie potrafią zidentyfikować złodzieja. Pracownicy szkoły oskarżają Maję. Żeby udowodnić jej niewinność para młodych detektywów rozpoczyna poszukiwanie prawdziwego sprawcy. Nagle wszyscy stają się podejrzani: dozorca, nauczyciel wf-u, ekscentryczna bibliotekarka, a nawet dyrektorka szkoły. Odkrywanie pierwszej tajemnicy nie tylko daje początek pięknej przyjaźni, ale konfrontuje bohaterów z nowymi wyzwaniami: strachem przed odrzuceniem, kłamstwem, do którego trudno się przyznać i tym jak ważne jest zaufanie i wzajemne zrozumienie…
Lasse i Maja jeszcze się nie znają, a Biuro Detektywistyczne nawet nie marzy się nieśmiałemu samotnikowi i zbuntowanej dziewczynce. On jest wzorowym uczniem, a ona nową uczennicą w szkole w Valleby. W poprzednich seriach młodzi widzowie śledzili detektywistyczne przygody pary przyjaciół. Teraz dowiemy się, jak to się zaczęło. Szkoła w Valleby ogłasza konkurs wiedzy, a nagrodą jest starożytna księga Hammarabi, w której spisano złote zasady rozwiązywania sporów. Tuż przed rozpoczęciem zmagań starodruk znika. Lasse i Maja są świadkami tej sytuacji, ale nie potrafią zidentyfikować złodzieja. Pracownicy szkoły oskarżają Maję. Żeby udowodnić jej niewinność para młodych detektywów rozpoczyna poszukiwanie prawdziwego sprawcy. Nagle wszyscy stają się podejrzani: dozorca, nauczyciel wf-u, ekscentryczna bibliotekarka, a nawet dyrektorka szkoły. Odkrywanie pierwszej tajemnicy nie tylko daje początek pięknej przyjaźni, ale konfrontuje bohaterów z nowymi wyzwaniami: strachem przed odrzuceniem, kłamstwem, do którego trudno się przyznać i tym jak ważne jest zaufanie i wzajemne zrozumienie…
16:20 – CAŁY ŚWIAT ROMY – Poznańska premiera – Kino dzieci
reż. Mischa Kamp, prod. Holnadia, Niemcy, 2019 r., czas projekcji: 90 min.
Romy – zbyt dojrzała jak na swój wiek 10-latka – oraz pełna rezerwy fryzjerka Stine są na siebie skazane. Wszystko dlatego, że mama dziewczynki wychowuje ją samotnie, a Stine jest jedyną osobą, która może jej w tym pomóc. Od samego początku chłodna relacja między babcią a wnuczką nie wróży nic dobrego. Zapracowana i borykająca się z chorobą Stine nie ma czasu ani cierpliwości do Romy, która zakłóca jej codzienną rutynę. Z czasem jednak okazuje się, że obie mają ze sobą więcej wspólnego niż myślały i mogą być dla siebie wsparciem nawet w najtrudniejszych momentach…
Romy – zbyt dojrzała jak na swój wiek 10-latka – oraz pełna rezerwy fryzjerka Stine są na siebie skazane. Wszystko dlatego, że mama dziewczynki wychowuje ją samotnie, a Stine jest jedyną osobą, która może jej w tym pomóc. Od samego początku chłodna relacja między babcią a wnuczką nie wróży nic dobrego. Zapracowana i borykająca się z chorobą Stine nie ma czasu ani cierpliwości do Romy, która zakłóca jej codzienną rutynę. Z czasem jednak okazuje się, że obie mają ze sobą więcej wspólnego niż myślały i mogą być dla siebie wsparciem nawet w najtrudniejszych momentach…
17:40 – JAK BYĆ DOBRĄ ŻONĄ – Poznańska premiera
reż. Martin Provost, prod. Francja, 2020 r., czas projekcji: 109 min.
Paulette (Juliette Binoche) wraz z małżonkiem prowadzą prywatną szkołę dla dziewcząt, w której nastolatki uczą się, jak być perfekcyjną żoną i panią domu. Niestety po nagłej śmierci męża Paulette odkrywa, że szkoła jest na skraju bankructwa i ona sama musi wziąć sprawy w swoje ręce. Sytuacji nie ułatwiają feminizm i rewolucja seksualna, które z dnia na dzień zmieniają społeczeństwo i świat dookoła. Aby ratować szkołę, Paulette łączy siły ze swoją pierwszą miłością – André, ekscentryczną szwagierką – Gilberte oraz surową zakonnicą Marie-Thérèse. Nieoczekiwanie jednak sama zaczyna mieć wątpliwości co do własnych poglądów i przekonań. Czy to możliwe, żeby miała stać się… wyzwoloną kobietą?
Paulette (Juliette Binoche) wraz z małżonkiem prowadzą prywatną szkołę dla dziewcząt, w której nastolatki uczą się, jak być perfekcyjną żoną i panią domu. Niestety po nagłej śmierci męża Paulette odkrywa, że szkoła jest na skraju bankructwa i ona sama musi wziąć sprawy w swoje ręce. Sytuacji nie ułatwiają feminizm i rewolucja seksualna, które z dnia na dzień zmieniają społeczeństwo i świat dookoła. Aby ratować szkołę, Paulette łączy siły ze swoją pierwszą miłością – André, ekscentryczną szwagierką – Gilberte oraz surową zakonnicą Marie-Thérèse. Nieoczekiwanie jednak sama zaczyna mieć wątpliwości co do własnych poglądów i przekonań. Czy to możliwe, żeby miała stać się… wyzwoloną kobietą?
18:00 – OJCIEC – Poznańska premiera
reż. Kristina Grozeva, Petar Valchanov , prod. Grecja, Bułgaria, 2019 r., czas projekcji: 87 min.
W rozwiązaniu zagadki pomóc ma wizyta u znanego lokalnego medium. Chcąc nie chcąc, Pavel wplątany zostaje w zaplanowaną przez ojca intrygę, która ma pozwolić przewartościować ich napięte relacje. Czy im się uda?
W rozwiązaniu zagadki pomóc ma wizyta u znanego lokalnego medium. Chcąc nie chcąc, Pavel wplątany zostaje w zaplanowaną przez ojca intrygę, która ma pozwolić przewartościować ich napięte relacje. Czy im się uda?
19:40 – xABo: KSIĄDZ BONIECKI – Poznańska premiera
reż. Aleksandra Potoczek, prod. Poska, 2020 r., czas projekcji: 73 min.
„Każdy z nas nosi walizkę, która dotyczy spraw niespełnionych, niedokonanych, źle dokonanych” – mówi bohater filmu „xABo: Ksiądz Boniecki”: filozof, redaktor, zakonnik, pielgrzym, duchowy przewodnik. A przede wszystkim człowiek w drodze, jak portretuje go w swoim kinowym, autorskim dokumencie Aleksandra Potoczek. Tramwajami, samolotami, pociągami, autobusami, samochodami tytułowy xABo (to skrócony autograf, którego używa on w korespondencji z przyjaciółmi) przemierza Polskę, a napotkane w podróży osoby otwierają przed nim swoje „walizki” wątpliwości, zaniechań, smutku; bagaże pełne fundamentalnych pytań, jakie stawia sobie każdy człowiek. W poszukiwaniu odpowiedzi na nie, ekipa przebyła wraz z bohaterem 50 tysięcy kilometrów i podczas trzech lat wspólnej wędrówki była świadkiem setek poruszających, osobistych spotkań.
„Każdy z nas nosi walizkę, która dotyczy spraw niespełnionych, niedokonanych, źle dokonanych” – mówi bohater filmu „xABo: Ksiądz Boniecki”: filozof, redaktor, zakonnik, pielgrzym, duchowy przewodnik. A przede wszystkim człowiek w drodze, jak portretuje go w swoim kinowym, autorskim dokumencie Aleksandra Potoczek. Tramwajami, samolotami, pociągami, autobusami, samochodami tytułowy xABo (to skrócony autograf, którego używa on w korespondencji z przyjaciółmi) przemierza Polskę, a napotkane w podróży osoby otwierają przed nim swoje „walizki” wątpliwości, zaniechań, smutku; bagaże pełne fundamentalnych pytań, jakie stawia sobie każdy człowiek. W poszukiwaniu odpowiedzi na nie, ekipa przebyła wraz z bohaterem 50 tysięcy kilometrów i podczas trzech lat wspólnej wędrówki była świadkiem setek poruszających, osobistych spotkań.
19:50 – OSTATNIA GÓRA
reż. Dariusz Załuski, prod. Polska, 2019 r., czas projekcji: 82 min.
Akcja “Ostatniej góry” rozgrywa się podczas zimowej wyprawy na K2, drugiego najwyższego szczytu Ziemi. Grupa kilkunastu wspinaczy próbuje dokonać historycznego, zimowego wejścia na ośmiotysięcznik. Mozolnie, w skrajnie trudnych warunkach, kolejne zespoły przygotowują drogę, rozwieszając liny i docierając do kolejnych obozów. Tę wyprawową rutynę przerywa tragedia rozgrywająca się na niedalekim szczycie Nanga Parbat. W wyniku brawurowej akcji Adamowi Bieleckiemu i Denisowi Urubko udaje się uratować Elisabeth Revol. Jej partner Tomasz Mackiewicz zostaje pod Nanga Parbat na zawsze…
Akcja “Ostatniej góry” rozgrywa się podczas zimowej wyprawy na K2, drugiego najwyższego szczytu Ziemi. Grupa kilkunastu wspinaczy próbuje dokonać historycznego, zimowego wejścia na ośmiotysięcznik. Mozolnie, w skrajnie trudnych warunkach, kolejne zespoły przygotowują drogę, rozwieszając liny i docierając do kolejnych obozów. Tę wyprawową rutynę przerywa tragedia rozgrywająca się na niedalekim szczycie Nanga Parbat. W wyniku brawurowej akcji Adamowi Bieleckiemu i Denisowi Urubko udaje się uratować Elisabeth Revol. Jej partner Tomasz Mackiewicz zostaje pod Nanga Parbat na zawsze…
21:00 – #TUITERAZ
reż. Eric Lartigau, prod. Belgia, Francja, 2019 r., czas projekcji: 97 min.
Instagramowa znajomość, która zmieniła jego życie. Stéphane, francuski szef kuchni, ma wszelkie powody, by czuć się spełniony. Dumny z dwóch dorosłych synów i za pan brat z wyrozumiałą eks żoną, wiedzie spokojne życie mężczyzny w średnim wieku. Do chwili, gdy zupełnie przypadkiem, poznaje na Instagramie tajemniczą i piękną Soo z Korei. Ich Instagramowe kontakty nie mają końca. Stéphane opowiada jej o przepięknych widokach z francuskiej części Kraju Basków a ona o życiu w Seulu, mieście kwitnącej wiśni. Pomimo dystansu i barier kulturowych świetnie się rozumieją. Pewnej nocy Stéphane decyduje się na spontaniczny i szalony wyjazd do Seulu. Na lotnisku spotyka go niemiła niespodzianka. Soo, pomimo obietnicy, nie pojawia się w umówionym miejscu. Przez kilka dni koczuje na najnowocześniejszym i największym lotnisku świata z nadzieją że Soo się jednak zjawi. Poznaje pracowników lotniska, zaprzyjaźnia się z koszykarzami francuskiej reprezentacji, gotuje z tamtejszym kucharzem. Jego niewiarygodna historia trafia do internetu, hasztag „iamhere” błyskawiczne zyskuje popularność, a Stéphane zostaje okrzyknięty „francuskim kochankiem”. Czy Stéphane’owi uda się odnaleźć Soo?
Instagramowa znajomość, która zmieniła jego życie. Stéphane, francuski szef kuchni, ma wszelkie powody, by czuć się spełniony. Dumny z dwóch dorosłych synów i za pan brat z wyrozumiałą eks żoną, wiedzie spokojne życie mężczyzny w średnim wieku. Do chwili, gdy zupełnie przypadkiem, poznaje na Instagramie tajemniczą i piękną Soo z Korei. Ich Instagramowe kontakty nie mają końca. Stéphane opowiada jej o przepięknych widokach z francuskiej części Kraju Basków a ona o życiu w Seulu, mieście kwitnącej wiśni. Pomimo dystansu i barier kulturowych świetnie się rozumieją. Pewnej nocy Stéphane decyduje się na spontaniczny i szalony wyjazd do Seulu. Na lotnisku spotyka go niemiła niespodzianka. Soo, pomimo obietnicy, nie pojawia się w umówionym miejscu. Przez kilka dni koczuje na najnowocześniejszym i największym lotnisku świata z nadzieją że Soo się jednak zjawi. Poznaje pracowników lotniska, zaprzyjaźnia się z koszykarzami francuskiej reprezentacji, gotuje z tamtejszym kucharzem. Jego niewiarygodna historia trafia do internetu, hasztag „iamhere” błyskawiczne zyskuje popularność, a Stéphane zostaje okrzyknięty „francuskim kochankiem”. Czy Stéphane’owi uda się odnaleźć Soo?
21:20 – TOWAR
reż. Bruno Gascon, prod. Portugalia, 2019 r., czas projekcji: 113 min.
Droga, ciężarówka wypełniona niepewnymi swojego losu ludźmi, z przerażeniem odkrywającymi, iż zostali uwikłani w sieć handlu żywym towarem. Viktoria, złapana w tę sieć ma tylko jedną szansę: walczyć o przetrwanie. Antonio, kierowca ciężarówki dręczony świadomością przewożonego przez siebie ładunku, beznadziejnie próbuje uwolnić się z układu w jaki się uwikłał. Droga, która miała prowadzić do lepszego życia, okazuje się piekłem, a ludzie traktowani są jak towar… W kapitalistycznym społeczeństwie, w którym każdy koncentruje się na własnych potrzebach, wygodnie jest nie zauważać ludzi wokół i robić tylko to co przynosi doraźną korzyść. TOWAR to historia Viktorii, młodej kobiety, która porzuca wszystko w poszukiwaniu lepszego życia. Od momentu, gdy otwierają się drzwi ciężarówki, Viktoria staje w obliczu okrutnej rzeczywistości handlu ludźmi. Czy może uciec od swojego losu?
Droga, ciężarówka wypełniona niepewnymi swojego losu ludźmi, z przerażeniem odkrywającymi, iż zostali uwikłani w sieć handlu żywym towarem. Viktoria, złapana w tę sieć ma tylko jedną szansę: walczyć o przetrwanie. Antonio, kierowca ciężarówki dręczony świadomością przewożonego przez siebie ładunku, beznadziejnie próbuje uwolnić się z układu w jaki się uwikłał. Droga, która miała prowadzić do lepszego życia, okazuje się piekłem, a ludzie traktowani są jak towar… W kapitalistycznym społeczeństwie, w którym każdy koncentruje się na własnych potrzebach, wygodnie jest nie zauważać ludzi wokół i robić tylko to co przynosi doraźną korzyść. TOWAR to historia Viktorii, młodej kobiety, która porzuca wszystko w poszukiwaniu lepszego życia. Od momentu, gdy otwierają się drzwi ciężarówki, Viktoria staje w obliczu okrutnej rzeczywistości handlu ludźmi. Czy może uciec od swojego losu?