BizNews

Franczyza – nowe pomysły na sprawdzony biznes

pizza  Foto: sxc

W dobie kryzysu wielu przyszłych przedsiębiorców szuka sprawdzonego rozwiązania na biznes. Ciągle sporym zainteresowaniem cieszy się tu franczyza – model działalności polegający na samodzielnym rozwijaniu firmy funkcjonującej pod sztandarem znanej marki udostępniającej swoje rozwiązania wielu mniejszym przedsiębiorcom.

Decydując się na prowadzenie takiej działalności, franczyzobiorca może liczyć na doświadczenie i wiedzę franczyzodawcy, który zaś dzięki tej współpracy powiększa rynek zbytu ograniczając przy tym swój własny wkład, równocześnie uzyskując wynagrodzenie z tytułu umowy franczyzy. Zgadzając się na taką zależność przedsiębiorca przyjmuje także określone zobowiązania.

Przede wszystkim musi być gotowy na konieczność zainwestowania własnego kapitału w działalność, choć duża inwestycja niezbędna jest jedynie w przypadku hipermarketów czy stacji benzynowych. Powinien też przestrzegać standardów obowiązujących w całej sieci, liczyć się z poufnością informacji oraz koniecznością ponoszenia stałych opłat względem franczyzodawcy.

Obecnie najszybciej rozwija się franczyza usługowa. Najciekawszymi i najbardziej popularnymi jej przykładami w Polsce są sieci restauracji, pizzerie, salony optyczne czy nowy rodzaj przedsięwzięcia szkoły językowe.

Taka firmą jest Helen Doron English, która właśnie rozbudowuje swoje struktury w województwie wielkopolskim. Z myślą przede wszystkim o dzieciach i nastolatkach metodę edukacji opracowała brytyjska specjalistka w zakresie językoznawstwa i nauczania języka angielskiego. Uczniowie zdobywać mają wiedzę w prosty i naturalny sposób, imitujący naukę języka ojczystego – poprzez zabawę oraz angażujące, bezstresowe lekcje.

Osoba gotowe na franczyzowe wyzwanie otrzymują zazwyczaj merytoryczną pomoc na starcie, dzięki czemu zredukuje ryzyko kosztownych pomyłek. Franczyza często to także oszczędność, gdyż nie wymaga inwestowania czasu i pieniędzy w poszukiwanie oraz budowanie własnych metod pracy, tworzenia renomy czy kreowania tożsamości marki.

Użyte w artykule zdjęcia: sxc, materiały prasowe

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz