Złoty Paragon

Autor: bigbiciq. Poznań, 21 Lipca 2016

Do rywalizacji o statuetki Złoty Paragon 2016 – Nagroda Kupców Polskich zgłoszono w tym roku blisko 400 produktów w 65 kategoriach. Podczas uroczystej gali uhonorowano nimi 66 wyrobów, ale przyznano również 130 Wyróżnień w kategoriach produktowych Lider Sprzedaży. Wśród nagrodzonych znalazły się także firmy z naszej aglomeracji.

Jury konkursu przyznało 14 statuetek specjalnych dla osób, firm i usług. Jedną z osób, które zostały uhonorowane jest Luis Amaral. Prezes Zarządu Grupy Eurocash, która siedzibę ma w Komornikach, otrzymał tytuł Osobowość Handlu i Dystrybucji.

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon otrzymało piwo Redd’s Żurawina butelka 0,5 l, produkowane przez Kompanię Piwowarską. Wyróżniono również Tyskie Gronie butelka.

Złoty Paragon w swojej kategorii otrzymały także gumy Orbit Spearmint produkowane przez Wrigley Poland w Poznaniu.

Uznanie znalazły też chipsy Crunchips X-Cut Ser-Cebula produkowane przez Lorenz Bahlsen Snack World w Sadach pod Poznaniem.

Statuetkę Złoty Paragon 2016 otrzymał także puszysty serek twarogowy Almette śmietankowy, produkowany przez Hochland Polska w Kaźmierzu pod Poznaniem.

W tym roku to już trzecie wyróżnienie przyznane serkom Almette – cieszyl się Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska

W gronie zwycięzców tegorocznej edycji konkursu Złoty Paragon 2016 są także produkty marki Knorr. Fix Spaghetti Bolognese został nagrodzony w kategorii: Dania gotowe instant i fixy. To kolejny rok z rzędu, gdy pierwsze miejsce w klasyfikacji zajmują produkty tej marki. Wyróżnione zostały także Esencja do sosu pieczeniowego ciemnego oraz Przyprawa do mięs.

Marka Knorr związana jest z Poznaniem już od 1932 roku, kiedy to właśnie Knorr kupił fabrykę w Poznaniu. Produkowano w niej koncentraty, płatki owsiane i przyprawy. Nasze babcie być może pamiętają zapewne zasmażkę Mondamin. W 1939 roku wielkość produkcji w poznańskiej fabryce osiągnęła 1.000 ton w skali roku. Działania wojenne spowodowały zniszczenia około 35% zabudowy fabryki, a późniejsza nacjonalizacja zakładów produkcyjnych spowodowała, że Knorr nie mógł sprzedawać swoich produktów na rynku polskim. Produkty tej marki wróciły do polskich sklepów, a Knorr do Poznania, wraz z otwarciem polskiego rynku w 1992 roku.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.