K U L T U R A

Poznań za pół ceny. Sporo atrakcji mniej restauracji

Poznań za pół ceny - atrakcje na Starym Rynku  Foto: Wojciech Mania / PLOT

Poznań za pół ceny to flagowy okręt przyciągający turystów do stolicy Wielkopolski. W tym roku skorzystać można było z 165 ofert. Było sporo ciekawych wydarzeń kulturalnych, i zdecydowanie mniej propozycji gastronomicznych w stosunku do poprzednich edycji.

Centrum Kultury Zamek

Program „Poznania za pół ceny” został tak skonstruowany, by umożliwiał zaplanowanie całego weekendu w stolicy Wielkopolski. Na liście znalazły się zatem zarówno hotele i obiekty noclegowe, jak i restauracje, muzea, instytucje kultury, kilkadziesiąt innych atrakcji, a także program turystyczny, składający się z kilkunastu bezpłatnych wycieczek – informuje Wojciech Mania Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która jest organizatorem akcji.

Te ostatnie cieszyły się wyjątkowym zainteresowaniem. W spacerze po Łazarzu z Grupą Przewodników PoPoznaniu.pl uczestniczyło około 160 osób. Natomiast w VIII Fortecznym Weekendzie, który w tym roku był poświęcony architekturze przemysłowej Lubonia oraz Międzynarodowym Targom Poznańskim, wzięło udział około 1,5 tys. osób.

Wyjątkowo różnorodnie w tym roku prezentowała się kategoria „Rekreacja i warsztaty”. To w niej znalazło się oblegane Nowe Zoo, ale także nowości. Wśród nich GearUp!, czyli symulator samolotu pasażerskiego oraz galeria rzeczywistości wirtualnej „Virtual Quest”. Ponadto można było na liście znaleźć między innymi miejskie baseny, akwaparki w Swarzędzu i Kórniku, ściany wspinaczkowe, korty tenisowe, kursy sztuk walki, parki linowe, a także Mosińską Kolej Drezynową.

Jedną z ulubionych kategorii jest gastronomia. Uczestnicy chętnie odwiedzają wypróbowane lokale, ale także poszukują nowości na kulinarnej mapie Poznania. Tych jednak w okolicach Starego Rynku nie było zbyt wiele, a to przecież doskonała okazja do promocji dobrej kuchni. Dobrze zjeść z rabatem mogliśmy na Piątkowie, w Kiekrzu czy Dębcu.

Podobnie do ubiegłych lat, w czasie trwania akcji Katedra Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu prowadziła badania, dzięki którym dowiemy się ile osób wzięło udział w „Poznaniu za pół ceny”. Wyniki będą znane kilka tygodni po akcji.

Bardzo nas cieszy, że dla coraz większej liczby turystów „Poznań za pół ceny” jest powodem, by odwiedzić Poznań. Po blisko dziesięciu latach istnienia impreza na dobre wpisała się w kalendarz poznańskich wydarzeń podkreśla Wojciech Mania z PLOT.

Wycieczka po Łazarzu

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz