Planują budowę odchudzonej Warty

Autor: Tomasz Dworek. Poznań, 30 Października 2015

Sporo zakuwali, czytali mnóstwo fachowej literatury i zbudowali wyścigowy bolid. Co więcej, ich maszyna wystartowała w wyścigach na prestiżowych zagranicznych torach i to z sukcesami. Grupa PUT Motosport to kilkudziesięciu studentów Politechniki Poznańskiej. Już teraz przymierzają się do nowego sezonu i planują budowę nowej wyścigówki.

W sezonie 2015 team zadebiutował w prestiżowych, studenckich wyścigach Formuła Student. Są to zawody międzynarodowe, rozgrywane na najsłynniejszych torach wyścigowych na świecie.

Projekt bolidu nazwanego Warta został opracowany został przez studentów od najmniejszej śrubki użytej do jego budowy. Wiązało się to, z wieloma godzinami studiowania specjalistycznej literatury, nieprzespanych nocach, miesiącach ciężkiej pracy w warsztacie.

Bolid z Politechniki na torze Silverstone

Ale dzięki temu odwiedziliśmy trzy kraje i przejechaliśmy ponad 4000 km. Wzięliśmy udział w zawodach na najbardziej znanym angielskim torze wyścigowym Silverstone Circuit, gdzie zajęliśmy 23 miejsce na 92 załogi startujące. Otrzymaliśmy wówczas także nagrodę za najlepszy debiutancki zespół, oraz niechlubną nagrodę za strącenie największej liczby pachołków – mówi Dominik Dembiński, jeden z członków PUT Motosport.

Zespół ze swoim bolidem brał udział także w wyścigach na niemieckim torze Hockenheimring oraz zawodach na Węgrzech. Ostatecznie studenci Politechniki Poznańskiej zajęli 162 miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów Formuła Student, w której udział bierze 514 zespołów wyścigowych z całego świata.

Konstrukcja przygotowana przez poznaniaków sprawdziła się w minionym debiutanckim sezonie, ale studenci planują już nową, lepszą wersję Warty.

Założenia co do nowego bolidu są proste. Redukcja masy do około 200 kg, zwężenie konstrukcji oraz zamiana kół z 13″ na koła 10″. Dużo trudniejszym zabiegiem, jaki mamy zamiar przeprowadzić jest przebudowanie oryginalnej skrzyni biegów od Hondy CBR. Miałoby to polegać na usunięciu zbędnych biegów zwiększających masę, oraz odpowiednim dobraniu przełożeń tak, żeby “Warta” nie utraciła swoich właściwości jezdnych – deklarują studenccy konstruktorzy

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.