POZnań

Laboratoria przyszłości na Politechnice

Laboratorium Technik Logistyk. Zajęcia.  Foto: Przemysław Kozakiewicz

O drukarce 3D, badaniach marketingowych wykorzystujących fale mózgowe bądź specjalnych okularach do badania ruchu gałek ocznych można dziś przeczytać w działach dotyczących nowych technologii i trendów w gospodarce. Młodzież zdobywająca wiedzę w nowych laboratoriach na Politechnice Poznańskiej z takiego najnowocześniejszego sprzętu może korzystać już dziś!

Laboratorium Technik Logistyk. Zajęcia. Foto: Przemysław KozakiewiczPolitechnika Poznańska oficjalnie uruchomiła laboratoria kształcące młodzież w czterech specjalnościach: informatyki, logistyki, ekonomii i organizacji reklamy. W ramach tygodniowych praktyk uczniowie szkół średnich zdobywają specjalistyczną wiedze korzystając nie tylko z wiedzy naukowców ale także specjalistów – praktyków z doświadczeniem zawodowym.

W pracowni przygotowującej do zawodu technik organizacji reklamy uczniowie z wielkopolskich szkół mają do dyspozycji m.in. sprzęt do badań neuromarketingowych, urządzenia do badania EEG oraz okulary Tobi Glasses śledzące ruch gałek ocznych.

Sprzęt tej klasy posiadają w Polsce duże, specjalistyczne agencje reklamowe i kilka wyższych uczelni. Dajemy młodzieży możliwość nie tylko poznania najnowszych trendów w przemyśle i biznesie, ale przede wszystkim samodzielnego zrealizowania projektów i badań pod okiem specjalistów, mówił podczas otwarcia laboratoriów rektor Politechniki, prof. Tomasz Łodygowski. A Tomasz Bugajski, członek zarządu województwa wielkopolskiego podkreślał, że rynek potrzebuje i czeka na takich fachowców.

Podczas zajęć z organizacji reklamy uczniowie za pomocą specjalnych okularów mogą analizować plakaty reklamowe, albo ustawienie produktów w sklepie. Oprogramowanie umożliwia śledzenie ruchu gałek ocznych. Często okazje się, że respondenci uwagę zwracają na zupełnie inne elementy niż na których oczekuje reklamodawca. Intrygujące obserwacje pojawiają się również podczas badania spotów reklamowych za pomocą urządzeń EEG, odnotowujących fale mózgowe. Na wykresach dokładnie widać, czy reklama jest nużąca czy może wskazująca na zainteresowanie.

Podczas zajęć na Politechnice Poznańskiej młodzież na pewnie nie będą się nudzić. Od września z laboratoriów skorzystało już ponad 1400 uczniów. Dr inż. Maciej Szafrański, koordynator projektu podkreśla, że dotychczasowa ocena zajęć jest bardzo dobra. Do 2015 roku  Politechnika zamierza przeszkolić 6,5 tyś, uczniów z całej Wielkopolski.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz