Produkcja hybrydowej wersja vw caddy rozpoczęła się właśnie w poznańskiej fabryce Volkswagena.
Produkcja modeli hybrydowych wymagała od nas dostosowania linii produkcyjnych szczególnie w obszarze budowy karoserii i montażu, ale przede wszystkim inwestycji w rozwój kompetencji naszych pracowników – mówi Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.
Produkcja nowej wersji znanego modelu wiązała się Na liniach budowy karoserii pojawiło się 20 nowych robotów. Wprowadzono też m. in. technologię wycinania plazmowego. To wszystko przyczyniło się do dalszej automatyzacji i usprawnienia produkcji. Także lakiernia musiała zostać przystosowana do produkcji samochodów hybrydowych.
Co ważne, budowa aut hybrydowych wymagała również nabycia nowych kompetencji przez pracowników – podkreśla Patrycja Kasprzyk z poznańskiego Volkswagena – szkolenia dotyczyły m. in. systemów asystenckich, budowy baterii, czy elektromobilności.
Łącznie w szkoleniach związanych z produkcją nowej wersji modelu caddy odnotowano ponad 9.000 uczestnictw. Większość z nich została przeprowadzona przez trenerów Akademii Volkswagen Poznań i była prowadzona w Centrum Szkoleniowo – Treningowym Volkswagen Poznań.
Volkswagen caddy od ponad 20 lat jest produkowany wyłącznie w zakładzie Volkswagena w Poznaniu. Tylko w zeszłym roku z fabryki w Antoninku wyjechało prawie 87.000 modeli caddy 5.
Caddy eHybrid, ma moc 110 KW, która pochodzi z silnika spalinowego i elektrycznego. Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 19,7 kWh, caddy na napędzie wyłącznie elektrycznym przejedzie nawet 122 km. Z kolei jazdę w dłuższe trasy zapewnia silnik spalinowy – 1,5-litrowy TSI.
Modele hybrydowe dostępne są w wariancie osobowym oraz dostawczym zarówno z klasycznym rozstawem osi (wersja 5 miejscowa) oraz w wariancie Maxi z długim rozstawem osi (wersja z 7 miejscami).
Dodaj komentarz