Aglomeracja

Miesiąc remontów tramwajowych torowisk!

Tramwaj na Gwarnej   Foto: Tomasz Dworek

Od środy 27 lipca na remontowej mapie Poznania pojawią się utrudnienia w trzech lokalizacjach. Przez kilkanaście dni naprawiane będzie torowisko na Św. Marcinie, a do końca sierpnia realizowane będą prace na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.

Stały monitoring stanu technicznego torowisk i elektroenergetyki trakcyjnej, a także ostatnia ekspertyza dowiodły, że poziom awaryjności na PST wzrósł dziesięciokrotnie. Gruntowny remont nie był wykonywany od chwili uruchomienia trasy, czyli od 19 lat. Wcześniejsze remonty ograniczały się do bieżących napraw – informuje poznańskie MPK

Prace na PST prowadzone będą od świtu do zmierzchu, a niektóre także w godzinach nocnych przez 7 dni w tygodniu oraz jak deklaruje MPK, również w niedziele oraz w przypadające na 15 sierpnia święto.

Przejazd tramwajowy na skrzyżowaniu ul. Ratajczaka i Święty Marcin.

Przejazd znajduje się w złym stanie technicznym zarówno pod kątem torowym jak i drogowym. Prace będą trwać od 27 lipca do 7 sierpnia. W ich trakcie wymienione zostaną szyny wraz z mocowaniami, odtworzona zostanie także nawierzchnia drogowa. W tym samym terminie realizowane będą prace na węźle Gwarna/Święty Marcin. Wymienione zostaną tu szyny w łukach z ul. Gwarnej w ul. Św. Marcin na kierunku do ul. Ratajczaka i do Ronda Kaponiera.

PST. Remont będzie tam trwał od 27 lipca do 31 sierpnia. W tym czasie MPK wykona wiele prac torowych, sieciowych oraz związanych z estetyką i oświetleniem.

15 lat istnienia PeSTkiW trakcie zamknięcia PST w ramach prac torowych wymienione zostaną szyny łukowe na odcinku od ul. Lechickiej do ul. Szymanowskiego oraz na odcinku od Słowiańskiej do ul. Roosevelta, które uległy naturalnemu zużyciu. Łącznie wymienione zostanie 800 mb szyny.

Wykonany zostanie także remont sieci trakcyjnej na odcinku od ul. Roosevelta do przystanku tramwajowego Słowiańska. Zakres prac dotyczy odcinka 3500 metrów bieżących pojedynczego toru.

Zgodnie z wytycznymi Plastyka Miejskiego przemalowane zostaną także słupy trakcyjne.  Przypominamy, że w ubiegłym roku prowadzono prace na odcinku od przystanku tramwajowego Słowiańska do pętli tramwajowej Sobieskiego.

Zmodernizowany zostanie także układ sterowania zwrotnic. Wymienione zostanie oświetlenie zewnętrzne na słupach w rejonie przystanków tramwajowych wzdłuż trasy PST. W ich miejsce MPK zamontuje energooszczędne oprawy typu LED.

Remont przejdzie także wiadukt nad ul. Poznańską oraz elementy estakady nad doliną rzeki Bogdanki.

W Poznaniu mamy około 150 km torowisk i żeby nie dopuścić do ich degradacji powinniśmy remontować 7,5 km toru pojedynczego rocznie. Tymczasem do tej pory odnawiano 2-3 km toru. Tą sytuację diametralnie zmieniły obecne władze Miasta Poznania. Na finansowanie prac remontowo-modernizacyjnych na torowiskach w 2016 r. Rada Miasta Poznania przeznaczyła rekordową od wielu lat kwotę 22 mln zł. Jeszcze w roku 2014 r. było to ok. 3 mln zł, natomiast rok później – 18,9 mln zł.

15 lat istnienia PeSTki

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz