K U L T U R A

Jak powstawał dźwięk w filmie Speed dowiesz się na Transatlantyku

Transatlantyk plakat  Foto:

Gośćmi sierpniowego Festiwalu Filmowego Transatlantyk będą znani twórcy, którzy poprowadzą cieszące się ogromną popularnością darmowe i otwarte Master Classes związane z różnymi aspektami powstawania filmów kinowych, produkcji telewizyjnych i gier video.

Panele dyskusyjne na ważne i aktualne tematy społeczne, kulturowe, polityczne i ekologiczne które będą się toczyły wokół dokumentalnych sekcji filmowych Transatlantyk Docs, Eko, Art oraz Konfrontacje.

Bogaty program Transatlantyk Master Classes w tym roku będzie poświęcony nie tylko sztuce filmowej, ale i powiązaniom świata filmu z mediami takimi jak telewizja oraz świat gier video.

O swoim warsztacie opowiadać będzie m.in. dwukrotnie nominowany do nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej Marco Beltrami („Hurt Locker”) oraz Dave Portera („Breaking Bad”), Zajęcia prowadzić będzie także reżyser i scenarzysta Petr Zelenka („Guzikowcy”, „Samotni”) a także trzykrotny zdobywca Oscara w dziedzinie postprodukcji dźwięku David MacMillan („Speed – niebezpieczna prędkość”, „Apollo 13”) Pośród tegorocznych Transatlantyk Master Classes m. in. wykłady na temat wszystkich etapów tworzenia dźwięku w filmie, telewizji oraz grach video.

Transatlantyk plakat

Kompozytor Marco Beltrami („World War Z”) będzie mówił o komponowaniu muzyki do produkcji hollywoodzkich, Dave Porter natomiast o specyficznym trybie pracy kompozytora muzyki do seriali telewizyjnych. Michael P. Aust (Soundtrack Cologne) poprowadzi spotkanie z zaproszonymi gośćmi na temat kompozycji muzyki do gier video.

Brytyjska konsultantka muzyczna, która nadzorowała produkcję ponad 80 filmów – Maggie Rodford – opowie na czym polega podział ról w zespole odpowiedzialnym za produkcję dźwięku w filmie. Master Class poprowadzi również trzykrotny zdobywca Oscara w kategorii „Najlepszy Montażu Dźwięku” – David MacMillan, który omówi proces nagrywania dźwięku w epoce filmu cyfrowego. Reżyser i scenarzysta Petr Zelenka wygłosi wykład pt. „Śmierć filmu”.

Poznamy też perspektywę młodych reżyserów związanych z Sundance Institute – Chad Hartigan i Marta Cunningham – autorzy dwóch znakomitych obrazów prezentowanych w sekcji Sundance na Transtlantyku („This is Martin Bonner” i „Valentine Road”) opowiedzą jak wygląda produkcja filmów niezależnych w USA.

Sztuki pisania scenariusza będzie można się uczyć od Shema Bittermana – znanego transatlantykowej publiczności autora scenariuszy filmowych („The Job”) i sztuk teatralnych wystawianych również na deskach Instytutu Rozbitek („Influence”), który skupi się na bardzo ciekawym temacie – pisania scenariusza opartego na wątkach biograficznych.
Warsztaty dotyczące grafiki i designu poprowadzi autor logo oraz plakatu tegorocznej edycji Festiwalu Daniel Horowitz.

Te oraz inne Master Classes odbędą się w Centrum Kultury ZAMEK oraz w Instytucie Rozbitek. Warsztaty są bezpłatne i otwarte dla wszystkich chętnych, pod warunkiem wcześniejszego wypełnienia na stronie www.transatlantyk.org formularza rezerwacji.

Formularz zapisów będzie dostępny 22 lipca 2013.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz