Aglomeracja

Coraz bliżej, szybciej osobowym do Wrocławia

Wagon z Fabryki Pojazdów Szynowych  Foto: Wagon z Fabryki Pojazdów Szynowych

Decyzję lokalizacyjną w sprawie budowy 12 kilometrów linii kolejowej Wrocław-Poznań na odcinku Rawicz-Bojanowo podpisał dziś wojewoda wielkopolski Piotr Florek. Realizowana przez kolejarzy inwestycja pozwoli na przystosowanie odcinka magistrali do zwiększonej prędkości kursowania pociągów osobowych do 160 km/h i towarowych do 120 km/h.

Wagon z Fabryki Pojazdów Szynowych Foto: Wagon z Fabryki Pojazdów SzynowychZakres prac modernizacyjnych obejmuje budowę lub przebudowę m.in. układu torowego, przejazdów drogowych, peronów, obiektów inżynieryjnych oraz sieci trakcyjnych. Na modernizowanej trasie powstanie 1 wiadukt drogowy w miejscowości Pakówka, przejście podziemne dla podróżnych na stacji Bojanowo.

Wojewoda nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności. Uprawnia to PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do dysponowania nieruchomością na cele budowlane i faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie.

Linia E 59 to międzynarodowy ciąg transportowy z Malmö – Ystad do Wiednia, Budapesztu i Pragi. Jest to najkrótsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Stanowi fragment Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN). W Polsce łączy Szczecin, Poznań, Wrocław i Międzylesie.

Inwestycję realizuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe z pomocą finansową Unii Europejskiej. Całkowity koszt inwestycji to 1 mld 522 mln zł. Zakończenie projektu przewidziane jest w 2015 roku.

Tagi:

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz