Lifestyle

Bolt zmienia proces weryfikacji kierowców i pojazdów

Bolt  Foto: materiały prasowe

Wszystkie samochody osób współpracujących z firmą będą musiały być odpowiednio oznakowane, kierowcy mają być lepiej weryfikowani. Zmiany te mają na celu podniesienie bezpieczeństwa i jakości przejazdów.

Zmiany wynikają z nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, która ma nakazać firmom dokładniejszą weryfikację. Problem ten dostrzegły także i same firmy, po serii przypadków przemocy seksualnej w taksówkach z aplikacji. Wg zmian za brak takiej weryfikacji grozić ma 10 tys. zł kary lub 50 tys. zł, gdy upomniana nic nie dadzą.

O zmianach, które firma postanowiła przeprowadzić w Polsce, poinformowano na konferencji prasowej. Firma przeznaczy 10 mln zł na wdrożenie rozwiązań, których celem jest podniesienie jakości i bezpieczeństwa przejazdów taksówkami.

Podstawową zmianą wynikającą z nowych standardów jest obowiązkowe oznakowanie samochodów, co będzie weryfikowane przez wymóg dostarczenia zdjęcia. Wszystkie pojazdy na platformie będą więc oznakowane jako taksówki, co pozwoli uniknąć jakichkolwiek pomyłek.

Bezpieczeństwo i komfort naszych użytkowniczek i użytkowników od zawsze były naszym priorytetem. Postanowiliśmy jednak pójść krok dalej, nowa, strategiczna inwestycja pozwoli nam wprowadzić prawdziwą zmianę – wyznaczyć nowy standard dla wszystkich firm z obszaru usług transportu taxi – powiedział Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.  

Bolt uruchomi również Punkty Obsługi Kierowców. Pierwszy zostanie otwarty już na początku przyszłego roku w Warszawie. Kolejnych 11 powstanie w największych polskich miastach. W punktach tych kierowcy będą musieli przedstawić konieczne dokumenty, a specjalnie przeszkolony zespół będzie je szczegółowo weryfikował.

Potwierdzeniem, że partnerzy stosują się do nowych wymagań będzie dostarczenie kopii identyfikatora kierowcy taxi, który musi się znaleźć w miejscu widocznym dla pasażerów. Ponadto firma chce weryfikować, czy dany kierowca przebył odpowiednie badania psychologiczne i medyczne.

Poprzez zaostrzenie wymogów wobec partnerskich kierowców i flot potwierdzamy, że Nasza firma traktuje poważnie swoje zobowiązania wobec polskich władz oraz lokalnej społeczności. Tylko zaufanie użytkowniczek i użytkowników pozwoli nam realizować naszą misję poprawy jakości sektora transportu taxi w Polsce” – stwierdził Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.  

Kierowcy oraz floty mają czas na dostarczenie dokumentów do końca grudnia.

Aplikacja Bolt ma 100 milionów klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Oferuje przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia oraz artykułów spożywczych.

Użyte w artykule zdjęcia: materiały prasowe

Tagi:

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz