K U L T U R A

25 lat Collegium da Vinci z zapowiedzią nowego modelu nauki!

Kutrzeby - Collegium Da Vinci  Foto: Tomasz Dworek

W jej murach studiuje obecnie niemal 2500 osób, a ogólna liczba na przestrzeni ćwierćwiecza to kilkadziesiąt tysięcy studentów i studentek. Poznańska uczelnia Collegium Da Vinci obchodzi jubileusz 25-lecia i zapowiada nowatorski model kształcenia.

CDV stworzył Piotr Voelkel wraz z Markiem Marianem Przybylskim jako szkołę dziennikarzy, politologów i socjologów. Miała kształcić nowe kadry dla rozwijającego się rynku mediów w wolnej Polsce lat 90. Uczelnia słynie też z bogatej kolekcji sztuki. Na korytarzach CDV studenci mają na wyciągniecie ręki dzieła Magdaleny Abakanowicz czy Leona Tarasewicza, a także wiele innych. Zdaniem założycieli sztuka ma inspirować do bycia ciekawym świata, uczy też wrażliwości.

Niebawem Collegium Da Vinci otworzy w Poznaniu Centrum Technologii Kreacyjnych warte 25 mln złotych, które jest w trakcie budowy i działać będzie przy ulicy Głogowskiej. Znajdzie się tam m.in. studio filmowe czy studio tworzenia animacji.

Przez lata CDV wzbogacało i udoskonalało swoją ofertę edukacyjną, dziś stawia na interdyscyplinarne kierunki związane ze światem cyfrowym. Data science, IT Project Management, kreatywna produkcja wideo, Informatyka ze ścieżkami obejmującymi programowanie i projektowanie gier, czy Urban Management to tylko niektóre z nowości, które pojawiły się ofercie CDV w ostatnich trzech latach.

Z okazji jubileuszu CDV startuje z zupełnie nowym modelem kształcenia Da Vinci, pozwalającym na indywidualizację kształcenia. Według jego założeń to głównie student przy wsparciu Tutora w roli mistrza będzie decydował, czego i w jaki sposób chce się uczyć.

W modelu kształcenia Da Vinci bardzo duży nacisk położyliśmy na umiejętność łączenia przez studentów kompetencji z różnych obszarów. Dobrym przykładem może być tutaj jeden z naszych najnowszych kierunków Data science. Absolwenci zostaną wyposażeni w kompetencje związane z programowaniem oraz obsługą i konfiguracją informatycznych systemów z zakresu zarządzania danymi big data, a jednocześnie rozwiną kompetencję związane z kreatywnością i abstrakcyjnym myśleniem pozwalające im te dane interpretować, wyciągać z nich nieoczywiste wnioski – mówi dr Krzysztof Patkowski, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych w CDV.

Z okazji 25-lecia Collegium Da Vinci postanowiło znaleźć odpowiedź na pytania o przyszłość edukacji, właśnie po to by lepiej projektować swoje przyszłe kierunki studiów i oferować studentom zdobywanie kompetencji, z którymi z łatwością znajdą zatrudnienie. Odpowiedzi i wskazówki znajdą się w unikalnym raporcie, który w odważny sposób podejmuje tematykę przyszłości edukacji i tego, jak będzie ona wyglądała w kolejnych 25 latach. W opracowaniu raportu “Przyszłość edukacji. Scenariusze 2046” wzięli udział specjaliści nie tylko z CDV, ale z całej Polski, a nawet… Stanów Zjednoczonych i Senegalu oraz tysiące ankietowanych uczniów, studentów, wykładowców i managerów.

Użyte w artykule zdjęcia: Tomasz Dworek

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz