POZnań

Kontrolerzy biletów namierzyli przestępcę

Kontrolerzy złapali poszukiwanego mężczyznę  Foto: materiały prasowe / UMP

Zastępca prezydenta Poznania, Mariusz Wiśniewski podziękował kontrolerom biletów za pomoc w ujęciu przestępcy. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego rozpoznali mężczyznę poszukiwanego przez policję i powiadomili odpowiednie służby.

Ujęty mężczyzna był poszukiwany za zniszczenie mienia w sklepie na os. Czecha. Do zdarzenia doszło pod koniec listopada. Szkody oszacowano na około 3 tys. zł. Do zatrzymania poszukiwanego doszło w punkcie ZTM, przy ul. Matejki. Mężczyzna przyszedł tam złożyć reklamację, dotyczącą opłaty za przejazd. Wcześniej, jego zdjęcie, na prośbę policji, publikowały poznańskie media.

Udaliśmy się do naszej jednostki w celu rozliczenia. Na korytarzu zauważyliśmy osobę, która przypominała poszukiwanego ze zdjęcia – wspomina pan Grzegorz, który jako kontroler biletów pracuje od 2002 roku. – Wezwaliśmy patrol policji. Szybko udało się ująć tego człowieka – dodaje jego kolega pan Łukasz, który pracuje w branży od 15 lat.

Cieszę się, że mam takich pracowników. Ich fotograficzna pamięć, zainteresowanie i chęć współpracy pomogły ująć poszukiwanego mężczyznę. Doceniam, że panowie, oprócz zadań, za które odpowiadają, podejmują dodatkowe działania, dzięki którym możemy czuć się w mieście bezpieczniej – mówi Małgorzata Pilichowska-Woźniak,zastępca dyrektora ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów ZTM, której podlega dział kontroli biletów.

W środę, podziękowania pracownikom Zarządu Transportu Miejskiego złożył także Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Praca kontrolera biletów jest trudna i odpowiedzialna. Wiem to doskonale. Sam podróżuję na co dzień komunikacją miejską i czasem jestem świadkiem takich kontroli – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Kontrolerzy biletów niemal cały dzień spędzają w tramwajach lub autobusach, gdzie są świadkami różnych sytuacji. W środkach transportu publicznego nie brakuje zdarzeń, w których trzeba wykazać się cierpliwością i spostrzegawczością, np. w przypadku agresywnego zachowania pasażera. Bardzo dziękuję za Waszą postawę i codzienną pracę!

Użyte w artykule zdjęcia: materiały prasowe / UMP

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz