BizNews

Niemcy kupują tramwaje Solarisa

Solaris w Brunszwiku (2)  Foto: Solaris

Mimo późnych godzin nocnych pojawienie się pierwszego Tramino wzbudziło wśród mieszkańców Brunszwiku bardzo duże zainteresowanie. Postawienie pojazdu na torach odbyło się zgodnie z planem, nieopodal ścisłego centrum miasta.

Solaris w Brunszwiku (2) Foto: SolarisJest to pierwszy z 18 tramwajów, jakie zamówił niemiecki przewoźnik. To drugie po Jenie miasto naszych zachodnich sąsiadów, posiadające w swojej transportowej flocie tramwaje Solarisa.

Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących. Tramino przygotowany dla Brunszwiku wyposażony jest w sześć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm każda. Pojazd posiada także system składowania energia wykorzystywanej do rozpędzania tramwaju. To rozwiązanie pozwala zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej.

Drugie i trzecie Tramino zostaną dostarczone w najbliższych tygodniach. Od września 2014 roku rozpoczną się natomiast dostawy tramwajów o numerach od 4 do 18.

Tramino Brunszwik to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje, o długości 35,7 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Pod względem konstrukcyjnym są to kolejne wyprodukowane przez Solarisa tramwaje typu GTx.

Tramino dla Brunszwiku Foto: Solaris

W położonym w Dolnej Saksonii i liczącym 250 000 mieszkańców Brunszwiku dobrze znane są również autobusy Solarisa. Polski producent dostarczył do tego miasta ponad 20 Urbino, w tym dwunastometrowy model elektryczny. Jeszcze w tym roku w Brunszwiku pojawią się cztery przegubowe autobusy elektryczne Solaris Urbino 18 electric, które również będą wyposażone w system indukcyjnego ładowania.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz