POZnań

W Poznaniu trwa podbijanie torów tramwajowych. Prace prowadzone są w nocy

W Poznaniu trwa podbijanie torów tramwajowych. Prace prowadzone są w nocy  Foto: materiały prasowe / MPK Poznań

Podbijanie torów tramwajowych w Poznaniu – co każdy powinien wiedzieć

W Poznaniu trwają intensywne prace nad poprawą infrastruktury tramwajowej. Już w nocy 25 czerwca 2025 roku mieszkańcy usłyszą dźwięki podbijarki torowej, która będzie działać na poznańskich torowiskach. To specjalistyczne urządzenie ma na celu nie tylko zwiększenie stabilności torów, ale także poprawienie komfortu podróżowania tramwajami. 

Czym jest podbijarka torowa?

Podbijarka torowa to zaawansowane technologicznie urządzenie, które pozwala na dokładne uregulowanie położenia torów tramwajowych. Proces podbijania polega na podnoszeniu torów, nagarnianiu i zagęszczaniu tłucznia pod uniesionymi podkładami oraz ponownym układaniu torów na odpowiedniej wysokości i płaszczyźnie. Tak przeprowadzone prace mają na celu zapewnienie wymaganego poziomu torów, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo jazdy i komfort podróży. Dla miasta oznacza to nie tylko poprawę jakości transportu, ale również wydłużenie żywotności torów.

Nocne prace dla komfortu pasażerów

Ze względu na kursowanie tramwajów w ciągu dnia, prace związane z podbijaniem torowisk prowadzone są głównie w godzinach nocnych. Dzięki temu mieszkańcy nie muszą obawiać się o zakłócenia w codziennym transporcie publicznym. Należy jednak pamiętać, że prace te mogą generować pewien hałas, za co przedstawiciele miejskiego transportu serdecznie przepraszają mieszkańców.

Obecne i przyszłe lokalizacje prac

W maju 2025 roku podbijarka pracowała na torowisku przy ul. Jana Pawła II, gdzie przeprowadzono niezbędne czynności utrzymaniowe. Aktualnie roboty trwają na ul. Hetmańskiej, gdzie przewidziano podbicie toru na odcinku od ronda Starołęka do węzła Głogowska/Hetmańska.

W planach na 2025 rok znajdują się także kolejne lokalizacje, w których wykonane zostaną prace podbijające torowiska:

  • ul. Zamenhofa – od ronda Starołęka do skrzyżowania z ul. Kruczą;
  • ul. Warszawska – od ronda Śródka do skrzyżowania z ul. Krańcową;
  • fragment trasy Piątkowskiej – od Al. Solidarności do pętli tramwajowej Piątkowska;
  • ul. Królowej Jadwigi – od Półwiejskiej do ul. Wierzbięcice;
  • ul. Przybyszewskiego – od Marcelińskiej do ul. Dąbrowskiego;
  • ul. Grunwaldzka – od ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego do ronda Krzysztofa Skubiszewskiego.

Łącznie w tym roku przewidziano podbicie około 23 kilometrów toru pojedynczego, co zdecydowanie poprawi jakość podróżowania tramwajami po Poznaniu.

Użyte w artykule zdjęcia: materiały prasowe / MPK Poznań

Tagi:

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz