Ponad 2,7 tony pieczywa trafiło do podopiecznych trzech organizacji w Poznaniu. To efekt trwającej od trzech miesięcy pilotażowego programu przygotowanego przez Lidl Polska. Pilotaż się zakończył, ale akcja będzie kontynuowana i rozszerzona.
Celem akcji było wsparcie osób potrzebujących i w kryzysie bezdomności. Urząd Miasta Poznania wraz z Lidlem współpracowali ze Stowarzyszeniem Pogotowie Społeczne, Stowarzyszeniem Monar-Markot oraz miejskim Ośrodkiem dla Bezdomnych nr 1.
W ciągu trwającego trzy miesiące testu ponad 2,7 tony pieczywa trafiło do podopiecznych trzech organizacji – informują pracownicy Lidl Polska – każdy z czterech poznańskich sklepów uczestniczących w projekcie przekazywał średnio 50 kg pieczywa tygodniowo.
Ustalono, że podczas akcji do godziny 14:00 klienci mogli kupić pieczywo z dnia poprzedniego z rabatem. Później niesprzedane chleby, bułki i wyroby piekarnicze, trafiały bezpośrednio do organizacji. Podczas pilotażu żywność trafiała dzięki temu jeszcze tego samego dnia do osób potrzebujących.
















Dodaj komentarz