BizNews POZnań

Tony chleba dla potrzebujących

Chleb  Foto: Jude Infantini

Ponad 2,7 tony pieczywa trafiło do podopiecznych trzech organizacji w Poznaniu. To efekt trwającej od trzech miesięcy pilotażowego programu przygotowanego przez Lidl Polska. Pilotaż się zakończył, ale akcja będzie kontynuowana i rozszerzona.

Celem akcji było wsparcie osób potrzebujących i w kryzysie bezdomności. Urząd Miasta Poznania wraz z Lidlem współpracowali ze Stowarzyszeniem Pogotowie Społeczne, Stowarzyszeniem Monar-Markot oraz miejskim Ośrodkiem dla Bezdomnych nr 1.

W ciągu trwającego trzy miesiące testu ponad 2,7 tony pieczywa trafiło do podopiecznych trzech organizacji – informują pracownicy Lidl Polska – każdy z czterech poznańskich sklepów uczestniczących w projekcie przekazywał średnio 50 kg pieczywa tygodniowo.

Ustalono, że podczas akcji do godziny 14:00 klienci mogli kupić pieczywo z dnia poprzedniego z rabatem. Później niesprzedane chleby, bułki i wyroby piekarnicze, trafiały bezpośrednio do organizacji. Podczas pilotażu żywność trafiała dzięki temu jeszcze tego samego dnia do osób potrzebujących.

Sama akcja, już po zakończeniu pilotażu. jest kontynuowana. Sieć sklepów oraz poznański magistrat chcą rozszerzyć projekt o kolejne sklepy w samym Poznaniu, ale tez w innych miejscowościach.

Użyte w artykule zdjęcia: Jude Infantini

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz