Malta Festival 2013: MARIE-CAROLINE HOMINAL Bat
Słowo „bat” to w języku angielskim nietoperz, ale tytuł spektaklu można odczytywać również jako skrót od: Bold Action Tool (narzędzie zuchwałych akcji), Bad As That (aż tak złe), blood-sucking BAT (krwiopijczy nietoperz), Beautiful Anonymous Tragedy (piękna anonimowa tragedia) czy Be Always There (zawsze tu bądź). Artystka bada w pracy różne formy anonimowości oraz procesy kamuflażu i transformacji. Balansując na wysokich obcasach, „pozbawiona” twarzy, staje się dobrze naoliwionym ciałem, szalonym, wirującym i nieokiełznanym. Na ring wchodzi bokser i rozpoczyna niemą rozmowę z niewidzialnymi ograniczeniami. W jednym narożniku metronomiczna precyzja sportowca przygotowującego się do walki; w drugim – ofiara ulegająca metamorfozom, poddawana uderzeniom, które tak naprawdę nigdy jej nie dosięgają. Bokser jest ucieleśnieniem intensywności, skuteczności, skupienia oraz siły, stanowi kontrapunkt dla fragmentaryczności i chaotyczności ofiary. Spektakl przypomina rozprzestrzeniający się jak błyskawica ruch, energię zmieniającą się w przemoc.
występują Jérémie Canabate & Marie-Caroline Hominal
oryginalny tekst: Marvin Victor (Dialogue des Morts) & MCH
scenografia, kostiumy: MCH
muzyka, reżyseria dźwięku: Clive Jenkins
muzyka dodatkowa: Jimmy Ohio – www.jimmyohio.com
światło: Jonathan O’Hear
realizacja techniczna: Victor Roy
management: Stéphane Noël & Yvan Barbafieri
produkcja : MadMoiselle MCH Association-Genf
koprpodukcja: Association pour la Danse Contemporaine – Genève & Théâtre Arsenic – Lausanne.
spektakl powstał w ramach rezydencji w : ADC Genève, Tanzhaus NRW Düsseldorf, Pact Zollverein Essen & Tanzhaus Zürich.
´