Park Mickiewicza

Adres: ul. Henryka Wieniawskiego
Poznań

Park Mickiewicza - zapowiedzi wydarzeń

Map data © OpenStreetMap
Data wydarzenia: 8.07.2011 - start godzina 12:00

Malta Festival: Silent Malta_Słuchowiska_dzień piąty – KANAŁ PIERWSZY



Opis

Silent Malta jest kolejną odsłoną projektu słuchania muzyki w miejscu publicznym przez słuchawki. Początkowo format, pozwalający na taniec bez zakłócania ciszy nocnej, był realizowany na imprezach odbywających się w Klubie Festiwalowym. Silent Malta to dzienna wersja Silent Disco, do programowania której zaprosiliśmy dziennikarzy Programu Trzeciego Polskiego Radia – partnera festiwalu i jedną z najbardziej cenionych rozgłośni radiowych w Polsce, od początków swojego istnienia nie tylko komentującą kulturę, ale także czynnie ją współtworzącą. W tym specjalnym projekcie na dwóch kanałach – literackim i muzycznym – usłyszymy słuchowiska Teatru Polskiego Radia oraz Sceny Teatralnej Trójki rekomendowane przez Barbarę Marcinik, muzykę wybraną przez Agnieszkę  Szydłowską oraz premierową powieść w odcinkach autorstwa Jerzego Sosnowskiego. Tego wszystkiego będzie można posłuchać w letniej scenerii. Nie wyłączaj się!

Silent Malta_Słuchowiska_dzień piąty:

Ewa Baszkiewicz, Mateusz Dymek, Troje w sypialni (50 min.)
Jerzy Sosnowski, odcinek piąty powieści Ciało w malinach
Julia Holewińska, Ciała obce (48 min.)
Jerzy Sosnowski, odcinek piąty powieści Ciało w malinach
Truman Capote, Piękne dziecko (35 min.)
Jerzy Sosnowski, odcinek piąty powieści Ciało w malinach

Ewa Baszkiewicz, Mateusz Dymek, Troje w sypialni

Tytułowi troje to: Madelaine – ekstrawertyczna kobieta koło czterdziestki, która swoim sarkazmem zakrywa nieszczęśliwe małżeństwo, Tom, który ucieka od konfliktów małżeńskich w pracę i Anna, która chce się znaleźć jak najdalej od swoich korzeni i wymazać swoją przeszłość.

Jerzy Sosnowski, Ciało w malinach

Jerzy Sosnowski zdradza zarys fabuły swojej powieści Ciało  w malinach: „Dziennikarz, pracujący nad biografią słynnej dziś aktorki, natrafia na dziwny epizod z początków jej biografii artystycznej: na premierze Balladyny, w scenie zabójstwa Aliny, gwiazda, grająca tytułową postać, rzeczywiście dźgnęła nożem partnerkę. Śledztwo utknęło w martwym (!) punkcie. Przesłuchując taśmy ze starymi nagraniami radiowymi i odwiedzając rozproszonych po świecie widzów tamtego spektaklu, dziennikarz ma szansę odkryć prawdziwego sprawcę zbrodni…”

Julia Holewińska, Ciała obce

Ciała obce to dramat dotykający dwóch aspektów życia ludzkiego: odpowiedzialności za ojczyznę oraz miłości i szacunku do siebie samego. Jest to opowieść o braku akceptacji z tragicznym finałem, który nie może przynieść kojącego rozwiązania, bo każde posunięcie wiąże się z cierpieniem głównego bohatera i jego najbliższego otoczenia. W dramacie pojawiają się postaci – uosobienia Polski dawnej, szlachetnej, walczącej, dumnej (Jadwiga, Bogumił, Bolesław) oraz te, które uosabiają Polskę współczesną, której społeczeństwo zapomina o wartościach i karmi się chamstwem, szyderstwem oraz brakiem akceptacji. Te przeciwstawne osobowości koegzystują, by jeszcze mocniej zaznaczyć antagonizmy między światami, w których żyje główny bohater rozdarty pomiędzy prawdą a obłudą. Adama (jego „biblijne” imię jest również symboliczne w kontekście późniejszych wydarzeń i jego problemów z własną seksualnością) i Maryję poznajemy podczas spotkania opozycyjnych znajomych, zastanawiających się jak pomóc koledze, który trafił do więzienia. W ich rozmowach religia, walka, pojęcie prawdy i życie codzienne idą w parze, w której, co jakiś czas, jedna z tych sfer chce dominować. Sztuka Ciała obce otrzymała Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną 2010.

Truman Capote, Piękne dziecko

Słuchowisko jest adaptacją sztuki Trumana Capote, amerykańskiego pisarza, scenarzysty filmowego, autora scenariusza kultowego Śniadania u Tiffany’ego. Piękne dziecko to historia jednego dnia, który Truman Capote (w tej roli Wojciech Pszoniak) spędził ze swoją przyjaciółką Marilyn Monroe (Dominika Ostałowska). Razem wybierają się na pogrzeb korepetytorki aktorstwa, Konstance Collier (Maria Pakulnis), która w Marilyn potrafiła dostrzec, mimo już funkcjonującej o niej opinii ikony seksu – świetlistość, migotliwą inteligencję, coś ulotnego i subtelnego, „talent kołaczący jak uwięziony duch”. Ten dzień w pigułce spędzony przez słuchacza z legendarną aktorką pozwoli spojrzeć na nią trochę z innej strony i odkryć delikatną, wrażliwą kobietę, która zachowała w sobie piękno niewinnego dziecka.