Map data © OpenStreetMap
Repertuar kina Bułgarska 19
15:40 – MRU I JA: WIELKA PRZYGODA NA CZTERY ŁAPY – Poznańska premiera – Kino dzieci
reż. Guillaume Maidatchevsky, prod. Francja, Szwajcaria, 2023 r., czas projekcji: 83 min.
Dziesięcioletnia Cleo wraz z kotkiem Mru i rodzicami jadą do domku w górach spędzić leniwe wakacje. Zawadiacki Mru nie zamierza się jednak nudzić – wyrusza w podróż, aby odnaleźć swoją dziką naturę. Cleo, wraz z szaloną sąsiadką i psem Rambo, podąża jego tropem, a beztroskie lato okazuje się pełne wrażeń! Cleo i Mru połączy wyjątkowa przyjaźń oraz zadzieją się niezwykłe rzeczy – szykujcie się na wielką przygodę na cztery łapy!
Dziesięcioletnia Cleo wraz z kotkiem Mru i rodzicami jadą do domku w górach spędzić leniwe wakacje. Zawadiacki Mru nie zamierza się jednak nudzić – wyrusza w podróż, aby odnaleźć swoją dziką naturę. Cleo, wraz z szaloną sąsiadką i psem Rambo, podąża jego tropem, a beztroskie lato okazuje się pełne wrażeń! Cleo i Mru połączy wyjątkowa przyjaźń oraz zadzieją się niezwykłe rzeczy – szykujcie się na wielką przygodę na cztery łapy!
15:50 – CICHA DZIEWCZYNA
reż. Colm Bairéad, prod. Irlandia, 2022 r., czas projekcji: 94 min.
„Cicha dziewczyna” to opowieść o 9-letniej Cáit, która mieszka w wielodzietnej, ubogiej rodzinie. Po tym jak jej matka kolejny raz zachodzi w ciążę, dziewczynka trafia do swoich krewnych na wsi. Dotąd zamknięta, nieco przygaszona Cáit zaczyna otwierać się na świat i zgłębiać tajemnice nowego domu. Nagrodzony na Berlinale film w niezwykły sposób kreuje atmosferę, znakomicie operuje niedopowiedzeniem i hipnotyzuje pracą kamery. Jest to ciepła, przejmująca opowieść o nieoczywistych, budujących się więzach między dzieckiem i dorosłymi, a także o niewinności dzieciństwa…
„Cicha dziewczyna” to opowieść o 9-letniej Cáit, która mieszka w wielodzietnej, ubogiej rodzinie. Po tym jak jej matka kolejny raz zachodzi w ciążę, dziewczynka trafia do swoich krewnych na wsi. Dotąd zamknięta, nieco przygaszona Cáit zaczyna otwierać się na świat i zgłębiać tajemnice nowego domu. Nagrodzony na Berlinale film w niezwykły sposób kreuje atmosferę, znakomicie operuje niedopowiedzeniem i hipnotyzuje pracą kamery. Jest to ciepła, przejmująca opowieść o nieoczywistych, budujących się więzach między dzieckiem i dorosłymi, a także o niewinności dzieciństwa…
17:10 – SOUND OF FREEDOM. DŹWIĘK WOLNOŚCI – Poznańska premiera
reż. Alejandro Monteverde, prod. USA, Meksyk, Kolumbia, 2023 r., czas projekcji: 135 min.
Oparty na autentycznych wydarzeniach. Honduras. 9-letnia Rocia (Cristal Aparicio) i jej młodszy brat Miguel (Lucás Ávila) zostają zauważeni przez lokalną miss piękności, która kusi ojca dzieci obietnicą zaistnienia w show biznesie i ogromnymi pieniędzmi. Kobieta zabiera je na casting pod pretekstem wykonania profesjonalnych zdjęć. Gdy rodzic po nie wraca, odkrywa, że pokój hotelowy jest pusty, a dzieci zniknęły bez śladu. Porwane zostają uwięzione wraz z innymi w kontenerze i wysłane statkiem do Kolumbii. Tymczasem agent z Departamentu Bezpieczeństwa – Timothy Ballard (Jim Caviezel) całe dnie poświęca na wychwytywaniu pedofilów. Gdy w Internecie natrafia na ofertę sprzedaży dzieci – udaje mu się dorwać jednego z nich, dzięki któremu ratuje Miguela. Chłopiec opowiada mu swoją historię i prosi o odnalezienie jego siostry. Sfrustrowany i przekonany, że może zrobić coś więcej, niż tylko złapać kolejnego dewianta, Tim postanawia działać pod przykrywką…
Oparty na autentycznych wydarzeniach. Honduras. 9-letnia Rocia (Cristal Aparicio) i jej młodszy brat Miguel (Lucás Ávila) zostają zauważeni przez lokalną miss piękności, która kusi ojca dzieci obietnicą zaistnienia w show biznesie i ogromnymi pieniędzmi. Kobieta zabiera je na casting pod pretekstem wykonania profesjonalnych zdjęć. Gdy rodzic po nie wraca, odkrywa, że pokój hotelowy jest pusty, a dzieci zniknęły bez śladu. Porwane zostają uwięzione wraz z innymi w kontenerze i wysłane statkiem do Kolumbii. Tymczasem agent z Departamentu Bezpieczeństwa – Timothy Ballard (Jim Caviezel) całe dnie poświęca na wychwytywaniu pedofilów. Gdy w Internecie natrafia na ofertę sprzedaży dzieci – udaje mu się dorwać jednego z nich, dzięki któremu ratuje Miguela. Chłopiec opowiada mu swoją historię i prosi o odnalezienie jego siostry. Sfrustrowany i przekonany, że może zrobić coś więcej, niż tylko złapać kolejnego dewianta, Tim postanawia działać pod przykrywką…
17:30 – NIEZWYKŁA WĘDRÓWKA HAROLDA FRY
reż. Hettie Macdonald, prod. Wielka Brytania, 2023 r., czas projekcji: 108 min.
Historia niezwykłego człowieka, który wyrusza w niezwykłą podróż. Harold wiedzie życie bez szczególnego celu, dopóki nie dowiaduje się, że jego dawna przyjaciółka Queenie umiera. Wyrusza w wędrówkę przez Anglię, aby się z nią zobaczyć. Podróż Harolda stanowi celebrację życia, która pomaga nam sobie uświadomić, że porażka i strata – tak samo jak sukces i radość – mogą nas ukształtować…
Historia niezwykłego człowieka, który wyrusza w niezwykłą podróż. Harold wiedzie życie bez szczególnego celu, dopóki nie dowiaduje się, że jego dawna przyjaciółka Queenie umiera. Wyrusza w wędrówkę przez Anglię, aby się z nią zobaczyć. Podróż Harolda stanowi celebrację życia, która pomaga nam sobie uświadomić, że porażka i strata – tak samo jak sukces i radość – mogą nas ukształtować…
19:20 – SYTUACJA AWARYJNA
reż. Jiří Havelka, prod. Czechy, 2022 r., czas projekcji: 103 min.
Nowy film Jiřiego Havelki to – po świetnie przyjętych „Właścicielach” – kolejna zjadliwa satyra na czeskie przywary narodowe. U progu letniego weekendu grupka Czechów jedzie niewielkim, lokalnym pociągiem. Gdy wskutek awarii maszynista wysiada, niezabezpieczony pociąg rusza i zmierza w przeciwnym kierunku… Jak zareagują podróżni?
Nowy film Jiřiego Havelki to – po świetnie przyjętych „Właścicielach” – kolejna zjadliwa satyra na czeskie przywary narodowe. U progu letniego weekendu grupka Czechów jedzie niewielkim, lokalnym pociągiem. Gdy wskutek awarii maszynista wysiada, niezabezpieczony pociąg rusza i zmierza w przeciwnym kierunku… Jak zareagują podróżni?
19:30 – TEŚCIOWIE 2 – Poznańska premiera
reż. Kalina Alabrudzińska, prod. Polska, 2023 r., czas projekcji: 95 min.
Czy tym razem dojdzie do ślubu? Weronika i Łukasz – niedoszła para młoda z pierwszej części postanawia dać sobie drugą szansę i zaprasza rodzinę na ślub i przyjęcie weselne do nadmorskiej miejscowości. Wśród gości znajdują się dobrze znani już widzom bohaterowie: Wanda i Tadeusz wraz z psem Mirelką, a także rozwiedziona Małgorzata w towarzystwie… o kilkanaście lat młodszego Jana oraz matki. Morze, drinki, roznegliżowani plażowicze to wszystko sprawia, że członkowie rodziny pary młodej coraz bardziej się otwierają i zrzucają kolejne maski. „Teściowie 2″ to kontynuacja świetnie przyjętego zarówno przez widzów jak i krytyków komediowego hitu „Teściowie”
Czy tym razem dojdzie do ślubu? Weronika i Łukasz – niedoszła para młoda z pierwszej części postanawia dać sobie drugą szansę i zaprasza rodzinę na ślub i przyjęcie weselne do nadmorskiej miejscowości. Wśród gości znajdują się dobrze znani już widzom bohaterowie: Wanda i Tadeusz wraz z psem Mirelką, a także rozwiedziona Małgorzata w towarzystwie… o kilkanaście lat młodszego Jana oraz matki. Morze, drinki, roznegliżowani plażowicze to wszystko sprawia, że członkowie rodziny pary młodej coraz bardziej się otwierają i zrzucają kolejne maski. „Teściowie 2″ to kontynuacja świetnie przyjętego zarówno przez widzów jak i krytyków komediowego hitu „Teściowie”
21:00 – KOCHANICA KRÓLA JEANNE DU BARRY
reż. Maïwenn, prod. Francja, 2023 r., czas projekcji: 113 min.
Zachwycający kostiumami, pieczołowicie odtwarzający detale pałacowego życia film w reżyserii Maïwenn ożywia ducha epoki, do sztywnej dworskiej etykiety wnosząc, wraz z Jeanne, energię buntu i powiew wolności. Chociaż dziś nie dusimy się w gorsetach i pudrowanych perukach, niewidzialny sznur oczekiwań społecznych wciąż nas krępuje. Bezczelna, odważna Jeanne uczy nas, jak łamać zasady, pozostając wierną sobie…
Zachwycający kostiumami, pieczołowicie odtwarzający detale pałacowego życia film w reżyserii Maïwenn ożywia ducha epoki, do sztywnej dworskiej etykiety wnosząc, wraz z Jeanne, energię buntu i powiew wolności. Chociaż dziś nie dusimy się w gorsetach i pudrowanych perukach, niewidzialny sznur oczekiwań społecznych wciąż nas krępuje. Bezczelna, odważna Jeanne uczy nas, jak łamać zasady, pozostając wierną sobie…
21:10 – SAINT OMER – Poznańska premiera
reż. Alice Diop, prod. Francja, 2022 r., czas projekcji: 122 min.
Francuski kandydat do Oscara i zdobywca Wielkiej Nagrody Jury na festiwalu w Wenecji. Wstrząsający, prowokacyjny dramat sądowy, w którym na ławie oskarżonych zasiada młoda imigrantka posądzona o zamordowanie swojej 15-miesięcznej córeczki. Sprawa wydaje się być przesądzona: dziewczyna przyznaje się do winy. Jednak jej szokująca spowiedź przed przysięgłymi nie tylko komplikuje proces, ale i uniemożliwia łatwe ferowanie wyroków. Alice Diop scenariusz tej historii oparła na faktach, ale jej film staje się manifestem skierowanym przeciwko oskarżaniu – matek i kobiet, szczególnie tych „obcych”, o innym kolorze skóry. Saint Omer niepostrzeżenie konfrontuje nas z naszymi własnymi uprzedzeniami, sprawia, że odkrywamy w sobie ławników, adwokatów, sędziów. Ale ta opowieść sięga jeszcze głębiej: ku kolektywnym wyrwom w sercach i pamięci; ku córkom dziedziczącym traumy matek. Bo wykluczenie i pogarda też bywają narzędziem zbrodni…
Francuski kandydat do Oscara i zdobywca Wielkiej Nagrody Jury na festiwalu w Wenecji. Wstrząsający, prowokacyjny dramat sądowy, w którym na ławie oskarżonych zasiada młoda imigrantka posądzona o zamordowanie swojej 15-miesięcznej córeczki. Sprawa wydaje się być przesądzona: dziewczyna przyznaje się do winy. Jednak jej szokująca spowiedź przed przysięgłymi nie tylko komplikuje proces, ale i uniemożliwia łatwe ferowanie wyroków. Alice Diop scenariusz tej historii oparła na faktach, ale jej film staje się manifestem skierowanym przeciwko oskarżaniu – matek i kobiet, szczególnie tych „obcych”, o innym kolorze skóry. Saint Omer niepostrzeżenie konfrontuje nas z naszymi własnymi uprzedzeniami, sprawia, że odkrywamy w sobie ławników, adwokatów, sędziów. Ale ta opowieść sięga jeszcze głębiej: ku kolektywnym wyrwom w sercach i pamięci; ku córkom dziedziczącym traumy matek. Bo wykluczenie i pogarda też bywają narzędziem zbrodni…