Czerwonak

Gdyńska będzie jednak dwupasmowa!

Bałtycka - Gdyńska - droga do spalarni  (10)  Foto:

Poznań próbował zaoszczędzić bejmy kosztem Czerwonaka, ale gmina postawiła na swoim. Ulica Gdyńska będzie dwupasmowa.

Budowa dwóch pasów jezdni w każdą stronę została obiecana przez władze Poznania w zamian za zgodę na budowę spalarni na granicy Poznania i Czerwonaka. Obietnice składał poprzedni Prezydent miasta, a obecny chcąc zaoszczędzić bejmy sugerował inne rozwiązania.

Argumenty przedstawiane między innymi przez Macieja Wudarskiego, zastępcę Prezydenta Poznania, nie przekonały włodarzy Czerwonaka.

Zaproponowaliśmy wariant optymalny, oszczędnościowy, ze skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną oraz jedną jezdnią na fragmencie od ulicy Piaskowej do Poznańskiej – tłumaczył Maciej Wudarski – spotkało się to niestety ze złym przyjęciem zarówno mieszkańców Czerwonaka, jak i władz gminy.

Gmina Czerwonak zamówiła własną ekspertyzę. Wynika z niej, że dwa dodatkowe pasy ruchu pomiędzy ulicą Piaskowa a Poznańska na ul. Gdyńskiej proponowane pierwotnie, to wariant optymalny i jedyny możliwy do przyjęcia. Ten własnie wariant będzie realizowany.

Oprócz kilku bardzo ogólnych stwierdzeń, które można usłyszeć z ust Macieja Wudarskiego przy komentowaniu każdej inwestycji realizowanej w Poznaniu nie krył on żalu, że nie udało się przeforsować na siłę, wbrew woli sąsiedniej gminy, oszczędnościowego wariantu opracowanego przez władze Poznania.

Nadal uważamy, że nasz wariant byłby bardziej efektywny, ulica dwujezdniowa nie jest remedium na wszystkie bolączki komunikacyjne- mówił Maciej Wudarski – naszym zdaniem narzędziem o wiele skuteczniejszym jest komunikacja publiczna. Skoro jednak otrzymaliśmy wyraźną czytelną informację od władz Czerwonaka podpartą wynikami analizy, dalsze przeciąganie tej sprawy nie miałoby sensu.

Ulica Gdyńska będzie miała zatem po przebudowie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a na skrzyżowaniach z ulicami Piaskową i Poznańską zostaną wybudowane ronda.

Budowa całego układu wraz z drogą serwisową i ścieżkami rowerowymi ma kosztować około 30.000.000 złotych. Inwestycje musi zatwierdzić Rada Miasta Poznania. Uchwała w tej sprawie trafi na sesję we wrześniu.

Maciej Wudarski, Jan Grabkowski, Jacek Sommerfeld

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz