POZnań Stare Miasto

Droga rowerowa Estkowskiego – Solna. Startują prace budowlane

Solna droga rowerowa PIM  Foto: PIM

W najbliższy poniedziałek rozpoczynają się prace związane z budową drogi rowerowej po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary, Wolnica i Solnej, do skrzyżowania z ul. Działową, będącej fragmentem rowerowej obwodnicy ścisłego centrum, przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania. Tego dnia jezdnie, chodniki i przejścia dla pieszych na ulicach Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary w rejonie ich skrzyżowania zostaną zwężone, co będzie się wiązało ze zmianami w organizacji ruchu.

Dzięki rozpoczynającej się inwestycji, zapewniającej wyodrębnione ciągi komunikacyjne dla poszczególnych uczestników ruchu, łatwiej będzie dojechać rowerem do śródmieścia, a z drugiej strony – wygodnie i bezpiecznie dotrzeć do Wartostrady oraz terenów rekreacyjnych.

Budowana droga rowerowa będzie miała od 2 do 2,5 m szerokości. W efekcie zaplanowanych robót zmianom ulegną m.in. geometria skrzyżowań, które będą przecinać nową drogę oraz przebieg chodnika. Zbudowane bądź przebudowane zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Wykonawca przeprowadzi też prace związane z odwodnieniem pasa drogowego, przebuduje istniejące oświetlenie, sygnalizację świetlną, przesunie słupy trakcyjne, zajmie się również nasadzeniami roślin.

To ważny element drogowej infrastruktury, przede wszystkim związany z bezpieczeństwem. Do kolizji pieszych z rowerzystami dochodziło m.in. przy skrzyżowaniu Garbar i Małych Garbrach w pobliżu Piaskowej. Odseparowanie ruchu rowerowego i pieszego to dobre rozwiązanie – mówi staromiejski radny Tomasz Dworek i dodaje, że dla całościowego rozwiązania konieczne jest dokończenie trasy przez Most Chrobrego do Śródki i sensowny łącznik w stronę Cytadeli


W związku z rozpoczynającymi się pracami PIM prosi o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie.

Jadący ulicą Estkowskiego od mostu Bolesława Chrobrego na zwężenie natkną się przed skrzyżowaniem z ul. Szyperską i do tego skrzyżowania będą poruszać się dwoma pasami jezdni – lewym do jazdy na wprost i dotychczasowym środkowym, który będzie służył do jazdy na wprost i do skrętu w ul. Szyperską. Prawy pas, służący do tej pory do skrętu w tę ulicę, zostanie wyłączony z ruchu nie tylko do tego skrzyżowania, lecz również po jego minięciu. Do skrzyżowania z ul. Garbary kierowcy będą dojeżdżać nie – jak dotąd – czterema, a trzema pasami. Skrajny lewy będzie jak do tej pory służył do skrętu w lewo, w ul. Garbary, środkowy do jazdy na wprost, a prawy do jazdy na wprost i skrętu w prawo, w ul. Garbary. Po przejechaniu skrzyżowania z ul. Garbary, jadący ul. Małe Garbary na jej krótkim odcinku natkną się jeszcze na jej zwężenie jezdni po prawej stronie. Roboty prowadzone na tym odcinku będą się wiązały z koniecznością niewielkiego przesunięcia lokalizacji przystanku autobusowego w kierunku ul. Solnej.

Jadący ul. Garbary od Cytadeli, przed skrzyżowaniem z ul. Małe Garbary i Estkowskiego, do dyspozycji będą mieli cztery pasy jezdni, a nie – jak dotąd – pięć. Wyłączony z ruchu zostanie wydzielony pas do skrętu w prawo, w ul. Małe Garbary. W trakcie robót w ulicę tę będzie można skręcić korzystając ze skrajnego, prawego pasa jezdni, którym będzie można poruszać się również na wprost.

Użyte w artykule zdjęcia: Tomasz Dworek, PIM,

1 komentarz

kliknij by dodać komentarz