Aglomeracja

Dwie opcje powrotu dzieci do szkół

tablica  Foto: sxc

W sprawie powrotu dzieci z klas 1-3 do szkół brane pod uwagę są dwie opcje – przedłużenie aktualnych obostrzeń i nauka zdalna albo uruchomienie nauki stacjonarnej w dwóch województwach najmniej obciążonych pandemią, czyli w świętokrzyskim i małopolskim – powiedział szef MZ Adam Niedzielski.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji i nauki stacjonarne funkcjonowanie szkół, poza pewnymi wyjątkami, zostało ograniczone do 3 stycznia 2021 r. Od 23 grudnia ub. r. do 3 stycznia uczniowie mieli przerwę świąteczną. Od 4 do 17 stycznia trwają ferie zimowe, w jednym terminie dla wszystkich uczniów w całym kraju.

Minister zdrowia, który w poniedziałek uczestniczył w posiedzeniu senackiej Komisji Zdrowia, powiedział później dziennikarzom, że rozważane są dwie opcje, jeśli chodzi o decyzję w sprawie powrotu uczniów klas 1-3 do szkół. Pierwsza to – jak mówił – przedłużenie aktualnych obostrzeń z uruchomieniem szkół w trybie nauki zdalnej.

Druga opcja, która pojawiła się w piątek na posiedzeniu Rady (Medycznej) dotyczy ewentualnego uruchomienia nauki w klasach 1-3, ale tylko w tych regionach, które w tej chwili wydają się najmniej obciążone dolegliwością pandemii – takie dwa województwa w tej chwili to jest województwo małopolskie i świętokrzyskie – powiedział Niedzielski.

Podkreślił, że decyzja ws. szkół będzie opierać się nie tylko na dziennej liczbie nowych zakażeń w Polsce.

Będziemy również brali pod uwagę to, co się dzieje dookoła, bo trudno myśleć, że będziemy zieloną wyspą, w sytuacji, kiedy wszędzie dookoła – w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii szczególnie dzieją się rzeczy, które wskazują już na uruchomienie trzeciej fali – zaznaczył minister zdrowia.

Szef KPRM Michał Dworczyk pytany w poniedziałek programie “Tłit” Wirtualnej Polski, kiedy dzieci wrócą do szkół, przekazał, że “w najbliższych godzinach proszę się spodziewać komunikacji w tej sprawie”. “Będziemy przedstawiać decyzje, które w tej kwestii zostały podjęte” – oświadczył.

źródło: (PAP) kos/ mok/

Użyte w artykule zdjęcia: sxc

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz