Aglomeracja BizNews

Miasto przygotowuje licealistów do pracy w korporacjach

Biurowce na Kościuszki - Andersia   Foto: TD

W trakcie Tygodnia SSC/PBO – przedsięwzięcia organizowanego przez miasto i centra biznesowe poznańscy uczniowie dowiedzą się jak rozpocząć karierę w centrach usług nowoczesnych, na czym polega specyfika pracy w globalnej i wielokulturowej firmie, a także jak wyróżnić się spośród tłumu kandydatów. Uczniowie będą mieli także okazję podglądać pracę centrów usług nowoczesnych.

Biurowce na Kościuszki - Andersia Jak podkreśla Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów UMP “celem tego projektu jest zapoznanie młodzieży z możliwościami jakie daje sektor usług nowoczesnych. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się branży w Polsce.

Obecnie szacuje się, że w Polsce ponad 100 tys. pracuje w sektorze, a co roku przybywa w nim ponad 10 tys. miejsc pracy. W Poznaniu w ciągu dwóch ostatnich lat liczba osób zatrudnionych w centrach usług nowoczesnych wzrosła o 50%.”

Od 20 do 24 października odbędzie się trzecia edycja projektu Tydzień SSC/BPO, który realizowany jest przez poznańskie centra usług nowoczesnych oraz szkoły ponadgimnazjalne. Projekt składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiciele firm przeprowadzą warsztaty w szkołach, w trakcie których uczniowie dowiedzą się m.in. czym jest sektor usług nowoczesnych oraz jakie kompetencje trzeba posiadać, by w nim pracować. W drugiej uczniowie odwiedzą firmy, by przekonać się jak wygląda praca w centrach.

W tegorocznej edycji udział wezmą firmy: Bridgestone, CenturyLink. Ciber, Egnyte, Franklin Templeton Investments, Kennametal, MAN. Do projektu zaproszone zostały również: Zespół Szkół Ekonomicznych, Zespół Szkół Komunikacji, Zespół Szkół nr 2, II LO, IX LO, XII LO oraz XVII LO.

Centrum logistyczne firmy Amazon w Sadach Foto: materiały prasowe

Centrum Amazona w Sadach

Co to jest BPO/SCC?

BPO (Business Process Offshoring) to inaczej mówiąc sektor usług dla biznesu. Polega on na tym, że w krajach które dysponują wykwalifikowaną kadrą pracowniczą, dobrą infrastrukturą oraz – co najważniejsze – niskimi kosztami produkcji, tworzy się oddziały, zajmujące się wybranymi obszarami usług dla klientów zewnętrznych.

SCC (Centra Usług Wspólnych) działają na zasadzie przeniesienia pewnych obszarów działalności firmy (najczęściej nie podstawowych dla firmy), poza granice macierzystego kraju z którego pochodzi firma. W ramach SCC tworzy się również najczęściej oddziały IT, finansów, księgowości i obsługi klienta.

Podstawą biznesową tworzenia modeli SCC i BPO jest chęć redukcji kosztów i znalezienia tańszych rozwiązań wykonywania określonych, niezbędnych dla firmy działań.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz