Na podstawie ustawy o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012, wojewoda wielkopolski Piotr Florek wydał decyzję ustalającą lokalizację przedłużenia trasy tramwajowej Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu.
Zgodnie z koncepcją, planowana trasa zlokalizowana będzie wzdłuż zachodniej granicy terenu kolejowego stacji Poznań Główny i obejmuje teren od ulicy Libelta, pod przęsłem Mostu Teatralnego, wzdłuż tzw. grupy torów toruńskich, w pobliżu Ronda Kaponiera, pod Mostem Uniwersyteckim, wzdłuż zachodniej granicy PKP, pod Mostem Dworcowym, wzdłuż istniejącego peronu nr 7 do ulicy Głogowskiej.
Inwestycja wymaga przebudowy m.in. układów torowych, elektroenergetyki trakcyjnej, urządzeń automatyki kolejowej i infrastruktury kolejowej umożliwiającej wydzielenie terenu dla PST na zachodniej stronie stacji Poznań Główny z zachowaniem wyjazdów pociągów pod krawędzie peronów 4, 5 i 6 stacji kolejowej. Dwutorowa linia tramwajowa z węzłem odgałęziającym w rejonie ul. Libelta/Roosevelta będzie zakończona przystankiem pasażerskim „Dworzec Zachodni” z dojściem podziemnym połączonym z istniejącym tunelem pod torami kolejowymi. Na odcinku projektowanej linii tramwajowej pestki przewidziana jest także budowa dodatkowego przystanku „Rondo Kaponiera”.
Wydanie przez wojewodę decyzji lokalizacyjnej umożliwia inwestorowi – Miastu Poznań – wystąpienie z wnioskiem o udzielenie pozwolenia na budowę.
Dodaj komentarz