POZnań

W Centrum nie jedź na pamięć

Plac Wolności - strefa Tempo 230 20150806  Foto: TD

Jeśli chcesz jeździć po centrum Poznania na pamięć – lepiej do niego nie wjeżdżaj. Jeśli wjedziesz – zachowaj maksymalną koncentrację. Praktycznie każdy dzień, w wyniku prac związanych z utworzeniem Strefy Tempo 30, przynosi zmiany w organizacji ruchu. Nowe zasady ruchu obowiązują już na ul. 27 Grudnia. Jak informuje Alicja Kuka, naczelnik Wydziału Inżynierii i Bezpieczeństwa Ruchu ZDM w Poznaniu, w kolejnych dniach zmieni się organizacja ruchu na ul. Św. Marcin.

W czwartek, 18 sierpnia, na ul. Św. Marcin – od skrzyżowania z ul. Ratajczaka do Al. Niepodleglości – będzie wykonywane wyznaczanie tras oraz wprowadzone zostanie oznakowanie – zarówno poziome jak i pionowe – wyjaśnia naczelnik Kuka.

Dotychczasowe oznakowanie poziome, a więc znaki umieszczone na nawierzchni jezdni, są sukcesywnie usuwane przy użyciu wody pod wysokim ciśnieniem. Dzięki zastosowaniu tej metody warstwa ścieralna jezdni nie ulega zniszczeniu.

W środę ekipy drogowców kontynuowały prace na północnej nitce ul. Św. Marcin – wprowadzały nowe oznakowanie poziome i pionowe. Rozpoczęto również wyznaczanie tras i czyszczenie ul. Ratajczaka.

Spore zmiany czekają kierowców na obu ulicach w przyszłym tygodniu. Szczególnie tych zmotoryzowanych, którzy będą chcieli w tej okolicy zaparkować swój samochód. Już w piątek na ul. Ratajczaka i Św. Marcin pojawią się znaki B-36 (zakaz zatrzymywania się) i T-24 – wskazujący, że pozostawiony pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela.

Do znaków dołączona będzie tabliczka informująca, że takie zasady będą obowiązywały od wtorku, 23 sierpnia. W zamian za to ograniczenie, od wtorku wprowadzone zostaną nowe miejsca postojowe – tłumaczy Alicja Kuka.

Przypomnijmy, że realizowana strefa ograniczonej prędkości na ulicach Św. Marcin (na odcinku od Al. Niepodległości do Al. Marcinkowskiego), Ratajczaka (na odcinku od ul. Ogrodowej do ul. 27 Grudnia) oraz na Pl. Wolności, zakłada zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu, przeniesienie miejsc postojowych z chodników na jezdnię oraz wykonanie udogodnień dla rowerzystów (m.in. pasów rowerowych, kontrapasów, kontraruchu rowerowego). Na południowej nitce ulicy Św. Marcin powstaną nowe miejsca postojowe i pojawią się parkomaty. Mogą się również pojawić koperty dedykowane dostawcom.

Wszystkie skrzyżowania będą skrzyżowaniami równorzędnymi, na których pierwszeństwo posiada zawsze pojazd (auto, rower) znajdujący się po prawej stronie, a w każdym przypadku tramwaj. Zmianom towarzyszy wyłączanie sygnalizacji świetlnych w ciągu ulicy Św. Marcin, na skrzyżowaniach z ulicami: Gwarną, Ratajczaka, Piekar oraz sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic 27 Grudnia, Ratajczaka i 3 Maja.

Na całym obszarze strefy Tempo 30 obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h, poprawi się bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, powstaną ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, ograniczona zostania emisja spalin i hałasu oraz stworzona będzie możliwość rewitalizacji centrum miasta.

1 komentarz

kliknij by dodać komentarz

  • Poznań nie jest lepszy tylko gorszy. Organizacja ruchu w centrum to jakiś koszmar!!! A efekt? Zamiast dojechać do celu, zaparkować, załatwić sprawę i odjechać trzeba teraz godzinę jeździć aby znaleźć miejsce. Rzeczywiście ilość samochodów się zmniejszyła. Chyba jakiś geniusz wpadł na ten pomysł. Chyba chodzi o to żeby centrum miasta wymarło. Niedługo wszystko będzie można załatwić w galeriach albo przez internet więc centrum nie będzie nikomu potrzebne. Tylko Pan prezydent będzie sobie spokojnie dojeżdżał rowerkiem i nikogo nie spotka.