Aglomeracja BizNews

Poznaniacy uczą Japończyków pracowitości.

Zespół Bridgestone_Poznań w Japonii  Foto: materiały prasowe

Bridgstone w Poznaniu nie ma ostatnio najlepszej prasy. Pracownicy japońskiego potentata branży oponiarskiej narzekają na wyśrubowane warunki zatrudnienia, ale też znajdują czas na innowacyjne pomysły.

Zespół Bridgestone_Poznań w Japonii Foto: materiały prasoweZespół pracowników z poznańskiej fabryki zajął pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie na najlepszy projekt usprawniający – KAIZEN organizowanym przez japońską centralę.

W lipcu poznaniacy wygrali eliminacje kontynentalne, a na początku września wyjechali do Japonii na finał, zajmując w nim ex aequo pierwsze miejsce. Zwycięski projekt wyróżnił się wśród 15 propozycji prezentowanych przez przedstawicieli firmy z całego świata.

Nad projektem, którego celem było zmniejszenie o 30% odpadów w produkcji opon pracował kilkunastoosobowy zespół z trzech działów: produkcyjnego, technicznego i utrzymania ruchu.

Zwycięskie rozwiązanie obejmuje cały proces produkcyjny, od zbierania informacji o oponach z defektem, odpowiednim ustawieniu maszyn czy oprogramowania po szkolenia operatorów klasyfikujących wady.

– Cieszymy się, że nasze rozwiązanie zyskało uznanie całej międzynarodowej grupy – mówią Janusz Matak, Jacek Banaś oraz Mikołaj Michalski, którzy prezentowali pomysł na konkursie w Japonii. Zgłaszany projekt musiał być zgodny z japońskimi zasadami DMAIC (Definiuj-Mierz-Analizuj-Ulepszaj-Kontroluj) i przynosić wymierne efekty.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz