POZnań

Wystartował 10. sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego

Poznański rower miejski stacja PRM Junikowo  Foto: Zarząd Transportu Miejskiego / materiały prasowe

W poniedziałek rozpoczął się kolejny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego. W tym roku po raz kolejny użytkownicy otrzymają dodatkowe strefy wypożyczeń i więcej rowerów bezstacyjnych. Rower miejski, jako ważny element miejskiego systemu przemieszczania się zostanie bardziej związany z klasycznym transportem miejskim. Posiadacze karty PEKA z ważnym biletem okresowym nadal będą mogli korzystać z bezpłatnych 30 minut podróży PRM, aby wygodnie przesiadać się z roweru na autobus lub tramwaj na liniach ZTM. Użytkownicy, którzy nie będą posiadać biletu okresowego, za pierwsze 30 minut wypożyczenia zapłacą złotówkę.

Po raz kolejny rozbudujemy system rowerów bezstacyjnych, który jest znacznie bardziej elastyczny i przyjazny dla użytkowników, ma dużo większe perspektywy dalszego rozwoju. Dlatego w trakcie zbliżającego się sezonu przybędzie 7 stref i 87 rowerów 4G – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Operator wykorzystuje zimę na niezbędną konserwację i drobne naprawy rowerów, tak żeby jak najlepiej służyły użytkownikom od 1 marca.

Przerwa zimowa to dla nas ważny okres, a jeszcze ważniejszy dla naszych rowerów. Każdy pojazd, który trafia do serwisu jest przez nas dokładnie sprawdzany i jeżeli wymaga choćby drobnej naprawy, to się nim odpowiednio zajmujemy. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem, niedługo będziemy w pełni gotowi na rozpoczęcie kolejnego sezonu rowerowego w Poznaniu. Dodatkowo, weryfikujemy całą infrastrukturę – mówi Łukasz Dubieniecki, dyrektor ds. Operacji i Utrzymania w Nextbike Polska.

W tym sezonie będzie można korzystać z:

  • 113 stacji roweru miejskiego PRM 3G (wypożyczanych i zwracanych w stacjach PRM), a w nich prawie z 1000 rowerów,
  • 3 stacji PRM 3G z rowerkami miejskimi dla dzieci: Malta Ski, Termy Maltańskie i Rondo Śródka,
  • 76 rowerów wyposażonych w foteliki, służące do przewozu dzieci,
  • ponad 600 rowerów PRM 4G (wypożyczanie i zwrot w wyznaczonych strefach PRM 4G, a nie w stojakach na stacjach PRM 3G) i dodatkowo 30 rowerów elektrycznych PRM 4G,
  • 179 miejskich stref postoju rowerów 4G i 746 rowerów 4G. 80 stref znajduje się w pobliżu stacji PRM 3G, natomiast Strefa Centrum to obszar wewnątrz I ramy komunikacyjnej, z wyjątkiem płyty Starego Rynku.

Zmiana taryfy Poznańskiego Roweru Miejskiego

Od 1 marca darmowe korzystanie z PRM będzie przywilejem wyłącznie posiadacza biletu okresowego na karcie PEKA. Dla osób, które nie będą go posiadały koszt pierwszych 30 minut wynajmu roweru wyniesie 1 zł (dotychczas od 21. do 60. minuty obowiązywała opłata 2 zł), a od 31. do 60 minuty wypożyczenie będzie kosztowało 2 zł. Oznacza to, że jeśli użytkownik wybierze korzystanie z PRM bez karty PEKA i biletu, cena za pierwszą godzinę wypożyczenia wyniesie 3 zł. To wzrost o 1 zł, ale w zamian tańszy i wydłużony będzie pierwszy przedział czasowy od 1 do 30 minuty (dotychczas już od 21. minuty opłata wynosiła 2 zł). Zmiana ta wpisuje się w rosnący średni czas wypożyczenia roweru miejskiego, który obecnie wynosi 23 minuty i 31 sekund.

Opłata w wysokości 1 zł jest zgodna z preferencjami wskazanymi przez użytkowników w ankiecie. Najwięcej badanych (blisko 39 proc.) wskazało kwotę 1,20 zł jako akceptowalną w momencie wprowadzania opłaty od 1 minuty wypożyczania.

Już dziś zachęcamy posiadaczy karty PEKA do korzystania z niej podczas wypożyczeń w PRM, a pozostałych użytkowników do wyrobienia karty i korzystania z komunikacji publicznej oraz rowerów miejskich na preferencyjnych warunkach – dodaje J. Gosiewski.

Zatem chcąc z korzystać z preferencyjnego cennika, wypożyczając rower trzeba będzie identyfikować się w systemie PRM poprzez kartę PEKA. Do bezpłatnego pierwszego przejazdu 30 minut uprawniają wszystkie bilety okresowe ważne w momencie wypożyczenia przez okres powyżej 14 dni.

Użyte w artykule zdjęcia: Zarząd Transportu Miejskiego / materiały prasowe

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz