Jeżyce POZnań

Od poniedziałku bimby wracają na Dąbrowskiego

Tramwaj - Dąbrowskiego  Foto: Tomasz Dworek

Od poniedziałku, 20 listopada – czyli zgodnie z planem – tramwaje linii nr 17 i 18 wracają na Dąbrowskiego. Ulica będzie też w pełni przejezdna. Kończy się remont torów na ul. Dąbrowskiego i równocześnie rok prac remontowych 2017, w którym Miasto Poznań przekazało najwięcej pieniędzy na infrastrukturę torowo-sieciową.

Przywrócony będzie też pierwotny ruch kołowy na samej ul. Dąbrowskiego, jak i na drogach jednokierunkowych dochodzących do niej – na ul. Romka Strzałkowskiego od ul. Dąbrowskiego do ul. Mansfelda oraz na ul. Kochanowskiego w kierunku ul. Dąbrowskiego na północnej części oraz w stronę do ul. Słowackiego na części południowej. Wzdłuż ul. Dąbrowskiego dostępne będą wszystkie miejsca parkingowe, które były tam przed przebudową.

Od poniedziałku, 20 listopada 2017 r. tramwaje linii nr 17 i 18 kursować będą stałymi trasami:

Linia nr 17: OGRODY – Dąbrowskiego – Most Teatralny – Fredry – Mielżyńskiego – … – STAROŁĘKA
Linia nr 18: OGRODY – Dąbrowskiego – Roosevelta – Most Dworcowy – Matyi – … – FRANOWO

Od nocy z 20 na 21 listopada 2017 r. na stałe trasy wracają autobusy linii nr 236 i 246: POZNAŃ GŁÓWNY – Dworcowa – rondo Kaponiera – Roosevelta – Dąbrowskiego – Kościelna – … – PODOLANY/LITERACKA – … – Kościelna – Dąbrowskiego – Roosevelta – rondo Kaponiera – Dworcowa – POZNAŃ GŁÓWNY

Większość naprawianych w tym roku miejsc wymagała remontu ze względu na zły stan techniczny. Trasy na ul. Królowej Jadwigi i Dąbrowskiego nie były remontowane kilkadziesiąt lat. Na odcinku ul. Dąbrowskiego od ul. Mickiewicza do Rynku Jeżyckiego tramwaje musiały poruszać się z prędkością nie większą niż 15km/h. Torowisko nie przeszło generalnego remontu od czasu powstania w latach 60. Remonty bieżące były wykonywane w latach 80., a w ostatnim czasie naprawy odbywały się jedynie na zasadzie działań w trybie awaryjnym.

Remont polegał nie tylko na wymianie szyn i podkładów ale również ingerowaliśmy w podłoże. Wymieniona została konstrukcja torowiska, która była niezmieniana od 40 lat. Będzie ono pokryte masą bitumiczną co w znacznym stopniu ograniczy emisję hałasu, na który skarżyli się okoliczni mieszkańcy. Wykonane prace zwiększą poziom bezpieczeństwa i komfort przejazdu, a tramwaje będą mogły jeździć znacznie szybciej – dodaje Marek Grzybowski, dyrektor techniczny MPK Poznań

Użyte w artykule zdjęcia: Tomasz Dworek , ZDM, ZTM

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz