Aglomeracja

UOKiK: Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza konsumentów w błąd

Logo uokik  Foto:

Spółka Telekomunikacja Cyfrowa zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadza w błąd potencjalnych klientów. Kontaktując się sugeruje, że reprezentuje obecnego operatora, nie informuje również, że niższy abonament obowiązuje tylko przez dwa miesiące.

Warto podczas rozmów z tą i podobnymi firmami zachować czujność. Zwłaszcza, gdy przedstawiane są nam  telefoniczne oferty. Przypomnijcie swoim rodzicom, żeby uważali podczas takich rozmów. To już kolejne ostrzeżenie płynące z UOKiK przed tym operatorem.

Do urzędu wpłynęło ponad 200 skarg na działania Telekomunikacji Cyfrowej, spółki świadczącej usługi telefoniczne w sieci stacjonarnej. W związku z napływającymi sygnałami, prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Telekomunikacji Cyfrowej i zdecydował się ostrzec konsumentów, ponieważ praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.

Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. podają się za dotychczasowego operatora konsumenta, proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informują jednak o tym, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące – ostrzega Prezes UOKiK – kurierzy informują konsumentów, że podpisanie dokumentów oznacza korzystną zmianę warunków umowy z dotychczasowym operatorem. Zabierają wszystkie podpisane dokumenty.

Takie praktyki utrudniają konsumentom dochodzenie swoich praw. – W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Najczęściej konsumenci dowiadują się, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub po wyłączeniu ich telefonu przez dostawcę, który do tej pory świadczył usługi telekomunikacyjne. Gdy zrywają umowę z Telekomunikacją Cyfrową, muszą zapłacić 550 zł kary.

To kolejne ostrzeżenie konsumenckie UOKiK Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, urząd wydaje ostrzeżenie, gdy stwierdzi, że przedsiębiorca stosuje nielegalną praktykę, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki. Ostrzeżenia są zamieszczane na stronie internetowej Urzędu.

UOKiK ostrzega

Użyte w artykule zdjęcia:

Tagi:

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz